+ A - یکشنبه 27 فروردین 1391 - 14:49:00 چاپ
امتیاز به مطلب 2 نفر

کاهش قیمت سکه و دلار شتاب گرفت/بازارها در شوک نتایج نشست استانبول

اقتصاد > اقتصاد سیاسی - همزمان با پایان نشست استانبول ورضایت دو طرف ایرانی و اروپایی از مذاکرات هسته ای، روند نزولی قیمت ها در بازار ارز و طلا که از عصر روز گذشته آغاز شده بود، با شتاب بیشتری از صبح امروز نیز ادامه دارد.
علی حق:عصر روز گذشته و در پی نمودار شدن جو مثبت حاکم بر مذاکرات تیم ارشد هسته ای ایران با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید با 4 هزار تومان افزایش نسبت به روز چهارشنبه به 734 هزار تومان و دلار هم با 7 تومان افت قیمت در مقایسه با پایان هفته گذشته به 1880 تومان رسید.
همچنین عصر دیروز، سکه طرح قدیم 742 هزار تومان، نیم سکه 365 هزار تومان، ربع سکه 187 هزار تومان، سکه یک گرمی 104 هزار تومان، هر گرم طلای 18 عیار 75 هزار تومان به فروش رسید. هر یورو هم تا 2480 تومان کاهش یافت.
امروز صبح و با شروع معاملات بازارهای ارز و سکه، قیمت هر دلار آمریکا به 1856 تومان رسید. یورو هم 20 تومان دیگر ارزان شد و 2460 تومان فروش رفت.
هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید هم امروز صبح 720 هزارتومان معامله شد که در مقایسه با عصر روز گذشته 14 هزارتومان پایین تر بود.
در همین حال سکه طرح قدیم 728 هزار تومان، نیم سکه 360 هزار تومان، ربع سکه 183 هزار تومان، سکه یک گرمی 99 هزار تومان، هر گرم طلای 18 عیار 73 هزار تومان به فروش رسید.
از بازار مسکن نیز خبر می رسد که از روز گذشته بسیاری از معاملات تحت تاثیر آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و غرب با توقف مواجه شده است. در تماس خبرنگار خبرآنلاین با برخی مشاوران املاک مناطق پررونق معاملات مسکن در مناطق 2، 5 و 22 تهران، بسیاری بر این نکته تاکید کرده اند که با وجود رشد قابل توجه قیمت مسکن طی ماه های گذشته، از صبح دیروز اکثر نشست ها برای انجام معاملات از سوی خریداران لغو شده است.
برخی فعالان بازار خودرو های وارداتی نیز در پاسخ به پیگیری های خبرآنلاین از تازه ترین وضعیت حاکم بر معاملات، اعلام کردند که تردید ها نسبت به حفظ قیمت های فعلی این نوع خودروها افزایش یافته است و به نظر نمی رسد طی روزهای آتی معاملات خودروهای وارداتی با قیمت های پیشین ادامه یابد.
در بازار سهام نیز، کمتر از یک ساعت و نیم پس از آغاز داد و ستدهای امروز، شاخص کل بورس تهران 320 واحد صعود کرد و از مرز 27 هزار واحد عبور کرد.
شاخص کل بورس تهران از 7 ماه پیش و با حاکم شدن رکود نسبی بر معاملات سهام از 27 هزار واحد فاصله گرفته بود.

/3131

نظرات 68
  • eee یکشنبه 27 فروردین 1391 - 15:39:49
    595 15 پاسخ به این نظر
    خدا رو شكر كه داره بازار آروم ميشه اما معلوم شد ما ايراني ها به هم رحم نمي كنيم و در شرايط سخت با هم نيستيم هركي به فكر كلاه گذاشتن سر ديگريه الكي جنس خودمون رو گرون مي كنيم
    • بدون نام دوشنبه 28 فروردین 1391 - 01:27:02
      6 0
      خيلي آرومه يک روز 200 تا 300 تومان ارز گران ميشه يک روز همين قدر ارزان مي شه حتما در اين وضعيت نابسامان کار و فعاليت شکوفا و پر رونق خواهد شد .
