غلامحسین محسنی اژه ای گفت: "عفو و مرخصی‌ها به کسانی تعلق می‌گیرد که مجددا به کارهای خلاف روی نمی‌آورند و می‌توانند از مرخصی خود استفاده کنند."

به گزارش خبرآنلاین؛ سخنگوی قوه قضاییه در اولین نشست خود در سال 91، درباره‌ ساماندهی مرخصی‌ها و عفوهایی که به زندانیان تعلق می‌گیرد، گفت: "کسانی که در این زمینه متنبه نمی‌شوند و زمانی که به مرخصی می‌روند مجددا کارهای خلاف خود را تکرار می‌کنند مرخصی داده نمی‌شود."

به گفته او تعدادی از زندانیان "رای باز" که متخلف بودند، تعقیب شدند و رای باز آنها بسته شد: "این موضوعات در سازمان زندان‌ها ساماندهی شده است.

دادستان کل کشور همچنین به خانواده‌های زندانیان چنین توصیه کرد: "از خانواده‌های زندانیان تقاضا دارم که به زندانیان خود توصیه کنند که اگر از زندان خارج می‌شوند خلافی مرتکب نشوند که دستگاه و نظام را از ارفاق دادن به این افراد پشیمان کند."

 

اردوگاه های اختصاصی برای زندانیان مواد مخدر

محسنی اژه ای همچنین درباره فعالیت‌های سازمان زندان‌ها گفت: سازمان زندان‌ها فعالیت‌های را داشته که طبق قولی که در سال گذشته دادم این بود که بتوانیم اردوگاه‌ها را تجهیز کنیم که مجرمین مواد مخدر از مجرمین دیگر جدا کنیم که از لحاظ بهداشت در زندان‌ها بسیار مفید بود. تعداد زیادی از زندانیان مواد مخدر به اردوگاه‌های دیگر منتقل شده و بخش دیگری از این اردوگاه‌ها تا خردادماه آماده می‌شود و بخش دیگرش تا پایان سال آماده می‌شود.

به گفته او مجرمین مواد مخدر به این دلیل به اردوگاه‌های خاص منتقل می‌شوند که خود چون قاچاقچی هستند اعتیاد هم دارند: "این مساله مشکل‌ساز است. هم‌چنین تعدادی از زندان‌ها باید به خارج از شهر منتقل شود که در این خصوص 11 مورد پیش‌بینی شده که امیدواریم تا آخر سال جاری این انتقال صورت گیرد."


687 شکایت در مرحلخ اول انتخابات مجلس نهم

سخنگوی قوه قضائیه درباره ایجاد ستاد معاونت پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه برای جلوگیری از جرایم انتخاباتی گفت: در طول حدود سه ماه قبل از انتخابات، حین انتخابات و بعد از انتخابات، این ستاد در حال فعالیت بود و با ارزیابی که داشتیم، به عنوان کار اول و کاری که در آستانه انتخابات انجام شد، بسیار مفید بود.

محسنی‌اژه‌ای گفت: شاید در روزهای اول سوال‌برانگیز بود اما سازمان بازرسی با شورای نگهبان که خودشان طبق قانون موظف به همکاری بودند مشاهده کردند که این کار، کار بسیار خوبی است. هم‌چنین با هماهنگی‌هایی که بین وزارت کشور، شورای نگهبان و دستگاه قضایی در مجموع ستادهای ویژه مرکز و مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها حدود یک‌ هزار و 468 جلسه تشکیل شد و چیزی در حدود 4 هزار و 416 بند تصمیمات اتخاذ و به مراجع مختلف ابلاغ شد.

به گفته دادستان کل کشو، طبق آمار کل دادگستری‌ها از قبل از شروع انتخابات، در مدت تبلیغات و در روز انتخابات 687 فقره شکایت به مراجع قضایی گزارش شد: "این تعداد نسبت به سال‌های گذشته کاهش بسیار خوبی را داشته است؛ بدین معنی که ما نمی‌گوییم صد در صد این ستادها در کاهش این تخلفات موثر بوده‌اند اما فرهنگ مردم، رعایت نامزدها و اقدامات سایر دستگاه‌ها و شورای نگهبان بسیار موثر بوده اما یقینا یکی از کارهایی که در جهت رعایت مقررات و قوانین در نتیجه‌ی کاهش جرایم و تخلفات در دستگاه قضایی بوده، ایجاد ستاد معاونت پیشگیری از وقوع جرم بوده است."

