پانا نوشت:

رییس اتحادیه املاک کشور از کاهش قیمت خانه‌های کلنگی پس از اجرای طرح تفصیلی خبر داد و گفت: طرح تفصیلی هیاهویی برای دریافت پروانه ساختمانی به وجود آورده است.

مصطفی‌قلی خسروی افزود: با اجرای طرح تفصیلی و ساماندهی تولید مسکن در کشور، به‌طور قطع نرخ خانه‌های کلنگی افت می‌کند.

وی عنوان کرد: طرح تفصیلی مجوز افزایش تعداد طبقات ساختمان‌ها را نخواهد داد و همین مساله باعث کاهش نرخ خانه‌های کلنگی می‌شود.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک یادآور شد: پیش از اجرای این طرح، مجوز برای افزودن به طبقات آپارتمان‌ها صادر می‌شد، اما این طرح باعث می‌شود که ارزش خانه‌های کلنگی کاهش یابد.

خسروی با بیان این‌که طرح تفصیلی موجب هیاهو برای دریافت پروانه ساختمانی شد، گفت: روند دریافت پروانه‌های ساختمانی باید به آرامی جلو رود.

وی ادامه داد: با رشد قیمت زمین و ملک کلنگی، تولید مسکن متوقف می‌شود و بیشتر خانه‌ها کلنگی می‌ماند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی روی میزان ساخت و ساز مسکن در بخش‌های گوناگون موثر است و تا زمانی که رونمایی نشود، نمی‌توان آینده روشنی را برای آن متصور شد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    6 2
    راستی چرا تا حالا اجرایی نشده ؟ حالا چه اتفاقی افتاده که می گیم اجرایی میشه ؟ آیا اجرایی شدن طرح تفصیلی فقط برای تهران اهمیت داره یا برای شهرهای دیگه هم اهمیت داره ؟ کلاً داریم به چه سمت و سویی حرکت می کنیم به سمت پایبندی به نطرات کارشناسی مشاورین که به تصویب رسیده و در قالب طرح تفصیلی بصورت رسمی ابلاغ شده یا خیلی اهمیت نداره پایبندی به آنچه مصوب میشه؟
  • امير IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    14 2
    طرح تفصيلي جديدباعث تورم وگران شدن آپارتمانها ميشود،به نظرمن اين طرح باشكست روبروخواهدشدوبافتهاي فرسوده اصلاح نميشودودرضمن عدالت به هيچ وجه رعايت نميشودالبته....
  • صالح IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    19 1
    از خبرآنلاین عزیز خواهش میکنیم که لطف نموده و پیگیری نماید که چرا یک سال است سازندگان مسکن را با به راه انداختن زمزمه رونمایی از طرح تفصیلی و رونمایی نکردن از آن پادرهوا نگاه داشته اند. اولین وعده رونمایی از طرح تفصیلی متعلق به فروردین سال گذشته بود که عملی نشد و چندین بار دیگر نیز وعده رونمایی آن در سال گذشته داده شد که باز هم عملی نشد و این مساله در زمره اطلاعاتیست که باید عمومی باشد و در این یک سالی که طرح مخفی مانده و رونمایی نشده، امکان سوء استفاده های کلان و رانت اطلاعاتی کلان بوده که هر کس با روزنه ای به جزئیات طرح دست پیدا نماید میتواند سودهای میلیاردی ببرد. با این حال ما همچنان منتظر عملی شدن وعده یکساله و چندباره قرار دادن اطلاعات طرح تفصیلی به صورت عمومی در سایت عمومی هستیم.
  • ناشناس IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    1 0
    تو همه جای دنیا مرسومه که یه طرحی که قرار اجرا بشه اول تو چند تا منطقه اجرا کنند تا فواید و معایبش معلوم شه بعد تعمییم بدن به کل -حالا چی کار کردند که قیمت اپارتمان این همه بالا کشید چه منفعتی برای مردم داشت؟ما یه کم پول داشتیم که تا قبل عید میشد باهاش یه 50 متری بخریم حالا با اون پول تو بنگاه که میریم به همون بد نگاه میکنند با این پولمون .من که همش نفرینشون میکنم که برا قشر رو به پایین جامعه انقدر سنگ اندازی کردند -بعدش الان همه چیز به خاطر تحریم گرون بود ایا لازم بود این طرح کذایی تو این اوضاع و احوال اجرایی بشه و قیمت مسکن رو هم ردیف همه چیز بالا ببره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