غذاهای دریایی، یکی از سالمترین خوراک هایی هستند که می توان در وعده های غذایی جا داد. اگر کمی ذوق داشته باشید و از ترکیب چند جانور دریایی، غذای خوشمزه ای درست کنید که اتفاق بهتری می افتد.

 پیشنهاد ما سالاد دریایی است که در آن از همه جور رونده اقیانوس و دریا استفاده می شود.
 

مواد لازم:
میگو:  3 عدد درشت
ماهی سرخو:  100 گرم
ماهی اوزون برون: 100 گرم
ماهی کالاماری: 50 گرم
کاهو فرنگی:  100 گرم
گوجه فرنگی: یک عدد متوسط
زیتون سیاه: 10عدد
پیازچه: 10 شاخه
کیپرز (مریم گلی): چند عدد
روغن زیتون، آب لیمو، پوست لیمو

 

روش تهیه:
ابتدا شکم میگوها را با چاقو باز کنید. ماهی سرخو و اوزون برون را نیز فیله کنید و به قطعات مستطیل شکل باریک برش بزنید. ماهی کالاماری را نیز به شکل حلقه های باریک ببرید. برای از بین رفتن بوی ماهی ها و مزه دار کردن این پروتیین های دریایی آنها را در مخلوط روغن زیتون، پوست لیمو وآبلیمو نیم تا یک ساعت بخوابانید. تا مواد ما آماده شوند، بروید سراغ تهیه سس مخصوص این سالاد.

پس از درست کردن سس، پروتئین های مزه دار را بخوبی تفت بدهید. مقدار کمی نمک و اگر دوست داشتید می توانید مقداری سیر خرد شده هم به آن اضافه کنید. اکنون زمان نقاشی غذاست. تا می توانید در چیدمان ذوق و سلیقه بخرج دهید. هر چند این اثر هنری مدت زمان کمی در خدمتتان است!

کاهو ها را برش دهید و سس مخصوص را رویشان بریزید. تکه های گوجه فرنگی، مقداری پوست لیموی رنده شده و کیپرز (مریم گلی) با مزه ترش و شورش کامل کننده طعم این سالاد رویایی دریایی هستند.


مواد لازم برای سس سبز مخصوص:
روغن زیتون: 50 گرم
سبزیجات معطر: 50 گرم
سرکه سیب: یک قاشق غذاخوری
آب لیمو: یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل
 

روش تهیه:
تمام مواد را داخل مخلوط کن بریزید و کاملا با هم مخلوط کنید. مزه این سس را می توانید با توجه به ذائقتان با استفاده از سرکه سیب و آبلیمو تنظیم کنید.
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    4 0
    عزیز جون این خیلی خیلی گرونه.در حد متوسط به پایین بگو.در حد حقوق ما حرف بزن.اینا ماشاالله نعمت خداست.اما به انچه داریم قانعیم.