+ A - یکشنبه 20 فروردین 1391 - 01:09:00 چاپ
امتیاز به مطلب 7 نفر

بانک مرکزی بالاخره نرخ تورم سال 1390 را اعلام کرد

اقتصاد > اقتصاد کلان - اداره آمار بانک مرکزی بعد از اعتراض رسانه ها به عدم انتشار نرخ تورم سال گذشته، نرخ تورم اسفند سال 90 را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ؛ خلاصه نتایج بدست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران بر اساس سال پایه 100=1383 در اسفند ماه 1390 به شرح ذیل است:
- شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در منــــاطق شهری ایران در اسفند ماه 1390 به عدد 309.3 رسید که نسبت به مـــــــاه قبل، 4/3 درصد افزایش یافت.
- در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ، شاخص مذکور 21.8در صد افزایش داشته است.
- نرخ تورم در سال 1390 نسبت به سال 1389 ( دوازده ماه منتهی به اسفند ماه 1390 نسبت به دوازده ماه منتهی به اسفند ماه 1389) معادل 21.5 درصد است.

/22231

کلید واژه ها: بانک مرکزی - تورم -
نظرات 67
  • امین یکشنبه 20 فروردین 1391 - 01:22:36
    347 2 پاسخ به این نظر
    همش از سواد اقتصادی مردم سو استفاده میشه!! جالبه بدونید تورم در ایران بر اساس سبد مصرفی کالاهای بی دوام (FMCG) محاسبه میشه.. و شاخص کالاهای مصرفی بادوام در نظر گرفته نمیشه.. حالا املاک و مستقلات رو هم ندید بگیرید. تازه تئو سبد محصولات بی دوام بعضی کالاهای اساسی دیده نشده.. به نظر تورم محاسبه شده برا سبد خالی اعلام شده... پس نتیجه میگیریم این آمار 20 درصدی در اصل همون افزایش قیمت سبده!!! سبد 20 در صد رفته روش.
    • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 14:35:46
      263 2
      ما که تورم حدود 121.5 درصد را حس کردیم شما چطور
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 01:29:02
    264 2 پاسخ به این نظر
    بیشتر از اینهاست
    • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 16:15:39
      173 2
      آقای وزیر شما که مشکل اقتصادوگرانی را برای ماحل کردید دشتتون درد نکنه.! به شما پیشنهاد میکنم تشریف ببرین مشکل اقتصاد یونان و اسپانیا را حل کنید بیچاره ها بدجورگرفتارن.! صواب داره بخدا
  • soheil یکشنبه 20 فروردین 1391 - 01:30:36
    11 142 پاسخ به این نظر
    خوب الحمدالله
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 01:46:45
    196 3 پاسخ به این نظر
    شوخی می کنی؟
  • داود حبیب پور یکشنبه 20 فروردین 1391 - 01:48:33
    3 59 پاسخ به این نظر
    بله
  • علی یکشنبه 20 فروردین 1391 - 01:49:58
    264 2 پاسخ به این نظر
    چطور محاسبه می کنند برنجی که از کیسه 20 هزار تومان رسیده 30 هزار تومان یعنی تورم 50% آقای بهمنی
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 02:27:23
    112 5 پاسخ به این نظر
    پس مبارکه
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 02:40:36
    260 3 پاسخ به این نظر
    دلار 1100 تومانی شده 1900 تومان چطور تورم 21.5% هست؟؟!!
    • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 19:14:09
      38 12
      آقا جان دقت کن، نرخ تورم به قیمت دلار بستگی نداره! اون اسمش کاهش ارزش پوله! این آمار تورم برای خود بانک مرکزی هاست. شما نرخ تورم رو برای خودت حساب کن و اعلام کن. مثل زمان انتخابات که تورم آقای رئیس جمهور پائین تر از تورم بانک مرکزی و خیلی پائین تر از تورم تو جامعه بود.
