ایسنا نوشت:

بازديد احمدي‌‌نژاد از جزيره بوموسي با جوسازي‌هاي شديدي از سوي مسوولان اماراتي، اتحاديه عرب و شوراي همكاري خليج فارس مواجه شد.
به ادعاي شيخ عبدالله بن زايد آل نهيان، وزير خارجه امارات بازديد رييس‌جمهور "نقض حاكميت امارات" (؟!) است. ادعايي كه اسناد تاريخي آن را قبول ندارند و طبق گواهي همين اسناد، جزاير سه گانه تنب بزرگ، تنب كوچك و ابوموسي متعلق به ايران و جزو لاينفك كشورمان به شمار مي‌رود.
در همين حال شوراي همكاري خليج فارس نيز در اقدامي مداخله‌جويانه و در حمايت از اين ادعاي توخالي با محكوم كردن سفر رييس جمهور ايران به اين منطقه در بيانيه‌اي مدعي شد كه اين بازديد نقض حاكميت دولت امارات به شمار مي‌رود نه تغيير وقايع تاريخي و حقوقي و حاكميت امارات بر جزاير سه گانه.
در ادامه اين جوسازي‌ها، پارلمان امارات نيز در بيانيه‌اي اين مساله را محكوم و سخنراني احمدي‌نژاد در جمع مردم بوموسي را "سخنراني تحريك آميز" خواند. در اين بيانيه ادعا شد كه سخنراني رييس جمهور ايران مخالف با توافقات انجام شده ميان دولت امارات و ايران براي جلوگيري از افزايش تنش‌ها در زمان فعلي است.
به گزارش روزنامه‌ الامارات اليوم، عبداللطيف بن راشد الزياني، دبيركل شوراي همكاري خليج فارس اين بازديد را اقدامي غيرمسوولانه خواند و ادعا كرد كه اين اقدام هرگز با سياست حسن هم‌جواري كه كشورهاي عضو شوراي همكاري با ايران در پيش گرفتند، هم‌خواني ندارد. علاوه بر آن اين اقدام هرگز با تلاش‌هاي مسالمت‌آميزي كه كشورهاي عضو براي حل اين مساله دنبال مي‌كنند، سازگاري ندارد.
اتحاديه عرب نيز در دخالتي آشكار اين بازديد را اقدامي توجيه‌ناپذير خواند و مدعي شد كه اين مساله نقض آشكار تلاش‌هاي مسالمت‌آميز براي حل اين مساله بوده است.
نبيل العربي، دبيركل اين اتحاديه در بيانيه‌اي با بيان اين ادعاي واهي كه با نگراني بسيار اخبار مربوط به سفر احمدي‌نژاد به جزيره بوموسي را پيگيري مي‌كند، اعلام كرد كه بايد از اين گونه اقدامات كه موجب افزايش تنش‌ها در منطقه و تيره شدن روابط كشورهاي عربي و ايران مي‌شود، خودداري كرد.
او در ادامه ضرورت در پيش گرفتن راه‌حلي مسالمت‌آميز از طريق انجام مذاكرات مستقيم و يا ارجاع پرونده به دادگاه لاهه را خواستار شد. در همين حال علي سالم الدقباسي، رييس اتحاديه بين‌المجالس كشورهاي عربي نيز با صدور بيانيه‌اي مدعي شد كه بازديد رييس جمهور ايران از بوموسي بيانگر حسن نيت ايران و تلاش آن براي ايجاد روابط دوستانه و حسن همجواري با امارات و ساير كشورهاي منطقه نيست.
