+ A - سه شنبه 8 فروردین 1391 - 16:29:00 چاپ
امتیاز به مطلب 2 نفر

بفرمایید شام و ناهار/هشت فروردین؛ خوراک سبزیجات/پیشنهاد کاربران برای یک شام سبک و رژیمی سر سفره میهمانی

جامعه > خانواده - پیشنهاد غذای هشتمین روز نوروز را یکی از کاربران خبرآنلاین فرستاده است؛ خانم صالحه کریمی

«کدو سبز، هویج، فلفل دلمه، گوچه فرنگی، پیاز و سیر» این شش سبزی می توانند شامی سالم، سبک، خاطره انگیز و البته رژیمی را در ذهن میهمانان شما حک کند.

مزه فوق العاده این غذا تا حدی است که می توانید برای پذیرایی از میهمانان گرسنه و دچار سوء هاضمه شده به دلیل بدخوری های نوروز مورد استفاده قرار گیرد. شما با این غذا می توانید از بیماری هایی که تا چند روز آینده به جان اقوام و دوستانتان خواهد افتاد جلوگیری کنید.

پیاز را با کمی روغن تفت دهید و هنگامی که طلایی رنگ شد بقیه سبزیجات را که به صورت مکعبی و حلقه ای خرد کرده اید به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.

زرد چوبه، نمک و فلفل و کمی رب به آن اضافه کرده و باز هم تفت دهید!

اگر آب مرغ ندارید، از طعم دهنده های آماده مرغ استفاده کنید و آن را به شش سبزی اضافه کنید.

پس از این مرحله دو میوه خشک شده طعم نهایی غذای منحصر به فرد شما را کامل می کند. چاشنی منحصر به فردی که در این غذا مورد استفاده قرار می گیرد «برگه زرد آلو» و «آلوی خشک» است.

برای 5نفر باید از هرکدام از سبزیجات بالا دو عدد داشته باشید و به ازای هر نفر نیز دو دانه آلو و دو دانه برگه زرد آلو کافی است.

حالا شش سبزی، آلو و برگه زردآلو باید در میان دو لیوان آب مرغ به مدت یک ساعت با حرارت ملایم تنها بمانند تا جا بیافتد.

4747

کلید واژه ها: آشپزی - مجله نوروز ٩٠ -
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
Copyright © 2011 khabaronline, All rights reserved