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 15:39:53
    626 17 پاسخ به این نظر
    عجب کاهش عظیمی در دلار (7 تومن)!!! انگار یادتون رفته پارسال همین موقع 1130
    • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 15:51:11
      103 281
      برادر/خواهر من منتظر باش چون از 29 فروردین بیش از یک میلیون سکه وارد بازار می شود و قیمت ها به شدت سقوط میکند چون خود رییس بانک مرکزی گفته بود تمهیداتی داریم میاندیشیم که خریداران سکه ضرر نکنند یعنی اینکه قیمتها به شدت افت میکنه
    • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 16:41:46
      119 17
      آقابدون نام یه سوال از تون دارم،شما احتمالا محل کارتون میدون فردوسی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 18:28:50
      109 5
      خیلی خنده دار بود آخه بانک مرکزی تا حالا 100بار این رو گفته وقتی بالا رفتن قیمت سکه و ارز به سود بانکها خصوصا بانک مرکزی است حالا بانک مرکزی میاد کنترل کنه خودت فکر کن و بعد بگو
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 15:50:03
    351 10 پاسخ به این نظر
    اين که شوک نيست شوک زمانيه که تحريم ها برداشته بشه اونوقته که قيمتها يهو سقوط ميکنه
    • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 19:52:25
      8 0
      احتمال داره كه اينقدر سقوط كنه كه منفي همه بشه!
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 15:50:58
    239 8 پاسخ به این نظر
    خدا کنه همين طور باشه که شما ميگين چون اگه همينجوري پيش ميرفت امکان ادامه زندگي حداقل براي من ديگه وجود نداشت
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 15:53:44
    141 15 پاسخ به این نظر
    غیر مسکن بقیه شو قبول دارم چون ارتباط مستقیم داره با دلار
    • ايراني منصف یکشنبه 27 فروردین 1391 - 20:03:16
      6 1
      اتفاقا مسكن از همه بي جهت تر افزايش قيمت يافته است. با مسكن مهر خود مالكي در تهران و كاهش قيمت دلار بايد حداقل مسكن 20 درصد كاهش يابد. اگرچه با مراجعه به بنگاهها بعد از عيد متوجه مي شديد كه عملا معامله اي در اين قيمتها صورت نمي گيرد. خنده دار است. رفتم آپارتمان 60 متري در غرب تهران بخرم قيمت ميدهد متري 3300 يعني 200 ميليون تومان. گفتم چرا بايد براي اين آپارتمان فسقلي 200 ميليون بپردازم. 35 ميليون رهن مي كنم و بقيه را در بانك سپرده كرده و ماهي 3 ميليون تومان مي گيرم. واقعا قيمتهاي مسكن حبابي شده است و بايد منتظر اتفاقي مشابه سال 87 باشيم. ركود شديد و كاهش قيمت.
  • پيروز یکشنبه 27 فروردین 1391 - 15:55:23
    305 11 پاسخ به این نظر
    به خدا قسم من ديشب 1000 بار خدارا شكر كردم ما هم دنبال آرامش و يك زندگي بدون درسر و تورم و بيكاري هستيم آيا اين حق را داريم يا نه خدا رو شكر كه نشست براي هردو طرف معامله مثبت بوده
  • حسين الف یکشنبه 27 فروردین 1391 - 15:59:53
    191 10 پاسخ به این نظر
    مثبت بودن روند مذاكرات باعث كاهش فشار جو رواني روي جامعه و جهان ميشود و باعث ميشود ملت حداقل از لحاظ فكري كمي آسوده باشند و اين شروع خوب بايستي بعنوان نكته مثبت براي مسولين در نظر گرفته شود
    • مرتضی یکشنبه 27 فروردین 1391 - 16:42:31
      58 117
      آفرین بر سعید جلیلی به نظرم پیش شرط مذاکرات سوم خرداد باید شکستن تحریم بانکی ایران باشه.