  • محمد جواد یکشنبه 20 فروردین 1391 - 02:47:33
    131 2 پاسخ به این نظر
    حالا که سال 91 هست چه فایده داره این اعلام حالا واقعی یا غیر واقعی به قول قدیمی ها ( آن روز که بگذشت نمی آید باز ) حقوق کارگر و کارمند ساده بدبخت فقط یه بار درسال نهایتش 22 درصد اسمی میره بالا که با کسر مالیات و بیمه 7 دید و 20 درصد و .... میرسه به 18 درصد در حالی که نرخ تورم هر ماه به طور متوسط 18 درصد میره بالا .چه باید کرد؟
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 02:52:41
    219 1 پاسخ به این نظر
    عجب تک رقمی شد..!!!
    • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 15:06:53
      87 1
      احتمالا بعد از اعشار منظورشون بوده!
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 02:55:09
    124 3 پاسخ به این نظر
    الان اینکار رو نمیکردید میزاشتید 20 سال دیگه حساب می کردید.
    • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 14:09:06
      76 1
      کاش حالا هم که حساب کردن درست حساب کرده بودن
  • قادر یکشنبه 20 فروردین 1391 - 03:14:40
    164 2 پاسخ به این نظر
    ولله من به قیمت هر جنسی نگاه میکنم حداقل 2 برابر شده از گوشت گرفته تا مرغ و نان و میوه و.... حالا این 5/21 از کجا اومده با روش محاسبشو بگن ح
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 03:37:52
    118 2 پاسخ به این نظر
    حالا باید سود بانکها رو بکنن 22 درصد!!
    • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 15:37:12
      42 2
      نه 5/23 درصد 2 درصد بیشتر از نرخ تورم
  • امین یکشنبه 20 فروردین 1391 - 06:45:56
    106 2 پاسخ به این نظر
    فقط 21.5؟خیلی بیشتر ازین حرفاست!
  • ج-ا یکشنبه 20 فروردین 1391 - 10:50:08
    129 4 پاسخ به این نظر
    عاقلان دانند
  • نعمت یکشنبه 20 فروردین 1391 - 11:00:14
    82 6 پاسخ به این نظر
    بهر حال هر کسی می داند تقریبا قیمت کلیه کالاها طی سال 90 در حدود دوبرابر شده است و اصلا تورم برای همه که بد نیست ، بسیاری از مردم سرمایه ثابت همانند ملک ، زمین ، طلا و .... دارند و سرمایه شان دوبرابر شده است ، بعد بگویید دولت کم کاری کرده بابا سرمایه ها دو برابر شده است ...... !
  • مهدی یکشنبه 20 فروردین 1391 - 11:13:36
    144 2 پاسخ به این نظر
    آقا ممنون ! مارو از نگرانی در آوردید ما فکر میکردیم نرخ تورم 40 درصد بوده !!!
  • الميرا یکشنبه 20 فروردین 1391 - 11:16:19
    108 1 پاسخ به این نظر
    وا؟ 21 درصد؟! خداييش خود بانك مركزي قبول داره اينو؟! بابا اونوقتا كه 21 درصد بود ميگفتن 14 درصد الان نسبت بگيرين ببين چند ميشه.
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 11:22:08
    104 1 پاسخ به این نظر
    ما هم باور کردیم.
  • مجتبی یکشنبه 20 فروردین 1391 - 11:45:32
    103 2 پاسخ به این نظر
    یعنی صد در صد نیست
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 11:45:44
    81 2 پاسخ به این نظر
    تورم بالای 30 درصد است این آمار را چگونه و از کجا می آورند معلوم نیست
  • دانشجو یکشنبه 20 فروردین 1391 - 11:57:26
    84 2 پاسخ به این نظر
    لابد باز حقوق کارمندان طبق نظر دولت محترم با توجه به نرخ تورم 6%اضافه میشود
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 12:12:28
    79 2 پاسخ به این نظر
    تورم بیشتر از این هاست قیمت گوشت برنج نان البسه زمین مسکن وغیره نسبت به سال 80 چند برابر شده یعنی تورم چند برابر شده نه اینکه چند درصد افزایش پیدا کرده
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 12:44:02
    67 1 پاسخ به این نظر
    افزایش حقوق در سال 90 چند درصد بود؟
  • خودم یکشنبه 20 فروردین 1391 - 12:55:01
    91 1 پاسخ به این نظر
    تجربه شخصي جديد من اين است كه ضمن افزايش قيمت، وزن و حجم كالا هم كم ميشود. مثلاً وزن قوطي پنير از قبل كمتر شده و قيمت آن هم بيشتر شده است.
