دو سه روزی است مقابل هر عابر بانک تعدادی ایستاده اند؛ این بار نه برای گرفتن پول بلکه همه می خواهند کلمه عبور عابر بانکشان را تغییر دهند و برخی هم پس از این کار یک موجودی حساب می گیرند تا مباد پولی از حسابشان برداشته شده باشد.

به گزارش خبرآنلاین؛ وقتی اعلام شد که رمز کارتهای عابر افشا شده و شهروندان هرچه زودتر باید اقدام به تغییر رمزهای خود کنند رئیس کل بانک مرکزی این موضع را تکذیب کرد و اعلام کرد که با این حال بهتر است این کار انجام شود.

از طرفی چندی پیش در متنی در ایمیل‌ها دست به دست شد مبنی بر این‌که می‌توان با بر عکس ثبت کردن کد چهار رقمی کارت‌های بانکی به هنگام حضور سارقان، پلیس را از این موضوع مطلع کرد؛ در صورتی که فرد به هنگام دریافت وجه نقد از خودپردازها با حضور سارقان مواجه شود می‌تواند با ثبت کد رمز کارت اعتباری از انتها به ابتدا (به عنوان مثال وارد کردن عدد 4567 به جای رمز7654) پلیس را از حضور سارقان مطلع کند.

اما ظاهرا این موضوع تنها یک شوخی است و واقعیت ندارد.چون سرهنگ عباسعلی محمدیان رییس پلیس آگاهی تهران در گفت گو با ایسنا این موضوع را رد می کند و می گوید: برعکس وارد کردن رمز کارت‌ها فقط می‌تواند پیغام اشتباه بودن رمز را برای کاربر به همراه داشته باشد. هیچ مبنایی برای اعلام به پلیس هنگام بر عکس وارد کردن رمز وجود ندارد و اگر چه این ایده یک بار در اروپا مطرح شده بود اما هرگز به واقعیت نپیوست.
47232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حقیقت گو IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    171 4
    معلوم بود الکیه چون من رمزم به صورت XYYX هستش، یعنی اگه برعکسش رو هم بزنی همون میشه!! راستش حالا که فکر می کنم دارم می فهمم چرا من هر موقع از کارت عابر بانکم استفاده می کنم، چند دقیقه بعدش برادران زحمت کش نیروی انتظامی میریزن اطراف بانک رو محاصره می کنن!!!
    • بدون نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      86 9
      پیاده سازی چنین سیستم نیاز به پیش بینی های فنی در شبکه بانکی و ایجاد سامانه خاصی جهت ارتباط با پلیس دارد. که اگر چنین کاری انجام شده بود خود بانک مرکزی و پلیس با بوق و کرنا به عنوان یک سامانه پیشرفته آن را اطلاع رسانی می کردند.
    • بدون نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      36 4
      برای این موضوعی که شما مطرح کردید میشه به راحتی جلوی انتخاب چنین رمزهایی را گرفت. یعنی منظورم این است که مشکل حادی نیست.
    • بدون نام US ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      8 8
      در این روش،دستگاه پول را به شما میده تا دزده شک نکنه ولی همزمان به پلیس خبر میده!
    • امیر IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      41 0
      تلفن میزنی 110 با تاخیر مامورا میاند اونوقت انتظار دارید با وارد کردن یک کد فقط پلیس بیاد؟!!!
  • علی IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    8 5
    با سلام کاش میشد رمز رو انترنتی عوض کرد که این همه وقت گرفته نشه قابل توجه مسئولین
  • بدون نام QA ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    14 2
    شاید بهتر بود هر کس به جای رمز خودش عدد 0110 رو ثبت میکرد فوراً سر و کله پلیس پیدا میشد... ایضاً 125 برای احضار آتش نشانی و 115 برای اوژانس و 118 هم برای حضور یک فرد مطلع و همه چیز دان در محل. ایده است دیگه! حالا اروپایی ها برن دنبال این فکر بکر.
  • علی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    34 0
    از من هم می پرسیدین میگفتم بهتون که الکیه...شما حتی اگه به شیوه سنتی فریاد بزنید" دزد...دزد" باز هم کسی به دادتون نمیرسه!
  • اسی IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    7 2
    اون موقع پلیس باید دنبال سر نخ باشه تا سارق . . .آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا
  • دالوند IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    5 7
    حالا باهمه اين حرفها ازكي اجراميشه !البته فقط برانورچشميا تهراننشينان استانهاي مثل لرستان خبري از هكگير نيس