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 16:03:19
    194 78 پاسخ به این نظر
    بشنو و باور نکن تو این مملکت هیچی ارزون نمیشه باور نکن حتی کود هم هر لحظه قیمتش بالا میره
    • بدون نام دوشنبه 28 فروردین 1391 - 00:34:56
      3 1
      دقيقا" اين هم سناريو عده اي دلال و صراف سود جو هست كه سرمايه هاي اندك مردم را از دستشان در بياورند.
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 16:04:31
    128 82 پاسخ به این نظر
    زنده باد مک دنالد و استار باکس
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 16:10:12
    195 8 پاسخ به این نظر
    کاشکی ارز زودتر به قیمت قبلش برگرده. من بیچاره که میخواستم لپ تاپ بخرم باید کلی پول اضافه بدم!
    • مسعود یکشنبه 27 فروردین 1391 - 16:41:08
      108 4
      آقا منم مثل شما.منتظرم این دلار بیاد پایین بریم سیستممون رو ارتقا بدیم.تو شرایط معمول که همین طوری پول اضافه میدادیم.چه برسه به الان .واسه سی پی یو 250 دلاری الکی باید 450 هزار تومن بدیم.پاشیم بریم خارج کمتر هزینه میشه واسه خریدش.تازه اونا تخفیف هم میدن.کی میشه اونا اینجا شعبه بزنن.
    • دانشجویی از هند یکشنبه 27 فروردین 1391 - 16:46:44
      106 12
      شما که فقط یه لپ تاپ میخای بخری.ما که تو هند دانشجو هستیم و از پارسال تا الا با بالا رفتن ارز قیمت روپیه از 25 تومن به 40 تومن رسیده یعنی 40 درصد افزایش. یعنی 40 درصد تورم مستقیم بر روی زندگی دانشجویی یعنی فاجعه
    • امین یکشنبه 27 فروردین 1391 - 17:36:15
      49 104
      خوب بیا ایران درس بخون. کسی که میره اونجا اونقدر تمکن مالی داره و وضع مالی پدرش خوبه که سه برابر شدن این مخارج هم فرقی براش نداره. مسئله مرگ و زندگی که نیست. نهایتاد میتونی بیای مثل ما تو همین تهران درس بخونی.
    • قاصدک دوشنبه 28 فروردین 1391 - 02:56:05
      11 0
      امین خیلی جواب بی پایه و اساسی دادی
  • كازان یکشنبه 27 فروردین 1391 - 16:11:10
    136 7 پاسخ به این نظر
    ميترسم همينكه قيمت در حال كاهش شود و شاهد ثبات بازار شويم يك مصاحبه جنجالي همه چيز را خراب كند ! وقتي جنگ تمام شد غرضي وزير وقت در يك مصاحبه تلويزيوني گفت شايعه كاهش قيمت كار دشمنان است و در نتيجه قيمت مجددا افزايش يافت !
  • 'گمنام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 16:17:25
    222 5 پاسخ به این نظر
    سیاست قشنگیه ایول قیمتو یدفه میبریم بالا یه شوک خشگل میدیم به مردم بعد هی اعلام میکنیم روند کاهش قیمت مثلا مردمو شاد کنیم در حالی که هزار تومن افزایش داشتیم و در مقابل 50 تومن کاهش.
  • ss یکشنبه 27 فروردین 1391 - 16:37:18
    129 4 پاسخ به این نظر
    من که با این کاهش قیمت به این خفنی شوکه شدم رفت !!1
  • بهنام 64 یکشنبه 27 فروردین 1391 - 16:37:43
    135 8 پاسخ به این نظر
    اخ حال ميده تحريم ها رو بر دارن اين كشور هاي همسايه واسطه كر ورشكست ميشن
    • بدون نام دوشنبه 28 فروردین 1391 - 00:47:26
      7 0
      باید حواسمون جمع باشه اونها برای اینکه ضرر نکنند دست به هر کاری میزنند.