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 13:02:26
    87 1 پاسخ به این نظر
    به طور مثال شیر 1000 تومانی شده 1500 علی الحساب این 50 درصد چیزای دیگه هم معلومه گوشت 12000 تومانی شده 18000 تومان و غیره نمیدونم این ارقام خیالی از کجا میان
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 13:12:20
    137 1 پاسخ به این نظر
    دمتون گرم خوب کنترلش کردین ما فکر می کردیم 60 درصده ولی با یه حرکت خودکار تورم رو کاهش دادید الان هم من با دیدن این خبرروحیه گرفتم.بعد هی گیر میدن به اقتصاد الان دیدی ما مشکل اقتصادی و تورم 50 تا 60 درصدی نداریم خیالتون راحت شد؟ تقاضای من اینه که یه رقمش رو هم لاک بگیرید تا تک رقمی بشه وضعمون دیگه توپ بشه شماها که باهش بازی کردین خب میزدین 9 درصد یا عدد زیبا و مدیر پسند 9.9
  • امیر یکشنبه 20 فروردین 1391 - 13:18:06
    127 2 پاسخ به این نظر
    آفرین آفرین به دولت و بانک مرکزی همه چیز 3 برابر شده جز نرخ تورم آفرین که آنقدر توانمندید که نگذاشتین نرخ تورم مثل پنیر 3 برابر بشه
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 13:18:21
    72 1 پاسخ به این نظر
    رهن آپارتمان اجاره ای 50 متری بنده از 20 میلیون تومان پارسال به 35 میلیون تومان رسیده چطور تورم 21% محاسبه شده است
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 13:20:17
    59 2 پاسخ به این نظر
    اجناس خارجی چند برابر شده که اصلا حساب نمی کنند کامپیوتر گوشی لباس و .... چند برابر شده همه هم میگن دلار گرون شده تازه اجناس ایرانی هم دو برابر شده که شما می گید 20 درصد متاسفم
  • یلدا یکشنبه 20 فروردین 1391 - 13:36:47
    75 3 پاسخ به این نظر
    عددتو در 2 ضرب کنی درست می شه. یکم خطا داری
    • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 16:35:10
      47 2
      تا ضربدر 6 هم جاداره
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 13:43:45
    108 2 پاسخ به این نظر
    حقایق رو تو کامنتها بخونید!
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 13:48:18
    139 2 پاسخ به این نظر
    از پدرم پرسیدم که وضعیت اقتصادی زمان جنگ بدتر بود یا الان. پدرم بدون ذره ای فکر گفتن الان. اون زمان اگرچه مردم به اندازه الان تجمل گرا نشده بودن انا هر طور که بود دولت سعی می کرد فشاری به مردم نیاد. انقدر کوپن و جنس ارزون به مردم می دادن که فشار حس نشه. بابا می گفتن مردم می تونستن مرغ آزاد هم بخرن. اما دولت به همه کوپن مرغ رو می داد. در واقع همه مردم رو تو وضعیت آرامش نگه داشته بودند اما الان استرس و فشار روانی و بی ثباتی اقتصادی خیلی به مردم فشار میاره... فکر کنید... وضعیت اقتصادی یه مملکت تو دوره صلحش از زمان جنگش بدتر باشه. :(
  • ابراهیم یکشنبه 20 فروردین 1391 - 13:51:16
    110 2 پاسخ به این نظر
    مگه تورم هم داریم!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 13:57:41
    89 2 پاسخ به این نظر
    بلیط اتوبوس 100 تومانی خطوط بی آر تی شده 200 تومان این یعنی 100 درصد تورم . حالا دلار و برنج و گوشت و مرغ و میوه و مسکن و غیره بماند
  • اخوان یکشنبه 20 فروردین 1391 - 14:11:32
    48 1 پاسخ به این نظر
    خیالم راحت شد. همش فکر می کردم 40% تا 60% بوده. پس با 7% که امسال کارفرما به حقوق ما اضافه کرده میتئنم کلی پس انداز هم داشته باشم. آقا خیلی ممنون که منو از نگرانی در آوردین.