در ادامه اين جوسازي‌ها، امارات روز گذشته در اعتراض به اين بازديد سيف محمد عبيد الزعابي، سفير خود در تهران را به منظور "رايزني" فراخواند.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    30 3
    به نظر من هر سال حداقل یک بار باید رییس جمهور به این خطه از کشور عزیزمون ایران سر بزنه تا کسی خیال خام حاکمیت به سرش نزنه از اول این ما هستیم که شعار برادری میدیم و این کشورهای عربی هم از پشت خنجر میزنند اصلا ما با اینها چه صنمی داریم که این قدر سنگشون رو به سینه میزنیم اصلا این امارات چند ساله که متولد شده؟؟؟؟از کی متولد شده؟؟؟
  • reza IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    25 2
    امارات؟اتحاديه عرب؟بخدا ايران همشونو داغون ميكنه!از صدام پرسيدند چرا كويت را راحت گرفتي ودر جنگ با ايران اينچنين شد؟صدام گفت در كويت مرد نديديم!كسي به ايران چپ نگا كنه چشاشو از كاسه در مياريم!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    15 3
    سخنراني رييس جمهور ايران مخالف با توافقات انجام شده ميان دولت امارات و ايران براي جلوگيري از افزايش تنش‌ها در زمان فعلي است. کدوم توافقات؟!!!!
  • با غيرت IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    28 2
    در پاسخ به اين اقدامات كشور امارات ايران مي بايست سفير خود را از امارات فرا خوانده -حجم مبادلات تجاري و سياحتي را كه در حال حاضر بيشتر به نفع امارات مي باشد را به حداقل ممكن رسانده-اسامي اين سه جزاير را به نامهايي كاملا" ايراني تغيير داده - بادر نظر گرفتن امكانات رفاهي در اين سه جزيره زمينه ورود گردشگران داخلي و خارجي را در اين سه جزيره بش از پيش فراهم آورد. زنده باد ايران
  • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    13 2
    اینهم از نتایج همسایه مداری ما. اقایان این احمق ها محبت را نمیفهمند . وقتی تمام منطقه روی اتش است هر ساعت چند ده نفر در عراق و پاکستان وافغانستان و مصر و فلسطین و سوریه .....با انفجارات مهیب از دنیا میروند اما این تازه بدوران رسیده ها از بی تدبیریهای ما خوش خوشان شون میشه
  • FERRY FERFEREH NZ ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    32 5
    ز شیر شتر خوردن و سوسمار عرب را بجایی رسیدست کار که تاج کیانی کند ارزو تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
    • علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      3 4
      بابا خجالت بکش . ما هم عربیم ها . این قدر هم نژاد پرست نباشید
    • مسعود IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
      1 2
      درست فرمودی برادر. به آنکسی که نظر داده که "ما هم عربیم" عرض کنم شما عرب زبان اید نه عرب
  • بدون نام MY ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    57 3
    دیدن تو مملکت بخور بخور هست گفتن سهم ما را هم بدید بریم .
  • حمید IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    61 2
    بله بایدم ین جوری بشه وقتی ایرانی ها میرن دبی اسکن چشم میشن و وقتی میرن آذربایجان هم مورد تفتیش بدنی قرار میگیرن و ایران هیچ اقدامی نمیکنه مسلما نتیجه میشه این که به خودشون اجازه میدن که همچین ادعایی مطرح کنند.
  • Pooyan SE ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    34 3
    اگه جانب داری نکنند باعث تعجب هست
  • ایرانی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    50 3
    مسئولین اگر در مقابل این مسئله عکس المعل محکمی نشون ندن خیانت بزرگی به سرزمین مادری و تاریخی شون کردن. سکوت مسئولین اصلا کار درستی نیست و مسئولین قوای سه گانه باید برخورد محکمی به این بی ادبی اعراب داشته باشن.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    51 3
    ما در ضعف سیاسی حاکمیت 50درصدی دریای خزر را از دست دادیم در زمان فرو پاشی شوروی . من خواهش میکنم جواب محکمی به این عرب های بی غیرت بدهید .
  • شیر IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    46 2
    ایران مثل یک شیر پیر هست که کفتارها(عربها) در پی این هستند که دست جمعی بپرن روش و بکشنش.اما نمیدانند که این شیر پیر دارد به روزهای جوانی خود بر میگردد.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    59 1
    وقتی بااعراب مدارا کنیم ادعاخواهندکردکه جنوب ایران همه ازخاک اصلی انان است بنابراین بایدجدی تربرخورد شودبه امیدسرافرازی ایران واقتدارداریوش و....