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 16:44:14
    101 3 پاسخ به این نظر
    البته اين جلسه افتتاحيه مذاكرات بوده وطبيعتا به تعارفات معمول گذشته ونشان دادن حسن نيت از ابزار اوليه روابط ديپلماتيك ميباشد اصل كار جلسات بعديست.
    • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 21:12:34
      55 4
      آخه برای دیپلماتهای ایرانی که از همون اول به جای تعارف علیه طرف مقابل صحبت میکنن این یه پیشرفت به حساب میاد
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 16:45:45
    119 5 پاسخ به این نظر
    فقط جو روانی بازار مثبت میشه اما اصل گرانی ها ناشی از ضعف های اقتصادی کشور است
    • بدون نام دوشنبه 28 فروردین 1391 - 03:01:33
      1 1
      همین جو روانی است که منفی اش وضع اقتصادی را بسیار نابسامان کرده است. چرا از مثبتش برای رفع مشکل شدید اقتصادی استفاده نکنیم؟ من نظر شمارا تائید می کنم ولی باید از فرصتها برای کسب و کار مولد استفاده کرد
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 16:50:41
    30 63 پاسخ به این نظر
    زنده باد بورس ، خدا بده برکت من امروز کلی سود کردم
    • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 22:23:22
      4 0
      اونائی که منفی زدن حسودیتون شده بنده خدا سود کرده خدا را شکر ایشا ا.. همه سود کنن
    • بدون نام دوشنبه 28 فروردین 1391 - 02:48:14
      5 1
      نوش جونت ، بورس محل بسیار خوبی برای سرمایه گذاری میباشد . به نظر من از خرید سکه و دلار که به اقتصاد مملکت ضربه میزنه بهتره و باعث رونق تولید میباشد
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 17:30:53
    73 6 پاسخ به این نظر
    انشالله هر چه زود تر این تحریم ها برداشته بشه
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 17:43:50
    65 7 پاسخ به این نظر
    اقا خدایی من بازاریم گرونیه جنسا هم فقط و فقط به دلار برمیگرده.اخه من که مانتو میخریدم 25 تومان همون مانتو رو یه ماه بعد رفتم میگه 48 تومان.دیگه باید چند فروخت جنسارو به نظرتون؟؟
    • ايراني یکشنبه 27 فروردین 1391 - 19:22:49
      4 0
      بله داداش، بعدشم اون مانتوي به ادعاي خودت 25 تومني رو با 1000 قسم و آيه و جون بچه ات، ميدادي 70-80 تومن. قبول كنين كه جنس تا از مبدا دست مشتري رو بگيره، بيخود و بي جهت چندين دست ميگرده كه هركدام از اين واسطه ها هم سود كلان واسه خودشون ميخوان و مشتري اصلي بايد بخاطر پرشدن جيب واسطه ها (اونم نه با سود معقول) مايحتاجشو چندين برابر بخره. بابا يكم به خودمون بيايم. يه كم دلومن بسوزه، يكم مال حلال هم بياريم تو زندگيمون. يكمم به فكر اون دنيامون باشيم.
    • بدون نام دوشنبه 28 فروردین 1391 - 00:46:06
      2 0
      یارو فیلم دوربین فیلمبرداری رو در عرض 3 هفته دو برابر کرده! مرگ بر گرون فروش مزدور.
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 17:46:39
    41 5 پاسخ به این نظر
    سایت‌های دیگر قیمت دلار رو الان 1826 تومان اعلام کردند....
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 17:46:59
    115 4 پاسخ به این نظر
    خداکنه مشکلات ایران وغرب حل شه و ملت روی آرامش ببینن و اینقدرتوی ترس و وحشت وفشاراقتصادی زندگی نکنن.
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 19:20:00
    9 0 پاسخ به این نظر
    آقایان و خانمها یکی از اقوام سرطان خون داره - دیروز رفتم 120 قرص سوییسی (Glivec 100 mg) شش میلیون و صد و هشتاد هزار تومن. باور نمی کنید زنگ بزنید داروخانه هلال احمر و 13 آبان بپرسید! دونه ای 50150 تومن. در روز هم باید چهار تا بخوره مشابه هندی اش هم که تامین اجتماعی هزینه اش رو تقبل میکنه اثر نداره. خدا به دادمون برسه. بابا اگه آرامش و ارزونی بخوایم و ...کی رو باید ببینیم. خدا نصیب هیچ کس نکنه!
