سایت روزنامه ایران نوشت:

 درحالی که اکران 2 فیلم نوروزی در ایام تعطیلات سال نو، اعتراضات و واکنش‌های مختلفی را برانگیخته، طی روزهای گذشته برخی رسانه‌های وابسته به نهادهای خاص تلاش کردند این‌گونه وانمود نمایند که این دو فیلم در دفاع از مبانی فکری و فرهنگی جریان موهوم انحرافی ساخته شده‌اند و به نوعی به دولت مربوطند. این درحالی است که تحلیل محتوای یکی از این فیلم‌ها که سیاسی‌تر از فیلم دیگر است به خوبی نشان می‌دهد فیلم فوق با هدف تخریب برخی اطرافیان نزدیک رئیس‌جمهور ساخته شده و در جای جای فیلم نیز کارگردان تلاش می‌کند با ارائه نشانه‌هایی این قصد خود را برای مخاطب روشن نماید.
بر این اساس در این فیلم که به داستان زندگی خصوصی و سیاسی یک سیاستمدار اهل رسانه پرداخته در دیالوگ‌ها و لوکیشن‌های مختلف و متعدد تلاش می‌شود وی به عنوان فردی که مهره جریان انحرافی است معرفی شود و دوستان و همراهان او نیز که هرکدام نماد یک جریان سیاسی مخالف و منتقد دولت در شرایط فعلی هستند، دائماً از انحراف این فرد اظهار نگرانی و ناراحتی می‌نمایند.
از سوی دیگر ادبیات به کار گرفته شده توسط این فرد در بخش‌های مختلف فیلم مبتنی بر ادبیات و گفتمان حاکم بر دولت، رئیس‌جمهور و برخی اطرافیان ایشان است. درنهایت نیز انحرافات و اشکالات فرد فوق‌الذکر برای مخاطب پرده‌برداری شده و او در آخر با ارتکاب قتل، پروژه سیاه‌نمایی مطلق نسبت به یک مهره نزدیک به جریان موهوم انحرافی را تکمیل می‌کند.
به نظر می‌رسد ساخت فیلم مورد اشاره و سپس حساسیت‌های خاص ایجاد شده پیرامون آن که بیشتر به محبوبیت و معروفیت این فیلم کمک می‌کند، بخشی دیگر از پروژه پیچیده القای یک جریان موهوم انحرافی در دولت است که با آغاز سال مهم و سرنوشت‌ساز 91، وارد فاز جدید خود شده است.
1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    19 0
    جالبه هر کس این فیلم رو دیده به خودش گرفته و این فیلم رو بر خلاف منفاعش دیده! عجب فیلمی! من این فیلم رو تازه دیدم. راستش یه کپی تمام عیار از داستان فیلم شوکران بود وسط یک سری دیالوگهای سیاسی. کل فیلم میاد شخصیت برخی از چهره های اصلاح طلب رو می کوبه تا اجازه پیدا کنه یک جمله انتقادی این وسط بگه که ما بعد از انقلاب فقط به ظاهر احکام چسبیدیم و اخلاق رو فراموش کردیم. جالبه کسانی که تو این فیلم بیشترین توهین متوجه اونها بوده هنوز اعتراض نکردن اما الباقی همه اعتراض کردن! من اصلاح طلبها رو دوست دارم ولی نقد به برخی چهره های اصلاحات رو هم وارد میدونم. کلا نقد به هر چیر و هر کس را میپسندم ! دوستان اگه کمی سعه صدر داشته باشن متوجه میشن این فیلم اگر در جهت منافع آنها باشه بر خلافش نیست. کمی نقدپذیری