  • مهدی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    59 4
    همین مونده از عرب جماعت دستور بگیریم........
    • بدون نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      3 13
      مگه دستور گرفتی؟
  • بدون نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    49 4
    تمامی سفرای کشورهای عربی به وزارت خارجه احضار بشن
  • بدون نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    32 3
    به نبیل العربی بگوئید زمانی ما راجع به جزایرمان مذاکره میکنیم یا پرونده ای را به دیوان لاهه ارجاع میدهیم که شما هم در مورد حاکمیت مصر بر قاهره بر سر میز مذاکره بنشینید.
  • از ابوموسی IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    46 5
    بیچاره اعراب، مثل اینکه یادتون رفته یه روزی رعیت ایرانی ها بودید حالا اينطور حرف می زنید..... از رئیس جمهور عزیز و محبوبمان جناب آقای دکتر احمدی نژاد به خاطر سفر به ابوموسی سپاسگزاریم.
    • بدون نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      13 5
      این دیگه کی بوده که منفی داده؟!
    • بدون نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      23 1
      ایران باید سریعا به دادگاه لاهه شکایت کنه و ادعای بازگشت امارات رو به ایران مطرح کنه و امارات رو پس بگیره.امارات در سال های نه چندان دور جزو خاک ایران بوده.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    25 2
    بعضی از عربهای نوکر صفت زیادی حرف ميزنند چون مجبورند ... این سفیرشون هم از ترسش در رفته ! من دبی زندگی کردم این بچه شیخ های آل نهیان رو میشناسم همگی نوکرای انگلیس و آمریکا هستند . محاله که شیخ محمد راجع به این قضیه موضع بگیره . خانواده آل مکتوم ریشه هاشون ایرانیه و با آل نهیان مثل کارد و پنیر هستند.
  • احمدرضا IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    36 3
    هنوز هم همت ها و باکری هایی وجود دارند ، که منتظر حکم جهاد هستند ! اگه پس هر کس بر نیاییم ! از پس این عرب ها بر می آییم.
  • محمد IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    12 4
    د آخه بی هویتهای بی غیرت! فلسطین و قسمتی از مصر و لبنان و سوریه رو اسرائیل گرفته جیک هم نمی زنید تازه از اسرائیل هم بعضا دفاع می کنید، اونوقت دیدید رابطه ما با دنیا خوب نیست اومدید از آب گل آلود ماهی بگیرید! اسرائیل نیم وجبی توی 48 ساعت دنیای عرب رو شکست داد و همتون تسلیم شدید حالا پشتتون از آمریکا گرمه واسه ما پررویی می کنید؟! بخدا خون ایرانی بجوش بیاد تا نیل و دریای سرخ رو یک هفته ای میگیریم! اتحادیه عرب کیلویی چند؟ پشتتون از ناوهای هواپیمابر آمریکا گرمه! وگرنه خودتون هیچی نیستید! جواب این گستاخی رو خواهید گرفت منتظر باشید!!!!!!!