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 19:56:37
    5 2 پاسخ به این نظر
    تو رو خدا قیمت دلار بیارید پایین ..ما یه مریض داریم که باید داروهاش رو از خارج از کشور تامین کرد ..داروهاش فقط توی تایلند و شهر پاتایا یافت می شود به فکر ما باشید
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 20:38:47
    8 1 پاسخ به این نظر
    کاهش ارزش پول ملی خودساخته دولت بود نه تحریم های بین المللی لذا این کاهش قیمت ها کاذب است.
  • رامین یکشنبه 27 فروردین 1391 - 20:53:55
    55 1 پاسخ به این نظر
    بنده همه اظهارونظر های داده شده را با دقت خواندم . همه از ته دل ارزوی ارامش واسایش را دارند .تا زندگی راحت وبی دغدغه ای داشته باشند .کاشکی دست اندکاران هم این اظهار ونظرها را بخوانند.
  • نکته ای قرآنی یکشنبه 27 فروردین 1391 - 21:25:17
    21 94 پاسخ به این نظر
    من که چشم آب نمیخوره،عمرا اگه این غربیا ول کن ملت ما بشن،اگه میگید نه بهتره آیه 120 سوره مبارکه بقره رو نگاه کنید.((به هیچ وجه ممکن یهود و نصارا از تو راضی نخواهند شد،تا آن زمان که تسلیم خواسته های آنها شوی و از آیین آنان تبعیت کنی...))
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 21:28:23
    64 2 پاسخ به این نظر
    از خدا می خواهیم که در زمینه همکاری و تعامل با کشور های جهان همیشه مسئولین تدبیر خوب انجام داده و کشور را از انزوا و اقتصاد بسته نجات داده و کشور مان را در جهان پر قدرت و پر افتخار سازیم
  • محمد یکشنبه 27 فروردین 1391 - 21:55:14
    3 0 پاسخ به این نظر
    ما از دولت انتظار داریم در صورت برداشتن تحریمهای بانکی قیمت دلار رو به نهصد تومان برگردونه.چون دیگه دلیلی برای بالا رفتن نرخ ارز وکاهش ارزش پول ملی نیست.کشور ما تولید ناخالص ملی واقتصاد قوی داره چرا باید قیمت ارز مخصوصا دلار بالا بره وارزش پول ملی پایین بیاد.زندگی قشر متوسط (موثر قشر جامعه وموتور محرک جامعه)به قیمت ارز وارزش پول ملی وابسته است از مسوولان انتظار میرود قیمت دلار را به قیمت نهصد تومان برگردانند تا جامعه نفسی بکشد.ممنون
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 21:59:32
    2 0 پاسخ به این نظر
    هنر یک اقتصاد قوی در حفظ ثبات بازار و ایجاد شیبهای ملایم در تغییر قیمتهاست. چنین فراز نشیبهای ناگهانی در قیمت ارز، تنها به بی ثباتی بازار و افزابش ریسک سرمایه گذاری در هر زمینه ای میانجامد.
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 22:00:23
    1 0 پاسخ به این نظر
    این شروعی است برای بی ثباتی و نوسان هر روزه بازار و سودجویی دلالان و ضرر مردم عادی.
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 22:06:18
    2 1 پاسخ به این نظر
    آن گونه صعود و اینگونه سقوط قیمت ارز، تنها به بی ثباتی اقتصاد و افزایش ریسک سرمایه گذاری و ضرر مردم عادی و سود جویی دلالان و بلاتکیفی سرمایه های مردم میانجامد. کاهش و یا فزایش قیمتها باید تحت کنترل، با اعلام رسمی، و با شیب ملایم صورت گیرد. نه به صورت عملیات روانی و جوسازی و بی هدف با چنین شیبهای تندی. نه آن صعود ها و نه این سقوطها، تحت کنترل اقتصاد ایران نیست و نشانه ضعف شدید در توانمندی دستگاهها در حفظ ثبات بازار است.
