مرور کارنامه کاری سیروس مقدم در تلویزیون واکنش‌های مختلفی را از سوی کاربران خبرآنلاین به دنبال داشت.

 به گزارش خبرآنلاین، انتشار این گزارش با عنوان پرکار‌ترین کارگردان تلویزیون در دهه 80 کیست؟  باعث شد تا موافقان و منتقدان این کارگردان، دیدگاه خود را در مورد آثار او به صورت کامنت ثبت کنند.

 

بعضی از مخاطبان، پرکاری این کارگردان را دلیلی بر حرفه‌ای بودن او دانستند و تعدادی هم با انتقاد از ساخت 20 سریال در مدت 15 سال، نتیجه این پر کاری را شتابزدگی و کاهش کیفیت مجموعه‌ها عنوان کردند.

یکی از کابران با نام «هموطن» در ستایش از سیروس مقدم نوشته: «سریال‌های «روزهای زندگی»، «پلیس جوان»، «نرگس»، «پرواز در حباب»، «اغماء»، «روز حسرت»، «چاردیواری»، «پایتخت» و حتی این آخری «چک برگشتی» با اقبال عمومی مواجه شد. نظرسنجی‌ها در زمان خودش اینو ثابت می‌کنه.» او در پاسخ به کسانی که نظرات مثبت در مورد مقدم منفی داده و از کار او انتقاد کرده بودند، نوشته:«به نظر شما همش انتقاد و نظر منفی دادن افتخار محسوب می‌شه؟»

 

کاربر دیگری با نام «بیژن» هم نوشته : «بنظر من سریال های بالا از سریالهای خوب و پر مخاطب تلویزیون بوده ولی خیلی خیلی شبیه هم و تقریبا سبک تکراری دارند.»

 

«محمد»، نیز با اشاره به قابل مقایسه نبودن آثار سیروس مقدم، یادآوری کرده است: «چه از مقدم خوشمون بیاد و چه نه، اون الان تبدیل به یکی از کارگردان های مهم سیما شده، رقم بیست هم عدد کوچیکی نیست؛ اون هم تو شرایطی که مدوامت معمولا برای کسی اتفاق نمی افته. پس نمی شه ندیده ش گرفت. این جدول تو یه نگاه اطلاعات خوبی رو یه جا انتقال می ده. مقدم تو کاراش صاحب تفاوت و تنوع های بزرگ نبوده، اما واقعا می شه مثلا «پایتخت» رو با «نرگس» مقایسه کرد؟ به نظرم بین تراژدی و کمدی کمی فرق وجود داره!!!»

 
کاربر دیگری هم که نامش «محمد» است،  اما نظر دیگری دارد :«از بین این سریال‌ها نصفشون رو دیدم و فقط پایتخت رو خیلی پسندیدم. اشتباه آقای مقدم اینه که روی یه سبک باقی نمیمونه و به نوعی تبدیل شده به اقیانوسی به عمق 1 متر.»
 

البته این بحث به مقایسه کارگردان های تلویزیون هم کشیده شد. یکی از کاربران نوشته: «یکی هم مثل میرباقری عزیز سالیان سال تحقیق میکنه و لوکیشن میسازه و و کلی از زمان زندگی گران بهاشو  [صرف] ساخت سریال با عظمت مختارنامه می‌کنه. منظور شما از پرکارترین کارگردان کیه!!! اتفاقا اصلا سریالاش قشنگ نیست و از نظر فیلمبرداری که خیلی ضعیف هست و فیلمنامه هم که هیچ . »

 

«امین»، یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نیز با اشاره به آثار خوب این کارگردان، عنوان کرده است: «به نظرمن که حداقل 4 یا 5 سریال اخیرش خیلی خوب بودن مثل «پایتخت»«، زیر هشت»، «چک برگشتی».»

 

سیروس مقدم با سابقه 35 سال فعالیت هنری، فعلا پرکار‌ترین کارگردان تلویزیون است. او ساخت 20 مجموعه تلویزیونی را در کارنامه کاری خود دارد و سریال‌هایش معمولا پر بیننده بوده‌اند.

57246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    3 1
    آيا پركاري در تلويزيوني دولتي با شرايط ما حسني هم دارد يا برعكس.
  • مهسا IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    3 0
    واقعا برای همه ی کسایی که نمی تونن عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی بودن کار های آقای سیروس مقدم بودن را درک کنن متاسفم.آقای مقدم دوستت دااااااارم.