  • بهزاد یکشنبه 20 فروردین 1391 - 14:14:05
    47 1 پاسخ به این نظر
    چقدر عااااااااليييييييي... همه چيز آروووووومه من چقدر خوشحالم...
  • علی یکشنبه 20 فروردین 1391 - 14:31:29
    37 1 پاسخ به این نظر
    بسمه تعالی چه کنم که کشیدن پیپ جزو عادتم شده که البته قصد ترک آن را هم ندارم. قبلا توتون کاسپین که ایرانی است را 250 تومان می خریدم که ناگهان قیمت آن ده برابر شد و یک ماه بعد 3500 تومان و امسال 4500 تومان در مولوی که عمده فروشی است و خرده فروشی ها به هر قیمتی که بخواهند می فروشند. افزایش قیمت این کالای داخلی از 250 تومان به 4500 چند درصد می شود؟
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 14:35:13
    29 1 پاسخ به این نظر
    41درصد بوده که نصف شده بعد اعلام کردن
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 14:35:14
    21 1 پاسخ به این نظر
    41درصد بوده که نصف شده بعد اعلام کردن
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 15:06:14
    20 1 پاسخ به این نظر
    باریکلا
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 15:07:46
    38 1 پاسخ به این نظر
    لبنیات که تو یک سال 4 بار افزایش قیمت داشته برنج که تا کیلویی 2500 رفته بالا نان که سریعتر از نرخ افزایش یارانه گرون شد چادر مسافرتی 40 درصد گران شد مسکن که حرفشو نزن ماشین که رفته بالا ولی نمیدونم چه قدر خیلی از اجناس که به دلیل تحریم نجمومی رفته بالا...اصلا مگه میشه نرخ تورم اینارو حساب کرد؟
  • شناس یکشنبه 20 فروردین 1391 - 15:10:57
    36 1 پاسخ به این نظر
    به نظر من که اصلا برای شما هم مهم نیست چیزی که ما میبینیم دقیقا تورم 100درصد شده حالا یه چیز شما بگید که قیمتش تقریبا دو برابر نشده باشه
  • محمد یکشنبه 20 فروردین 1391 - 15:23:47
    53 1 پاسخ به این نظر
    به قول مرد اول اقتصاد ی کشور!!!! اگر دلار ده هزار تومان بشود در اقتصاد روبه رشد ایران!!!! تاثیر ندار د باید چه جوابی به این گفته داد لطفا"جواب آنرا به وزیر اقتصاد بدهید.
  • احمدی یکشنبه 20 فروردین 1391 - 15:24:28
    72 1 پاسخ به این نظر
    قدیمیا یادشونه غذایی بود بنام"یتیم چه" که با بادنجان درست میشد آقای بهمنی شما هم یادتونه حتما به سن آقای احمدی نژاد نمی خوره آیا میشه با بادنجان کیلویی 5000 تومان یتیم چه درست کرد؟ مرحبا به شما مرحبا
  • شاخص نگار یکشنبه 20 فروردین 1391 - 15:25:58
    42 2 پاسخ به این نظر
    بابا كجايي از تورم گذشته! راستي مركز آمار تو خواب زمستوني است؟!
  • cyrus یکشنبه 20 فروردین 1391 - 15:29:08
    69 1 پاسخ به این نظر
    این آقایون که نرخ تورم رو محاسبه میکنن یک دور آموزشی برای اروپائی ها بگذارند مشکل اقتصادی شون حل بشه بنده های خدا.!!
  • محسن یکشنبه 20 فروردین 1391 - 15:55:20
    30 1 پاسخ به این نظر
    همه یادشون بمونه که توروم امسال رو تو سال بعدی میگن حتما" توروم سال 91رو سال 92 میگن اونم همون 21.5
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 16:21:02
    40 1 پاسخ به این نظر
    پس چطور افزایش حقوق کارگران را 7% حقوق به علاوه 36000 تومان میکنید که تقریبا 50 یا 60 هزار تومان میشود اینکه حتی معادل تورم اعلام شده هم نیست چه برسد به تورم واقعی .
