ایرنا نوشت:

وزیر راه و شهرسازی یكی از كارهای بزرگ دولت دهم را ساخت و ساز دو میلیون و 700 هزار واحد مسكونی در مدت زمان حدود دو سال عنوان كرد و این مهم را تحولی چشمگیر در نوع خود دانست.

' علی نیكزاد' روز سه شنبه در بازدید از پروژه های شهر جدید پرند، با اشاره به نامگذاری سال 1391 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال ' تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی' افزود: این وزارتخانه در راستای تحقق شعار مقام عظمای ولایت ، در ابتدای سال جدید از تمام كسانی كه تجربه كافی ، كار و سرمایه ایرانی دارند، حمایت می كند.

وی گفت: فرموده مقام معظم رهبری در خصوص حمایت ملی به این مفهوم است تا دولت بتواند پشتیبانی لازم را از بخش خصوصی در زمینه تولید ملی و كارآفرینی انجام دهد.

وی در ادامه آمادگی این وزارتخانه برای مشاركت و پشتیبانی لازم در احداث فرودگاه ، راه ، بندر، توسعه ناوگان هوایی و بخش مسكن را اعلام كرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه در راستای تحقق این شعار تاكنون زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مردم قرار گرفته است ، گفت: ارایه خدمات فنی ، نظارت از طریق نظام مهندسی و صدور پروانه ساختمانی از جمله حمایت هایی بود كه سبب شد بخش خصوصی در حوزه مسكن ورود كند.

نیكزاد گفت: وزارت راه و شهرسازی در این حوزه هدایت ، راهبری و پشتیبانی را بر عهده دارد و این موضوع سبب شد انبوه سازان علاوه بر اعتماد ، اعتقاد به كار نیز داشته باشند و ساخت و ساز را بر عهده گیرند.

وزیرراه و شهرسازی با بیان اینكه یقین دارم ، انبوه سازان ، شیرینی خانه دار شدن مردم را بر سود اندك خود مقدم داشته اند، گفت: مجددا تاكید می كنم از تمام كسانی كه در این حوزه كار كرده و تجربه و توان دارند،به صورت ویژه حمایت می كنیم .

وی بااشاره به اینكه نتیجه این كارها موجب بالابردن تولید می شود،افزود: تولید ملی ثروت تولید می كند و ثروت سبب امنیت ، شكوفایی و بالا رفتن سرانه ملی و در نهایت موجب رفاه و آسایش مردم خواهد شد.

وی با تاكید بر 350 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در جامعه تصریح كرد: از تمام سرمایه گذاران چه در بخش مسكن و چه در بخش راه و شهرسازی تقاضا داریم ، دست در دست یكدیگر و با پشتیبانی همه جانبه این وزارت خانه در راستای تحقق هرچه بیشتر شعار مقام عظمای ولایت برای سال جاری حركت كنیم.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    2 0
    اگه اینجا ژاپن بود 27 میلیون خونه ساخته میشد تو یک سال
  • بدون نام IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    0 0
    آقای وزیر مشکل مسکن در شهرهای بزرگ با قانون مند کردن پیش فروش ساختمان و جلوی کلاهبرداری ها را گرفتن درست می شود که شما هم آیین نامه قانون پیش فروش ساختمان را نهایی و ابلاغ نمی کنید؟ اگر متوجه این موضوع هستید چرا اصلا حرف این را هم نمی زنید؟