سال قبل درگیری افزایش کرایه تاکسی ها میان شورای شهر و فرمانداری به شورای حل اختلاف رسید و این موضوع تا تیرماه ادامه داشت.

زهرا تالانی:امسال هم بعد از تعطیلات این موضوع از سوی سازمان تاکسیرانی مطرح شده است.در همین باره حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر می گوید:امسال شورا لایحه ای را تصویب می کند تا زودتر این موضوع فیصله پیدا کند اما زمان تصویب لایحه بستگی به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها دارد.
گفت وگوی خبرآنلاین با رئیس کمیسیون عمران شورای شهر را می خوانید:


مانند هر سال زمزمه افزایش کرایه تاکسی ها شنیده می شود.در اینباره شورا آیا تصمیمی گرفته است؟
امسال سیاست شورای شهر تهران در افزایش کرایه‌ها بر این است که در سال 91 لایحه‌ای را تصویب کند که مانند پارسال مورد اعتراض فرمانداری تهران واقع نشود تا در ‌‌نهایت شورای حل اختلاف آن را حل و فصل کند.البته من معتقدم آنقدر که شهرداری تهران برای تعیین نرخ کرایه‌ها عجله دارد، شورای شهر ندارد چون هنوز وضعیت قیمت سوخت و اجرای قانون هدفمندی یارانه در بخش دوم مشخص نیست.


در این مدت رانندگان حق افزایش کرایه ها را ندارند؟
خیر. رانندگان تاکسی باید مطابق نرخ مصوب شورای شهر تهران در سال 90 کرایه دریافت کنند و قطعا با متخلفان باید برخورد شود.


با اینحال رئیس سازمان تاکسیرانی اعلام کرده که رانندگان تاکسی نمی توانند منتظر رای شورا درباره افزایش کرایه ها باشند چون این موضوع سال قبل در تیرماه اتفاق افتاد؟
امسال ‌قطعا بعد از مشخص شدن افزایش حقوق کارمندان دولت، ‌ قیمت جدید سوخت و اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه هاٰ، ‌کرایه‌ها مبتنی بر رعایت انصاف و توجه به حقوق تاکسیرانان و مسافران افزایش می‌یابد.


یعنی شما پیش بینی می کنید که امسال مانند سال قبل تاخیر نداشته باشد؟
اینکه لایحه افزایش کرایه‌ها چه موقع بررسی نهایی شده و کرایه‌ها افزایش می‌یابد، ‌هنوز مشخص نیست و تا زمانی که اطلاع دقیقی از وضعیت موجود نداشته باشیم کرایه‌ها افزایش نمی‌یابد.
23245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اوکی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    7 2
    اصولا هرچیز که درآمدش به کسی غیر از دولت میرسد باید ثابت مانده و هرچیز که به دولت میرسد(بنزین و گاز و برق و ...) افزایش یابد... به درک این راننده های تاکسی!!! (البته ما مردم اصولا در این زمانها لحظه ای برخورد کرده و از هم دفاع نمیکنیم و میگوییم چه بهتر! که کرایه ها بالا نرفته در صورتی که نوبت ما هم فرا میرسد!!!)
  • سینا IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    4 1
    تو رشت الان یه ماهه که کرایه ها افزایش پیدا کردن.درون شهری و برون شهری
  • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    5 1
    دلت خوشه؟ کرایه تاکسی ها چند مرحله افزایش پیدا کرده شما خبر نداری؟؟؟
  • مسافر IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    6 0
    با سلام متاسفانه برخلاف گفته رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران از روزهای اول سال جدید ( از روز 5 فروردین 91 ) کرایه 900 تومانی سواری های خط شمشیری - گلو بندک به 1000 تومان تغییر یافته بدون ان که جایی اعلام شده باشد و این عمل خودجوش توسط رانندگان در بسیاری از خطوط انجام شده است. و البته این کرایه ها باز گشت به قبل هم نخواهد داشت و دوباره با اعلام رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گران تر هم خواهد شد.
  • بدون نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    5 2
    بازم مثل پارسال کرایه ها گرون میشه و اقایون در خواب خرگوشی هستند
  • بدون نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    3 1
    اما کرایه ماشین گرون شده من هر روز از عباس آباد تا سید خندان پارسال 700 میدادم امسال شده 850
  • بدون نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    5 1
    چرا نمیخواین قبول کنین که کرایه ها افزایش داشته؟
  • بدون نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    2 1
    راننده ها مگه منتظر مصوبه شما میشن اخه؟
  • ایزل IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    5 1
    بازم کرایه ها زیاد میشه.بازم مسولین میگن کسی حق نداره زیاد کنه.بازم میگن برخورد میکنیم.بازم راننده ها جلوتر کرایه رو زیاد کردن.بازم مسولین شعار میدن.بازم مردم امیدوار میشن.بازم مردم میبینن سر کار رفتن.بازم مردم به راننده ها اعتراض میکنن. بازم راننده ها میگن برو هر جایی میخوای شکایت کن.بازم مسولین میگن کسی حق نداره کرایه را زیاد کنه.بازم اب از اب تکون نمیخوره غیر از افزایش کرایه ها .بازم بازم بازم...............
  • نيما IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    2 0
    خيلي متاسفم براي اين نظرهاي جالب مگه راننده تاكسي انسان نيست و خانواده نداره روغن گران برنج گران و و و تو كارمند كه حقوق 2 تومني ميگيري مينالي اون كه لاستيك 170 توماني و 200 ماهي بنزين ميزنده 100 تومان خرج ماشين آخرش مي مونه 500 تومان نميناله ما همه حلقه وار به هم وصليم اگه براي تو زندگي مشكله براي اون بيشتر. كمي تفكر كن
  • یو IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    1 0
    من فقط میتونم اینو بگم که خدا ببه دادمان برسد