 

مشکلات حقوقی را تلفنی بپرسید

سخنگوی دستگاه قضایی با بیان این‌که سامانه تلفن گویا در دیوان عدالت فعال شد، گفت: خوشبختانه سامانه تلفن گویا فعال شد و مراجعین می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه تلفن گویا از مراجعه به دیوان عدالت کم کنند. در همین راستا سیستم‌هایی را درخصوص پاسخ سوالات مردم درباره‌ی سوالات حقوقی داشتند و نمی‌دانستند چه سوالی را باید از دیوان بپرسند در یک پایگاه اینترنتی ترتیبی داده شد که آنها جوابگوی سوالات مردم باشند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    23 12
    تلفن و سایت را در چنین خبری اعلام نمایید.
  • shiva IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    40 11
    سلام خواهش میکنم از شما مسئولان گرامی در این 22بهمن سال1391که تنها امیدمان است کمکمان کنید بنده شوهرم ناخواسته و باگول اطرافیانش به حمل مشروبات الکی منجر شده و 12 میلیون پول و6 ماه زندان و50 ضربه شلاق شده است در حالیکه عامل اصلی این مشروبات تبرعه شده است اما من وفرزندم به دلیل فقدان حضور ایشان حدود4ماه که هم خودش و هم بنه مریض هستم من و فرزندم از نبود ایشان عذاب میکشیم کاش یکی خودش را جایه ما میذاشت ومیفهمید به علت نادانی ایشان ما چه میکشیم تورو خدا کمکمان کنید عفو شاملش شود و 12 میلیون از کجا بیاریم واقعا اگه میداشتیم نمیذاشتم همسرم زندان را بکشد اما......تورو خدا ما پارتیمان خداس که این 22 بهمن سال 1391 تنها امیدمان
    • علیرضا A1 ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
      10 6
      سلام . پدرم جانباز ازکار افتاده است محکوم به 4 ماه حبس و5 میلون تومان پول نقد شده بدلیل قطع چندعدد درخت درضمن اشان طبیعت را خیلی دوست دارد وحدود 1600 درخت در سالهای 92و93 کاشته است درضمن درختها ی قطع نشد حرص شدند . از شما می خواهم عفو کنید وی از ناحیه ریه دچا ر اسیب شدید شده زیر نظر پزشک بنیاد شهیداست ادرس یاسوج زندان مرکزی عادل اندیده
  • سالاری IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    27 20
    سلام خسته نباشیدمن باردارهستم وتعطیلات نوروزهم به امیدخدازایمان دارم وبانبودن شوهرم مشکل دارم اونوبه جرم سرقت گرفتن و18ماه زندانی برایش آمده وتاکنون فک میکردم روز زایمانم مرخصی اضطراری میدن ولی حال بخشنامه آمده که شامل حالش نمی شودومن دوس داشتم بچه ی اول شوهرم که خودش هم سیداست درکنارم باشدتوروخداناامیدم نکنیدکمکم کنیدممنون.پیشاپیش سال جدیدمبارک
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    18 3
    سلام خواهش میکنم پسر من بار اولش هست بجز اون کسی نداریم ..هیچ گونه به ما جواب نمیده ند یک سال هست
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    6 6
    با سلام وادب مادری هستم هفتاد ساله که پسرم دارای همسر ودو. دختر دانشجو که من ودخترم که مجرد می با شد وبا انها زندگی می کنیم پسرم بجرم مواد مخدر ابد گرفته و سه سال است که در زندان می باشد وخدا می داند که ما پنج نفر که هممون زن هستیم. و ابرو دار ودر خانه اجارهی زندگی می کنیم با چه سختی وچه مشگلی روز را شب وشب را روز می کنیم فقط خدا می داند وبس نمی دانم کجا باید برم بکی التماس کنم که تخفیفی به پسرم بدهن که حکمش بشکنه وبتونه بیاد مرخصی که ما پنج تا زن بتونیم ببینیمش چون واقعان نه توان رفتن دارم که برم ملاقات ونه پولی برای کرایه ماشین دارم از شما مقامات محترم تغاظا عاجزانه دارم به ما خانواده بی پناه کمکی کنید تا حکمش بشکنه که ما یکم ارامش بگیریم خدا خیرتون بده