  • راستگو IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    27 2
    سگ زرد برادر شغاله
  • بدون نام CZ ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    25 2
    باید رابطه دیپلماتیک با امارات قطع، و اونو تحریم کرد تا از این غلط ها دیگه نکنن
  • حميدرضا افضلى FR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    29 3
    ز شیر شتر خوردن و سوسمار عرب را به‌جائی رسیدست کار که تاج کیان را کند آرزو تفو باد بر چرخ گردون تفو
  • مهدی IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    31 2
    هنوز عباس دوران هایی هستند تا دوری روی امارات بزنند! این رعایای ایران چه گستاخ شده اند
  • علی US ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    8 33
    آقایون میدونم همه ما ایرانی هستیم و عاشق این خاک هستیم اما روحیه ناسیونالیستی در این شرایط به ضرر کشور هست اون موقع که اماراتی ها دستشویی نداشتن ما اینجا تمدن داشتیم همه اینها معلومه ولی ما مسلمون ها نباید به جون هم بیفتیم اگر اونها در شرایط فعلی بحث رو شروع کرده بودن خب پدرشون رو در می آوردیم ولی ما نباید بحث رو شروع کنیم
    • خلیج همیشه فارس ایران IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      24 3
      این روحیه ناسیونالیستی نیست جوابیه به یاوه گویی های این شیخهای کج و کوله امارات که در باره جزایری که متعلق به کشور ماست ادعای الکی دارند ما نباید ساکت بشینیم که اونها هرچی دلشون میخواد بگن ما 8 سال نگذاشتیم اون صدام با اون همه ادعاش با حمایت تمام کشورهای اروپایی و آمریکایی و بعضی از همین عربها در مقابل ما که با دست خالی بودیم یک وجب از خاک سرزمینمونو بگیرن حالا که از همه نظر پیشرفت کردیم و خود آمریکا و اسرائیلشم جرات چپ نگاه کردن به خاکمونو ندارن این بیابون نشینها میخوان برای ما حرفهای گنده تر از دهنشون بزنن ما نباید ساکت باشیم ما هم قصد نداریم به جون کسی بیفتیم ولی اگه کسی بخواد به خاک وطنمون چشم داشته باشه چشمشو از کاسه در میاریم و دستشو از بازو قطع میکنیم
    • بدون نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      16 4
      اگر اونها در شرایط فعلی بحث رو شروع کرده بودن خب پدرشون رو در می آوردیم ولی ما نباید بحث رو شروع کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بحث رو ایرانی ها شروع کردن؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
  • علي پور IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    16 3
    امارات كي باشه كه بخواد در مقابل ايران از اين غلطها بكنه همش تقصير خودمونه كه به امثال اين كشورها فرصت داديم تا اين جوري كنند
  • علی US ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    6 6
    دوست عزیز گفتم شرایط فعلی یعنی همین امروز ، نه دیروز و پریروز و.... این حرف های دوستان همش کلا قبوله کسی که ابهامی توش نداره اما حرف من برای شیوه اداره کشور هست ما الان تحریمیم همین 4 تا جنسم که وارد کشور میشه یا با قیمت چهار پنج برابر داره از امارات میاد یا ترکیه و عمان و یه خورده هم قطر همین چهارتا کشورم بپرونیم دیگه واویلا. نه یک وجب پاش بیفته یک ذره خاک این میهن رو به کسی نمیدیم اما اونا که فعلا نیومدن ازمون بگیرنش با حرف زدن که جزیره مال اونا نمیشه واسه خودشون دارن یه چرت و پرتایی میگن کی به حرف این عربا گوش میده.اینا از عقل کمی برخوردارن هم زود خر میشن و هم زود تحریک میشن من میگم باید با سیاست (البته بدون عقب نشینی)خرشون کنیم نه اینکه تحریکشون کنیم
    • بدون نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      2 1
      شما که خارجه ! تشریف داری . بد بهت نمیگذره چرا نگران کالا هستی؟؟؟؟؟ . اما ما غیرتمون از دست نداریم شاید ناراضی باشیم اما سر مملکتمون حتی میلی متری نه تعارف داریم نه شوخی با هیچکس
  • آزاد US ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    9 2
    شتر سواری دولا دولا نمی شه. باید وزارت امور خاجه برای باز پس گیری سواحل جنوبی ایران که نام جعلی امارات را برخود گذاشته سریعا اقدام کنه و تمامی گزینه ها را روی میز بگذارد. درود بر احمدی نژاد هرچند که با بسیاری از کارهاش موافق نیستم
  • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    3 0
    کسی که به ما ....کلاغ ..........است
  • محمد IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    1 1
    اگه رهبر انقلاب و رییس جمهور و رییس مجلس و رییس قوه قضاییه به این سه جزیره همیشه ایرانی برن اونوقت حاکمیت ایران معلوم میشه مردم ایران به حرف های امارات توجه نمیکنن و در صورت تکرار نشونش میدن