حورا صدر گفت: تجربه نشان می​دهد که هر خبر منفی درباره امام موسی صدر 2 تا 3 روز پس از انتشار توسط مقام دیگری تکذیب شده است.

دختر امام موسی​صدر در پاسخ به سوالی که به آخرین پیگیری از وضعیت امام موسی صدر به خبرآنلاین گفت: طی 33 سال گذشته اخبار گوناگونی در مورد وضعیت امام موسی صدر از جانب مقامات لیبی و هم​پیمانان آنها منتشر شده است. تجربه نشان می​دهد که هر خبر منفی 2 تا 3 روز پس از انتشار توسط مقام دیگری تکذیب شده است. طبیعتا پس از سقوط قذافی به دلیل شرایط انقلابی در لیبی از این دست اخبار بیش از گذشته مطرح و با سرعتی بیشتر از گذشته تکذیب شده است.
وی همچنین در واکنش به اظهارات جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی، که پیش​تر گفته بود " دولت انتقالی لیبی درباره وضعیت امام موسی صدر به دولت لبنان اطلاعاتی داده است و برای بررسی​های پزشکی و شناسایی DNA از مسئولان دولت لبنان براس سفر به لیبی دعوت کرده است "، گفت: این خبر 12 سال پیش به شکل و نوع دیگری به نماینده آقای خاتمی و سپس به نماینده آقای احمدی​نژاد اطلاع داده شده بود و صحبت تازه​ای نیست. از این رو، از دیدگاه کارشناسی اطلاعاتی در کنار مابقی اخبار غیر مستند و یا شایعات گسترده طبقه بندی می​شود.
دختر امام موسی صدر ادامه داد: طی 15 سال گذشته هربار که به دولت لیبی ،چه در زمان حکمرانی قذافی و چه پس از آن، فشارها برای پیگیری وضعیت امام موسی صدر افزایش یافته است، اینگونه قصه​ها از جانب لیبیایی​ها و دوستانشان برای منحرف نمودن افکار عمومی مطرح می​گردد. برای مثال پس از سفر اول وزیر امور خارجه لبنان به لیبی، طرف لیبیایی تعهد نمود که اطلاعات و اسناد جمع آوری شده از دفاتر قذافی، عبداله سنوسی و سیف الاسلام را در اختیار هیات لبنانی قرار دهد و لبنانی​ها نیز اخبار خود را برای تبادل نظر و بررسی کارشناسانه آنها در اختیار طرف مقابل قرار دهند.
به گفته حورا صدر، در ملاقات​هایی که صورت گرفته بود تقریبا تمام مقامات طراز اول لیبی تعهد کرده بودند که با جدیت و سرعت همکاری خود را برای یافتن محل زندان امام موسی صدر و همراهان او به کار بندند اما دوباره مانند گذشته ما شاهد دفع الوقت​ها و بی​خبری​ها بودیم تا آنکه پس از فشار دیپلماتیک بسیاراز جانب لبنان و بعضی کشورهای عربی، 20 روز پیش قرار بر این شد که وزیر امور خارجه لبنان به لیبی برود تا روند پیگیری فعال و تسریع شود؛ اما به محض تعیین تاریخ سفر برای چندمین بار می​بینیم که لیبیایی​ها با انتشار اخبار تلخ واکنش نشان می​دهند تا مسیر پیگیری را از آزادی امام موسی صدر به زمینه دیگری منحرف کنند.
وی افزود: برای ما قطعی است که 3 یا 4 روز دیگر این خبر نیز توسط خود مقامات لیبی تکذیب خواهد شد. به عنوان نمونه همین گفته را بلحاج پیشتر از این اعلام کرده بود و 3 روز بعد فرمانده نظامی طرابلس تکذیب کرد. الهومی قصه هواپیما و خلبان کشته شده را اعلام کرد که خانواده خلبان 2 روز بعد تکذیب کردند. 2 هفته پیش از متنی منتسب به خاطرات حسنی مبارک داستان​هایی در مورد سرنوشت امام مطرح شد که به فاصله 1 روز وکیل او جعلی بودن این اخبار را اعلام کرد.
حورا صدر با بیان اینکه خانواده امام موسی صدر به شنیدن این گونه اخبار و تکذیب بی درنگ آنها عادت کرده است، تاکید کرد: تاکنون هیچ خبری جمع بندی خانواده را مبنی بر حیات و زنده بودن امام در لیبی خدشه دار و متزلزل نکرده است.
گفتنی است وزیر خارجه لبنان در ابتدای هفته آتی به لیبی خواهد رفت. هدف این سفر اعمال فشار به لیبیایی​ها برای تسریع همکاری مشترک و یافتن زندان امام است. دختر امام موسی صدر گفت: همانطور که وزیر کشور لیبی قول داده بودند امیدوارم با همکاری آنها بتوانیم امام را در مناطقی که هم اکنون تحت سیطره دولت انتقالی نیست مانند بنی ولید و ارتفاعات مرزی نیجر و چاد، بیابیم.  
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    19 11
    امام موسی صدر بدون شک از محبوب ترین و روشنفکرترین رهبران مذهبی معاصر بودند.اما چیزی که مسلمه ایشان توسط قذافی دستگیر و کشته میشن.هیچ عقل سلیمی نمیتونه دلیلی منطقی برای اینکه قذافی قریب به 35 سال ایشون رو زنده نگه داشته باشه پیدا کنه.واقعا چه لزومی داشته که قذافی پس از ربودن امام ایشون رو تا الان زنده نگه داشته باشن؟
    • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
      19 3
      كدوم كار قذافي مطابق عقل سليم بوده كه اين يكي بوده باشه ؟!!!
    • فلاحی IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
      4 2
      با احترام شواهد و قراین حاکی از این است که امام صدر زنده اند و تاکنون هیچ مدرک مستندی در مورد مرگ یا شهادت ایشان ارئه نشده است؛ به علاوه، یکی از مقامات دولت انتقالی لیبی هم گفته اند که امام صدر تا زمان حمله ناتو به لیبی زنده بوده اند و از ایشان خبر داشته اند اما پس از سقوط طرابلس همه سرنخ ها گم شده است. اللهم فک کل اسیر.