فیلم «گشت ارشاد» با وجود کم شدن تعداد سالن‌های سینما هنوز در صدر جدول فروش فیلم‌های اکران نوروز 1391 قرار دارد.

الهام نداف: با کم شدن تعداد سینماهای «گشت ارشاد» در تهران و رسیدن به 16 سینما، فروش این فیلم در تهران طبق آمار غیر رسمی و بر اساس گفته‌های پخش کننده و عوامل فیلم به 500 میلیون تومان رسیده است.

این در حالی است که شرایط اکران برای فیلم «قلاده‌های طلا» مساعدتر شده و با وجود اختلاف فروش 150 میلیون تومانی با «گشت ارشاد» در دو، سه روز گذشته فروش فیلم ابوالقاسم طالبی 200 میلیون تومان نسبت به روزهای اول اکران، افزایش پیدا کرده است. «قلاده‌های طلا» طبق اعلام سازمان سینمایی حوزه هنری جمعه چهارم فرودین ماه 64 میلیون و شنبه پنجم فروردین 63 میلیون تومان فروش داشته است.
 
نام فیلم
کارگردان
تهیه کننده
تعداد روزهای اکران
فروش فیلم
گشت ارشاد
سعید سهیلی
سعید سهیلی
هفت
500 میلیون تومان
قلاده‌های طلا
ابوالقاسم طالبی
محمد خزاعی
هفت
450 میلیون تومان
انتهای خیابان هشتم
علیرضا امینی
سیدجمال ساداتیان
هفت
124 میلیون تومان
خصوصی
حسین فرحبخش
عبدالله علیخانی
هفت
88 میلیون تومان
فیتیله و ماه پیشونی
آرش معیریان
احمد نجفی
هفت
26 میلیون تومان
 
ترتیب فروش فیلم‌های اکران نوروز 91، در چند روز آینده تغییر خواهد کرد. چرا که علاوه بر سینماهای حوزه هنری که از دو فیلم «خصوصی» و «گشت ارشاد» گرفته شده، به زودی بنا به اعلام مدیر فرهنگی شهرداری تهران، کلیه سینماهای شهرداری نیز این دو فیلم را از پرده‌های اکران پایین می‌کشند. این شرایط بیش از همه به نفع فیلم «قلاده‌های طلا» است.

حوزه هنری اولین نهادی بود که در تهران اعلام آمادگی کرد اکران فیلم‌های سعید سهیلی و حسین فرحبخش را در تهران متوقف کند. این توقف در حالی اتفاق افتاد که سازمان سینمایی طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود هیچ نهادی و سازمانی بدون هماهنگی با این سازمان، نمی‌تواند خودسرانه فیلمی را از پرده سینماهای تهران و شهرستان‌ها بردارد.
 
«گشت ارشاد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید سهیلی و با بازی حمید فرخ‌نژاد، پولاد کیمیایی و نیوشا ضیغمی در بخش مسابقه سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد و شورای نظارت و ارزشیابی نیز بدون هیچ مشکلی پروانه نمایش این فیلم را صادر کرد.

با صلاحدید شورای صنفی نمایش، این فیلم برای اکران نوروز 91 انتخاب شد و جالب اینجاست که هیچ مشکلی از مرحله ساخت تا اکران این فیلم وجود نداشت، اما «خصوصی» به کارگردانی حسین فرحبخش و تهیه‌کنندگی عبدالله علیخانی نیز با وجود نمایش در بخش مسابقه جشنواره سی‌ام فیلم فجر و گرفتن گروانه نمایش با مخالفت‌های شدید گروه‌های سیاسی زمان اکران مواجه شد.
 
فیلم «خصوصی» با بازی فرهاد اصلانی، هانیه توسلی، لعیا زنگنه، سعید نیکپور و کاظم هژیرآزاد درباره زندگی خصوصی ابراهیم کیانی است که رازهایی وجود دارد و تلاش برای مکتوم نگهداشتن آنها او را گرفتار برزخی غریب می‌کند.

علیخانی به ایسنا گفت این فیلم تا آماده شدن نسخه فیلم جایگزین در پردیس ملت،اریکه ایرانیان، پارس، پردیس ملت، زندگی، جوان، عصرجدید، گلریز، میلاد،مرکزی، حافظ، جی، آسمان آبی، پردیس کیان، پایتخت،ماندانا و قدس روی پرده می‌ماند. 