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 16:29:35
    31 1 پاسخ به این نظر
    در زمان دولت سازندگي تورم بالا بود ولي حقوق ها نيز به نسبت آن به خوبي افزايش مي يافت ولي حالا چي
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 16:45:05
    25 1 پاسخ به این نظر
    من نمی فهمم! نرخ تورم نسبت به پارسال 21.5 یعنی اگر پارسال مثلا 30 بوده با این میشه 51.5 درصد؟؟؟؟
  • داود بابایی یکشنبه 20 فروردین 1391 - 17:18:45
    29 1 پاسخ به این نظر
    اشتباه نکن اقای بهمنی خیلی کمتر از این حرفاست باز هم خدا را شکر که نگفتید تک رقمیه
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 19:04:28
    34 1 پاسخ به این نظر
    لطفا ریز محاسبات آقایان را برای روشن شدن افکار عمومی در سایت قرار دهید.
  • سعید یکشنبه 20 فروردین 1391 - 19:14:39
    37 2 پاسخ به این نظر
    گوشت از12 شده 20 مرغ از 3200 شده 5500 ، تخم مرغ از 1800 شده 3000 ، دلار 1150 شده 1900 پنیر 1300 شده 2100 و..... واقعا مارو چی فرض کردن !!!!!!! من که چند واحد اقتصاد خوندم می فهمم تورم بالای 50 هستش پس اینا چطور محاسبه میکنن؟؟؟ شاید اصلا این اقلام رو به حساب نمیارن!!!آقای بهمنی فرمول محاسبه تورم رو خواهشا به ماهم یاد بدین که چطور حساب می کنین!!!!اخبار هم که جدیدا فقط قیمت سوخت و گرونی اروپا رو نشون میده !! انگار اینجا نه تورمی هست نه گرونی!!!! بخدا ما که با این حقوق کارمندی کمرمون شکست!!!!!
  • بدون نام یکشنبه 20 فروردین 1391 - 19:32:01
    38 4 پاسخ به این نظر
    در سال 2010 قيمت مرغ بريان درشت در فروشگاه هاي گاسگو آمريكا 5 دلار بود ودر سال 2012 هم بهمين قيمت است
  • بدون نام سه شنبه 22 فروردین 1391 - 11:38:26
    12 1 پاسخ به این نظر
    این آمار مربوط به 6 ماهه اول سال 90 هست افزایش نرخ تورم در شش ماهه دوم سال 90 به تنهایی حداقل 50% بوده بانک مرکزی نیرو نمی خواد؟ بلدم تورم حساب کنم ، مدرکمم سیکله
  • حسن چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 - 19:48:25
    1 1 پاسخ به این نظر
    بنا به گفته خودشون نرخ تورم21.5درصد هست اونم به گفته خودشون حالا چرا حقوق کارمندان را 6درصد افزایش دادنند؟
  • مهدی جمعه 22 اردیبهشت 1391 - 19:37:33
    0 1 پاسخ به این نظر
    اصلاً بانک اعلام کنه این تورم از کدوم اجناس حساب کرده والا ما هر جنسی نگاه می کنیم کمتر از 2 برابر نبوده . شما یکیشو به بما نشون بده !!!!!! حداقل نصف تورم حساب می کردید نه یک چهارم تورم
  • دوست دوشنبه 26 تیر 1391 - 16:40:48
    0 0 پاسخ به این نظر
    قیمت مرغ امروز 8000 تومان شده که میگویند تورم را بر حسب مرغ 4700 تومانی حساب میکنند که نسبت به 3300 تومان سال گذشته حدود 40 درصد محاسبه شده است که اگر با قیمت 8000 تومان محاسبه شود نرخ تورم 120 درصد میشود
  • بدون نام چهارشنبه 6 دی 1391 - 22:24:52
    1 0 پاسخ به این نظر
    من موندم این نرخ تورم را چه جوری حساب میکنن در حالی که ما یک جنس را نسبت به پارسال 3 برابر گرون میخریم کجایش 21 درصد میشه
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.