یک روز پس از رد کلیات بودجه 91 در کمیسیون تلفیق، رئیس مجلس در جلسه بررسی بودجه شرکت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در اتفاقی نادر و برای نخستین بار روز گذشته کلیات بودجه دولت در کمیسیون تلفیق رای نیاورد.
آنگونه که موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد و عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق به خبرآنلاین گفت: اعضای کمیسیون تلفیق با 19 رای مخالف، 15 رای موافق و و یک رای ممتنع به کلیات لایحه بودجه رای مخالف ندادند. ایــــنــــجــــا
به گزارش مهر، در پی رد کلیات لایحه بودجه 91 در جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق ، این کمیسیون بار دیگر صبح امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد تا امکان بررسی مجدد کلیات لایحه بودجه به رای گذاشته شود. علی لاریجانی که ساعتی قبل در جلسه کمیسیون تلفیق مجلس حضور یافت طی سخنانی از اعضای کمیسیون خواست تا هرچه سریع تر کار رسیدگی به لایجه بودجه 91 را به انجام برسانند. 
لاریجانی در این جلسه تاکید کرد که با وجود تاخیر دولت در ارائه این لایحه و وجود نقاط ضعف در آن بهتر است مجلس ورود پیدا کرده و این مسئله را به نحو مناسب حل کند تا کشور با مشکل مواجه نشود. 
اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای امکان رای گیری مجدد کلیات بودجه 91 آئین نامه داخلی کمیسیون را اصلاح کردند و سپس این کلیات را به تصویب رساندند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه در رای گیری مجدد کلیات لایحه بودجه 91 این کلیات را به تصویب رساندند.
 
در این جلسه که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس برگزار شد ، از 54 عضو کمیسیون تلفیق 35 نفر حضور داشتند که در هنگام رای گیری برای کلیات بودجه 6 نفر از اعضا از جلسه خارج شدند و 20 نماینده از 29 نماینده حاضر در جلسه با کلیات لایحه موافقت کردند.
 
اعضای کمیسیون تلفیق هم اکنون بخش درآمدی بودجه 91 را در بررسی جزئیات این لایحه به بحث گذاشته اند .
 