همچنین به گفته‌ علی سرتیپی پخش‌کننده فیلم «گشت ارشاد»، فعلا اکران این فیلم در سینماها آفریقا، ایران، پردیس شکوفه (میدان شهدا)، مرکزی، پایتخت، فلسطین، اریکه ایرانیان و پردیس زندگی ادامه دارد.
 
از سوی دیگر، «قلاده‌های طلا» که در میان اکران نوروزی با وجود مشکلات پیش آمده برای دو فیلم نامبرده، بهترین شرایط اکران را به دست آورده است، به دلیل موضوع ملتهب در بخش مسابقه جشنواره سی‌ام پذیرفته نشد و زمان نمایش در جشنواره نیز مورد اعتراض کارگردان نسبت به نحوه حضور در جشنواره قرار گرفت.

حتی شایعات زیادی مبنی بر توقیف و اکران نشدن این فیلم وجود داشت و بارها کارگردان در مصاحبه‌های مختلف این مسئله را مطرح کرد، اما این فیلم در بهترین شرایط اکران شد و احتمالا با شرایط فعلی پرفروش‌ترین فیلم نوروز 91 می‌شود.
 
58246
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    تا الان بهترین تبلیغ همون خبر یا شایعه توقیف اکران فیلم بوده.
    • بدون نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
      عزیزم توقیف شده و شایعه نیست فقط بعضی از سینما ها تا آخر هفته نشون می دنش!
  • احسان IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    88 28
    تنها فیلم خوب انتهای خیابان هشتم است که بازیهای سیاسی بقیه فیلما این فیلمو حیف کرد
  • علی IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    اون دوست عزیزی که نوشتی شایعه توقیف مثل اینکه اصلا خبر نداری. این فیلم الان تو چند تا شهر توقیف شده روز به روزم داره شهرایی که توقیف میشه بیشتر میشه !
  • سعید IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    گشت ارشاد معرکه س
  • بدون نام IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    مدير جشنواره فجر، تهيه كننده ي قلاده ها بود (خزائي). براي همين از بخش مسابقه حذف شد. چه دشمني داره خبر آنلاين با قلاده ها! داداش يكم خونسرد باش. زشته . خداي نكرده فكر مي كنيم با كساني كه فيلم بهشون گير داده نسبتي دارين!
    • بدون نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
      47 8
      خداییش فکر میکردی، اینقدر نظر منفی داشته باشی ؟!!!!!
    • محمود IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
      31 6
      این یعنی هر که انتقاد کنه و یا با ما نباشه بر ماست!!
    • سینا از شیراز DE ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
      83 19
      به عنوان یه فردسینمادوست غیرسیاسی باید بگم قلاده های طلا یک فیلم معمولی و کم ارزش از نظر هنری است اما عده ای می کوشند با حاشیه سازی و ایجاد سروصدا، مخاطب جلب کنن!!
    • امضامحفوظ IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
      10 36
      مطمئنم این سینا از شیراز فیلم را ندیده
  • بدون نام IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    129 7
    اونایی که میتونستن دیدن از فردا هم سی دیه فیلم رو همه میبینن. همین توقیف بزرگترین انگیزه واسه دیدن فیلم شده چه تو سینما چه رو سی دی. خیلیها سینما نمیرن ولی همین باعث شده هرجور شده این فیلم را ببینن. این یعنی تبلیغ از نوع معکوسش.
  • بدون نام IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    61 27
    باز يك فيلم خارج از مافياي سينما ساخته شد و ضد تبليغ هم شروع شد، سايت ها و شبكه هاي اونور كه توصيه ميكنند اصلا نبينيد!!!! انشاالله كه مشكل ارشاد هم حل بشه، فيلمي كه هزينه ميكنه نبايد از دور اينجوري خارجش كرد!
  • بدون نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    41 8
    فیلم گشت ارشاد واقعیتی تلخ است .
    • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
      18 3
      آره، موافقم
  • بدون نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    32 5
    در شیراز دو سینما گشت ارشاد را نمایش میدادند و یک سینما خصوصی که هرسه روز یکشنبه اکران فیلمها را متوقف کردند.
  • بدون نام GB ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    17 53
    به شعور ملت توهین میکنه میگی معر که س!
  • ehsan IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    56 2
    ما که تو شهرمون هیچ سینمایی نداریم که بریم یک کدوم از این فیلما رو ببینیم
  • احسان IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    52 4
    قربون وزارت فرهنگ و ارشاد دولت نهم و دهم بشم كه ما در بجنورد و مركز استان خراسان شمالي حتي يك سينما نداريم ، چه برسه به شهرستانهاش ، خيلي جالبه نه