۰ نفر
۱۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰

آخرین روز تعطیلات نوروز 91، مانند همیشه با محدودیت های ترافیکی در جاده ها همراه است.

به گزارش خبرآنلاین، پلیس از 12 تا 14 فروردین، محدودیت های ترافیکی برای مسیرهای پر تردد اعلام کرده است. این درحالی است که محورهایی مانند چالوس و هراز، پر ترافیک و حتی با ترافیک سنگین گزارش شده اند.

سرداراسکندر مومنی، رئیس پلیس راهور ناجا دراین باره گفته است: "جاده های منتهی به تهران پرترافیک است. ترافیک به ویژه در جاده هراز و کندوان سنگین است. ترافیک در جاده های منتهی به مشهد مقدس ، اصفهان، شیراز ، بوشهر و بندرعباس پرحجم اما روان است."

او در گفتگو با مهر درباره محدودیت های ترافیکی روزهای پایانی تعطیلات نوروزی گفت: "جاده های پرتردد که مسیر رفت و برگشت تقریبا جدا نیست را یک طرفه اعلام کردیم."

جاده چالوس و هراز از جمله این مسیرها هستند.

به گفته سردار مومنی تردد وسایل نقلیه از ساعت 12 ظهر امروز از کرج به سمت چالوس ممنوع است و ساعت 15 از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه می شود: "این وضعیت تا ساعت 24 امشب و تا دوشنبه ادامه دارد. تردد وسایل نقلیه در مسیر جاده هراز هم از ساعت 13 امروز به سمت آب اسک و آمل ممنوع است و از آن سمت هم از آب اسک از ساعت 15 یکطرفه می شود تا ساعت 24 امشب بار ترافیکی تخلیه شود و این وضع تا چهاردهم فروردین ادامه دارد."

او گفت: در این مدت حرکت تریلرها و کامیون ها جز آنهایی که مواد سوختنی و فاسد شدنی دارند در مسیر جاده فیروزکوه ، هراز ، کندوان، رشت و ساوه به همدان ممنوع است.

این شرایط از شنبه 12 فروردین شروع شده است.

همچنین سازمان راهداری اعلام کرد؛ بررسی تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی مرکز و براساس آخرین گزارش سامانه های هوشمندترافیک شمار برخط، درحال حاضر با وجود ادامه سفرهای نوروزی ترافیک در اکثر محورهای ارتباطی بصورت عادی و روان است. اما ترافیک در مقطع ورودی محور کرج به چالوس سنگین گزارش شده است. مجموع کل تردد ثبت شده طی 24ساعت گذشته 8میلیون و500هزار وسیله بوده که نسبت به روز گذشته 14 درصد کاهش را نشان می دهد.

به غیر از محور تکاب-ایرانخواه و سردشت-مهاباد دراستان آذربایجان غربی و محور فرعی شمشک به دیزین واقع در استانهای تهران والبرز به علت ریزش های احتمالی تااطلاع بعدی مسدود هستند، دیگر راه های ارتباطی کشور باز و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

 

بیشترین حجم تردد طی 24 ساعت گذشته
- آزادراه کرج-تهران و بالعکس با 195936 وسیله
- آزادراه کرج-قزوین و بالعکس با 130632 وسیله
- آزادراه تهران-قم و بالعکس با 78000 وسیله

بیشترین حجم تردد در استانها
- مازندران با 800597 وسیله
- البرز با 507561 وسیله
- فارس با 413023 وسیله

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    1 0
    . . . قابل توجه پليس راهنمايي و رانندگي ديروز يكشنبه 13/01/1391 بر اثر يك طرفه شدن جاده چالوس دو خودروي بي خبر از همه جا به شدت با هم برخورد كردند . . . صداي آژزير چندين اورژانس كه جهت حمل اجساد و زخميها به بيمارستانها در جاده با سرعت تردد مي كردند تا ساعتي ادامه داشت. . . . همه مسيرهاي برون شهري بخصوص مسيرهاي پرتردد بايد داراي تابولهاي هوشمند اطلاع رساني آن لاين شوند و مراتب را به اطلاع رانندگان برسانند.... چرا كه بسياري از رانندگان بدليل ورود از فرعي ها و استراحتگاه هاي بين كوه از يك طرفه شدن مسير بي خبر هستند و در مسير تردد ميكنند و خودروهاي روبرو نيز غافل از اينكه خودروهايي از طرف مقابل در تردد هستند در مسير مخالف سبقت ميگيرند و ناگهان با خودروي روبرويي برخورد شديد ميكنند. . .
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    3 0
    قابل توجه پليس راهنمايي و رانندگي كوروش درخشان ديروز يكشنبه 13/01/1391 بر اثر يك طرفه شدن جاده چالوس دو خودروي بي خبر از همه جا به شدت با هم برخورد كردند . صداي آژزير چندين اورژانس كه جهت حمل اجساد و زخميها به بيمارستانها در جاده با سرعت تردد مي كردند تا ساعتي ادامه داشت. جا دارد هرچه سريعتر تمامي مسيرهاي برون شهري بخصوص مسيرهاي پرتردد بايد داراي تابلوهاي هوشمند اطلاع رساني آن لاين شوند و آخرين اخبار كوتاه فوري و ضروري را به اطلاع رانندگان برسانند چرا كه بسياري از رانندگان بدليل ورود از فرعي ها و استراحتگاه هاي بين كوه از يك طرفه شدن مسير بي خبر هستند و در مسير تردد ميكنند و خودروهاي روبرو نيز غافل از اينكه خودروهايي از طرف مقابل در تردد هستند در مسير مخالف سبقت ميگيرند و ناگهان ب