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 22:15:53
    6 0 پاسخ به این نظر
    ببینید یک اعلام رضایت ابتدایی طرفین مذاکره چقدر باعث شادی مردم می شود. درود بر کسانی که به دنبال شاد کردن دل مردم هستند. ونفرین وننگ بر کسانی که فقط به عدم آسایش مردم فکر می کنند.
  • بدون نام یکشنبه 27 فروردین 1391 - 22:18:39
    3 0 پاسخ به این نظر
    مسئولیت لین بی ثباتی در بازار را چه کسی بر عهده میگیرد؟ یعنی اقتصاد ایران اینقدر ضعیف و نحیف شده که به لبخند مذاکره کنندگان باید این همه افت و خیز به خود ببیند؟ این است صلابت اقتصادی که دولت ایجاد کرده؟ این است ثبات اقتصادی بستر ساز سرمایه گذاری؟ این بود کاهش ریسک سرمایه گذاری؟ تکلیف کسی که با دلار 1900 تومانی، مواد اولیه نهیه کرده چیست؟ کار تولید کم سخت است که چنین بی ثباتی هایی هم را باید تحمل کند؟ نمی توان که همیشه برای ضرر کردن سرمایه گزاران هورا کشید! سرمایه دار اینجا ضرر کند ده برابرش را در جای دیگر از جیب همین مردم به دست میآورد. تولید کننده چه؟ هفته پیش، صد و هفتاد میلیون مواد اولیه خریدیم، با دلار 1900 تومانی! مگر قرار بود ما پس از تحمل زحمات تولید، چند درصد سود کنیم؟ منفی چهل درصد؟
  • محسن یکشنبه 27 فروردین 1391 - 22:55:02
    1 0 پاسخ به این نظر
    اوه، دلار الان 1693 تومن فروششه، یه دویست تومنی کشید پایین. امیدوارم اوضاع بهتر بشه
  • مهدی یکشنبه 27 فروردین 1391 - 23:25:52
    2 0 پاسخ به این نظر
    من که خیلی خیلی زیاااااد خووشحااال شدم. هر وقت مصیبتی پیش می یاد فقط دلال جماعت سود می کنند
  • بدون نام دوشنبه 28 فروردین 1391 - 00:05:54
    3 2 پاسخ به این نظر
    حالا دیگه وقت زن گرفتنه چون جدا سکه ارزون شده
  • بدون نام دوشنبه 28 فروردین 1391 - 00:07:46
    6 1 پاسخ به این نظر
    دولت داره دلار به بازار تزریق میکنه، تا با کاهش قیمت ارز و به دنبال اون کاستن از قیمت سکه، کسایی که پیشخرید کردند رو از گرفتن سکه از بانک منصرف کنه. مطمیئن باشید کاهش بالای دویست تومانی دلار در یک روز، از اثر اجلاس نیست. مردم عادی مثل من شاید جوگیر بشند، اما سرمایه گذار نقد رو به هوای نسیه رها نمیکنه. و این کار دولت، در میان هیاهو ها، گم میشه و کسی دولت رو به خاطر بی ثباتی در بازار بازخواست نخواهد کرد. با همین قیمت امروز، تمام کسانی که در ماه دوم اقدام به پیشخرید کردند، به بانک میرن، پولشونو پس میگیرند و از بازار سکه میخرند. حتی کسانی که در ماه اول و با قیمت نهایی 573 هزار تومان هم ثبت نام کردند، این کار رو خواهند کرد.
    • بدون نام دوشنبه 28 فروردین 1391 - 16:35:47
      3 1
      اين دقيق ترين تحليلي بود كه در نظرات و حتي در سايتهاي مختلف خواندم.
