باران دو روز در تهران بارید و آبگرفتگی در بسیاری از معابر شهر تهران رفت و آمدها را مشکل کرد.

زهرا تالانی: از هفته گذشته پیش بینی های سازمان هواشناسی نشان می داد که این هفته هوای تهران بارانی است و احتمال رگبارهای پراکنده وجود دارد. اما باران همه را غافلگیر کرد و آبگرفتگی در بسیاری از معابر شهر تهران رفت و آمدها را مشکل کرد. به طوریکه تونل توحید حداقل نیم متر در آب فرورفت و خودروهای عبوری به سختی موفق به عبور از مهلکه شدند.

همچنین از جوی های اصلی ترین خیابان شهر، آب بیرون زد. این درحالی است که مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران می گوید: نهرها کشش باران سیل‌آسا را ندارند. در بسیاری از موارد ایجاد سیلاب ناشی از آب‌گرفتگی نیست؛ بلکه به دلیل محدودیت ظرفیت کانال‌ها و جوی‌ها در مقابل این حجم بالای بارش بوده است.
او ادامه می دهد: سیستم های دفع آب های سطحی و جوی های آب، ظرفیت مشخصی دارند که اگر بیش از ظرفیت آنها بارش باران اتفاق بیفتد آب از سطح آنها بالامی آید. هنگام یک بارش معمولی باران، دفع حجمی از آب های سطحی پیش بینی شده است اما اگر 10 دقیقه بارش شدید اتفاق بیفتد به اندازه یک ششم آب سد کرج آب جمع می شود و قطعا ممکن است در نقاطی این آب بالابیاید که این امر طبیعی است.
به گزارش خبرآنلاین همه اینها درحالی است که در منطقه یک تهران مشکلاتی در زمینه آبگرفتگی گزارش شده و آب رودخانه‌ها بالا آمده است . همچنین ایجاد چاله‌های بزرگ آب تردد مردم را دچار مشکل کرده و رد شدن ماشین باعث پاشیده شدن آب بر روی عابرین پیاده می شود.


ترافیک مهمان همیشگی روزهای بارانی
سردار حسین رحیمی درباره ترافیک خیابانها به خبرآنلاین می گوید: آب به حالت سیل در خیابان‌ها راه افتاده است.  خیابان آزادی، بزرگراه های چمران، صدر و خیابان‌ها و معابر اصلی گرفتار ترافیک سنگین هستند و تردد به کندی انجام می‌شود.
به گفته او بارش سنگین باران باعث کندی تردد می‌شود: حجم بارندگی بیش از کشش انهار است در نتیجه باعث سرریز شدن می‌شود. بارندگی باعث می‌شود سطح معابر لغزنده شود و همچنین رانندگان سرعت خود را کم کنند، حجم زیاد خودروها و سرعت پایین باعث ایجاد ترافیک می‌شود و تردد شهروندان را دچار مشکل می‌کند.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    23 2
    بارون نمی اید .باران میخواهیم .حالاکه باران میاید اب ها را نگهداری کنید و استفاده ی خوب .شما که دو روز بارون میاید این وضعییت را دارین می خواهید از دریای خزر راه باز کنید تا خلیج فارس
  • علی از کرج IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    15 0
    امروز در خیابان های کرج برای طی کردن مسافت کوتاهی به قایق نیاز بود نه به ماشین
  • علی از کرج IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    5 0
    امروز در خیابان های کرج برای طی کردن مسافت کوتاهی به قایق نیاز بود نه به ماشین
  • میــم IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    6 0
    وسط خیابان ما (اصفهان)،مادی است به عرض 4 متر،ولی وقتی بارون میاد به جهت شیب بندی دقیق، خیابان می شه دریاچه!!
  • بدون نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    6 0
    من نمیدانم این سیستم منسوخ انهار یا جوبها در کجای دنیا وجود داره؟ هم باعث تجمع موشهاست، هم آب گرفتگی و هم محل جمع زباله و باعث آلودگی بصری. بهتر نیست ما هم مثل بقیه دنیا از سیستم زهکشی و اگو برای دفع آبهای سطحی استفاده کنیم؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    4 0
    فقط تهران و کرج نبود تو شهر ما هم همینطور شهرکوچک با جمعیت 300000 نفری یکی از دلایل عمده هم کوچک بودن جوی اب انهم در یک شهرکوهستانی مثل ابهر در استان زنجان انقدر هم شهردار عزیززحمت می کشن که :جویها پراشغال است و اب از داخل ان سرریز می شه تو خیابونها و کوچه ها همه لباسات نجس می شه.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    7 0
    واقعا چه میشه کرد مدیریت شهری ما پر از اشکال وقتی یک باران میتونه این کار رو بکنه وای به زلزله
    • بدون نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      5 0
      مدیریت چی ما درسته که حالا مدیریت شهریمون درست باشه! اما نصافآ باز صد رحمت به مدیریت شهری!!