۰ نفر
۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰

وقتی صحبت از ایجاد شادی در خانواده می شود ، مسائل مالی به عنوان اصلی ترین عامل به ذهن خطور می کنند.

اما به قول تولستوی خانواده های شاد فارغ از تمکین مالی ، شباهتهای دیگری هم دارند. به نوشته ریدرز دایجست والدین با انجام کارهایی ساده می توانند لحظات شادی را برای فرزندانشان رقم بزنند.
صحبت کردن و یا بازی کردن با کودکان می تواند احساس امنیت و محبت را به آنها منتقل کرده و در عین حال همه اعضای خانواده را شاد کند.
استفاده از موسیقی برای تشویق کودکان به تمیز کردن منزل و همچنین آواز خواندن با کودکان از دیگر راه های ایجاد شادی مشترک است .
والدین باید به خاطر داشته باشند تاکید فراوان بر انجام تکالیف مدرسه وفعالیتهای درسی می تواند ایجاد تنش وحساسیت در کودکان داشته باشد و درعوض استفاده از وقت آزاد کودکان برای دوچرخه سواری و یا قدم زدن در پارک نزدیک محل زندگی روحیه فرزندان را قطعا عوض خواهد کرد.
کودکان عاشق هله هوله هستند و نمک و شکر فراوان در آنها برایشان جذاب است اما می توان با تشویق آنها به مصرف سبزیجات و میوه هایی که قبلا در کنار هم تکه تکه و آماده کرده اید ،درکنار تغذیه سالم فعالیت گروهی و شادی را ترتیب داده باشید.
مادران برای تغییر روحیه فرزندان دختر و یا حتی پسرشان می توانند هر ازچندگاهی پیشنهاد آشپزی مشترک را مطرح کرده تا در کنار گذراندن مدت زمانی مفرح در کنار فرزندانشان به آنها کار گروهی و مسئولیت پذیری را بیاموزند.
رفتن به مراکز تفریحی از جمله باغ وحش و سینما با هزینه ای اندک می تواند روحیه بخش تمامی اعضای خانواده در روزهای تعطیل باشد و البته والدین می توانند این برنامه ها را به عنوان جایزه ای برای رفتار خوب کودکان شان در نظر بگیرند. کتابخوانی هم از جمله فعالیتهای شادی آفرین خانوادگی است که کودکان را با دنیای تازه ای آشنا می کند و رابطه والدین با کودک تقویت می شود و البته می توان با انتخاب کتابهایی با محتوای شاد دقایق خوشی را گذراند.
47281
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    34 0
    شاد کردن بچه ها که راحته. بگین چطور میشه این بزرگترای غمگینو شاد کرد؟