  • بدون نام دوشنبه 28 فروردین 1391 - 02:56:11
    3 0 پاسخ به این نظر
    وقتی با فقط مثبت اعلام شدن یک مذاکره برای بهبود روابط جهانی شاهد این همه تحول و در نتیجه رونق اقتصادی باشیم، چرا این روند مثبت که به نفع کشور است را ادامه ندهیم. شرایطی که اینهمه سوء استفاده مالی و دلالی را متوقف و سرمایه ها برای تولید و اشتغال استفاده شود.
  • حسین دوشنبه 28 فروردین 1391 - 02:59:31
    4 1 پاسخ به این نظر
    امروز به مادرم گفتم یادم نمیاد آخرین بار کی مرغ خوردیم گفت الان روزه یا شب ؟ خبر نداری مرغ شده کیلو پنج هزارتومان . سکه بخوره تو سرم . گوشت مرغ شده کیلو پنج هزارتومان .
  • بهروز دوشنبه 28 فروردین 1391 - 03:37:07
    3 1 پاسخ به این نظر
    زیاد خوشحال نباشید بنرینی 1000 تومانی در راه است
  • ياحق دوشنبه 28 فروردین 1391 - 04:17:51
    3 0 پاسخ به این نظر
    بسمه تعالي به اميد خدا و توکل بر ذات او هرچه زودتر اوضاع سياسي و اقتصادي آروم بشه شايد اين مردم رنج کشيده بتوانند در آرامش و امنيت و در رفاه و آسايش مالي و معنوي دوره عمرشونو سپري کنند.
  • @ دوشنبه 28 فروردین 1391 - 04:32:04
    2 0 پاسخ به این نظر
    حرف تا عمل خیلی فاصله است.
  • سعید دوشنبه 28 فروردین 1391 - 04:36:04
    2 1 پاسخ به این نظر
    من هم نظرات دوستان و خوندم انشا الله این روند کاهش قیمت دلار ادامه پیدا کنه ولی چشمم آب نمی خوره چون من سی ساله دیدم وقتی یه چیزی گرون شد دیگه ارزون نمیشه فقط نوسان میکنه مثلا طلا توی این سی سال عمر من هر وقت گرون شده دیگه به حال اولش بر نگشته.
  • حامد دوشنبه 28 فروردین 1391 - 05:23:16
    8 0 پاسخ به این نظر
    الان سایت مثقال چک کردم قیمت دلار به 1690 رسیده. خدا کنه این روند نزولی ادامه پیدا کنه و تاثیرش رو تو قیمتا ببینیم و ملت یه نفس راحتی موقتا بکشن
  • علی دوشنبه 28 فروردین 1391 - 05:24:24
    10 0 پاسخ به این نظر
    خدایا ! یعنی میشه یه روزی از شر کالاهای بنجل چینی و تکنولوژی زمخت روسی خلاص بشیم و با دنیای آزاد رابطه دوستانه داشته باشیم؟
  • محمد حسین دوشنبه 28 فروردین 1391 - 06:52:01
    1 1 پاسخ به این نظر
    این قیمت دلار هم شده یه بهانه واسه فروشنده ها .....
  • زيبا دوشنبه 28 فروردین 1391 - 18:26:53
    4 1 پاسخ به این نظر
    مني كه يك مقدارپس انداز داشتم وازترس اينكه ازقافله عقب نيفتم رفتم طلاخريدم چه كاركنم كه بايد ضرربدهم . ولي بازهم شكر خداكنه من ضرربدهم ولي دوباره فشاررواني ازروي جامعه برداشته بشه وهمه راحت وبدون دغدغه زندگي خوبي داشته باشند.
  • bachemosbat یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 - 19:33:37
    0 0 پاسخ به این نظر
    در صورت روند مثبت مذاکرات 5 1 افت شدید قیمتها رو شاهد باشید . اروپایی ها و ایرانی ها هر دو خواستار برقراری روابط در سطوح بالایی هستند . این تحریمها هم از سوی آمریکایی ها به اروپایی ها دیکته شده بود . البته خود آمریکایی ها هم از لابی صهیونیزم دستور می گیرند .
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
آخرین مطالب
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.