۰ نفر
۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰

انتشار عکسهایی از حیوانات وحشی در دام افتاده در چند وبلاگ جنجال اینترنتی بزرگی را در آمریکا به راه انداخته است .

به گزارش دیلی میل ،گروه های حامی حیوانات نسبت به  این عکسها که در کوه های راکی توسط شکارچیان گرفته شده ، شدیدا اعتراض کرده اند و حتی یکی از گروه های مخالف دام گذاری به نام "فوت لوس مونتانا"  ای میل تهدید آمیزی به شکارچیان فرستاده و اشاره کرده خود آنها شکار بعدی این گروه خواهند بود.
ارسال این ای میل پای اف بی آی را هم به ماجرا باز کرده و تحقیقات برای دستگیری عوامل تهیه و ارسال آن شروع شده است .
دریکی از این  تصاویر ، در حالیکه گرگی در چند قدم آن طرف تر  به دام افتاده و جان می دهد شکارچی با لبخندی تلخ مقابل دوربین ایستاده است.
انتشار تصاویر حیوانات وحشی گرفتار در دام ، مشاجره اینترنتی شکارچیان و گروه های حامی حقوق حیوانات را افزایش داده است .
سال گذشته صدها حیوان در ایالتهای مونتانا و آیداهو کشته شدند و در این بین بیشترین لطمه به گرگها زده شد که سال قبل از فهرست حیوانات تحت حمایت دولت فدرال کنار گذاشته شدند . این مسئله کاهش 40 درصدی تعداد گرگها در این دو ایالت را به همراه داشته و تخمین زده می شود بین ششصد تا یک هزار گرگ زنده مانده باشند.
حداقل 260 گرگ که یک سوم گرگهای ایالت مونتانا را تشکیل می دادند ظرف این مدت کشته شدند. از طرفی  سازمان حیات وحش و ماهی آمریکا در صدد است گرگها را در ایالت ویومینگ از لیست حیوانات تحت حفاظت خارج کند و این بزرگترین تهدید برای 350 گرگ باقی مانده در این ایالت خواهد بود.
نسل گرگها پیش از تصویب نهایی لیست حیوانات محافظت شده در دهه 1940 ، تقریبا در 48 ایالت  در حال انقراض بود. این کشتار در حالی صورت می گیرد که به گفته وندی کیفوور مدیر سازمان محافظان حیات وحش زمین ، بیش از 40 میلیون دلار در دهه های گذشته برای بهبود شرایط زندگی گرگها و افزایش جمعیت آنها در ایالتهای مختلف هزینه شد ولی حالا هر شکارچی با تغییر مجوز های شکار می تواند تا ده گرگ در سال شکار کند و این موضوع بقای آنها را به شکلی جدی به خطر می اندازد.
47281
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    11 15
    هرچقدر میتونید آدم و غیرنظامی در خاورمیانه بخصوص افغانستان بکشید و صدایش را هم در نیارید ولی خیلی مواظب باشید که یک وقت به سگ و گرگهای آمریکا آسیبی نرسد! بی‌وجدانی تا این حد؟