در پی رد کلیات لایحه بودجه 91 در جلسه دیروز کمیسیون تلفیق، درخواست جمعی از اعضا برای رای گیری مجدد و اصرار رئیس مجلس برای این رای گیری و تصویب کلیات اعضای کمیسیون تلفیق دقایقی قبل آئین نامه داخلی این کمیسیون را اصلاح کردند. 
در آئین نامه مصوب کمیسیون تلفیق برای بررسی لایحه بودجه 91 تصریح شده بود که در صورت نیاز به رای گیری مجدد یک سوم اعضا باید درخواست رای گیری مجدد کنند و این درخواست در صورت مواافقت سه چهارم اعضا به تصویب می رسید اما در جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق، ماده 5 آئین نامه اصلاح شد و مقرر شد درخواست رای گیری مجدد در بررسی لایحه بودجه با موافقت دو سوم اعضا تصویب شود.
ایرنا نیز در خبری نوشت: جلسه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای رای گیری کلیات بودجه سال 91 روز دوشنبه درحالی با 45 دقیقه تاخیر آغاز شد که به گفته 'موسی قربانی' عضو این کمیسیون تنها 26 نماینده از 50 عضو کمیسیون در آغاز این نشست حضور داشتند.
خبرگزاری دولت به این اشاره ای نداشت که روز گذشته از نمایندگان دولت فقط ممبینی معاون بودجه، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در جلسه کمیسیون حاضر بود و عزیزی و میرتاج الدینی معاونان برنامه ریزی و نظارت راهبردی و پارلمانی رئیس جمهور در جلسه حضور نداشتند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    83 11
    خیلی خیلی خیلی جالبه؟؟؟؟!!!!! برای اینکه ندانم کاری و اهمال دولت رو یه جوری پوشش بدن و آب از آب تکون نخوره آیین نامه داخلی رو عوض میکنن یعنی یه جورایی ماست مالی می کنن قضیه رو.این وسط چه بلایی سر مردم میاد اصلا مهم نیست.
    • بدون نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      39 8
      آقاي احمدي نژاد هم بيش از پيش خيالش راحت ميشه كه هر كاري دلش بخواد مي كنه و آب از آب تكون نمي خوره.
    • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      7 9
      دوست عزیز آیین نامه مجلس اشکال داشته که اجازه رای گیری مجدد را نمی داده است در ضمن کار نمایندگان مجلس در عدم رای دادن ابتدایی سیاسی کاری بوده است زیرا در نهایت باید لایحه در صحن علنی مطرح می شد و در صورتی که کلیت نمایندگان باز هم رای مخالف می دادند لایحه به دولت عودت داده می شد و در نهایت باز هم مجلس قادر به تغییر لایحه بوده است و هر چه که می خواسته اند را می توانسته اند در صحن علنی تغییر دهند به این ترتیب می شود بگویید کار نمایندگان در منفی دادن به لایحه ای که می توانند آن را تغییر دهند جز سیاسی کاری چه معنای دیگری می تواند داشته باشد؟؟
    • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      6 6
      اینجا که رسید آیین نامه ایراد پیدا کرد. میشه بگید چرا "در هنگام رای گیری برای کلیات بودجه 6 نفر از اعضا از جلسه خارج شدند" ؟
    • بدون نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      4 6
      مجلس هشتم بهترین مجلس در طول دوران جمهوری اسلامی بوده و از خود افتخارات! زیادی به جا گذاشته این هم یکی از همون افتخاراته
  • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    52 8
    بازم بر شما پیروز شد این احمدی نژاد
  • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    51 4
    سلام- گاهي اوقات شانه زير بار كار ديگران دادن نه تنها خوب نيست بلكه باعث مي شود مشكلات ديده نشده و راه حلي نيز براي آنها پيدا نشود. براستي دليل اينهمه كوتاه آمدن رئيس محترم و دلسوز مجلس در برابر اقدامات غير قانوني رئيس جمهور چيست؟
    • بدون نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      6 4
      دوست عزیز اول صحبت هات خوب بود ولی آخرهاش خراب کردی! دلسوز ؟!!!! شما واقعاً معنای این حرکات رو دلسوزی می دونید؟!!!!
    • بدون نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      5 5
      ضمن عرض تشكر از بازخورد شما، فكر مي كنم بسياري متوجه دليل درج عبارت "دلسوز" شده باشند.
    • بدون نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
      1 0
      سلام - براي روشن شدن عزيزاني كه منفي داده اند. منظور دلسوزي براي مجلس است
  • حرف مفت زن IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    47 4
    همه مشکلات رو با هم یه شبه حل کردین دیگه؟
  • بدون نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    23 3
    خیلی جالبه بودجه ای که تا دیروز تصویب نمیشد یک شبه مشکلاتش مرتفع شد!! شگفتا..
  • سکینه IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    25 4
    به مردم بگویید چرا دیشب این لایحه نادرست بود ولی همین لایحه امروز قابل پذیرش شد. این تغییر ناگهانی تصمیم مجلس چگونه قابل توجیه است. واقعا متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    6 17
    نه بابا! مسئله بودجه یک کشور است. اگر دولت بودجه درست ننوشته قرار نیست که مردم تاوان اون رو بدن. مجلس کار درستی کرد گرچه کارشان سنگین شد و مجبورند کار دولت را هم انجام دهند.
    • بدون نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      7 5
      دوست عزیز اگه بر فرض محال که مجلس هم درستش کنه که امکان نداره کی میخواد اجرا کنه وکی اجرا میکنه خوش خیالید
  • علی از اصفهان IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    6 4
    باز هم این شرایط حساس کنونی به داد دولت رسید و این بار دستاویز رییس مجلس شد تا کليات لايحه بودجه تصويب بشه
  • بدون نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    11 4
    هر كار دلتان مي‌خواهد بكنيد. آخرش دولت بودجه خودش را اجرا مي‌كند.
  • بدون نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    10 4
    اصلا چرا رای گیری می کنند؟ وقتی قراره حتما رای بیاره خوب چرا الکی وقت مجلسو تلف می کنید؟!
    • بدون نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
      7 3
      تلف کردن وقت؟!!! اینها تازه جزو کارهای مهمه مجلسه!!!
  • حسین محمدی IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    6 5
    اتفاقا این نشون دهنده ی اینه که تو صد سال تاریخ بودجه نویسی ایران نه بودجه نویس ها بلد بودن بودجه بنويسن و نه نماینده های بررسی کننده.
  • بدون نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    4 6
    آقايان برادارا يا شايدم خواهران خواهش ميكونم توي كاره بزرگترا دخالت نكنيد حتما" آقايون مشكلات را حل كرده اند