پیشنهاد روز چهارم فروردین را یکی از خواننده های خبرآنلاین فرستاده است؛ خانم اشرف نائب.

هیچ وقت از میهمان نترسید!ترس از میهمان اولین و آخرین تجربه سخت زندگی شما نیست. پس با کاروانی از میهمانان سرزده که برای جبران مافات هم که شده می خواهند سر سفره ناهار یا شام شما بنشینند مدارا کنید و به این پیشنهاد عمل کنید.

 

کوکوی بانمک یا شیرین

کافی است برای هر میهمان یک سیب زمینی و تخم مرغ در نظر بگیرید. اگر فرصت ندارید سیب زمینی ها را آب پز کنید سریع پوست گرفته و به دستگاه خرد کن بسپارید. سیب زمینی های پوره شده را به ازای هر میهمان یک تخم مرغ مخلوط کنید. اگر سیب زمین ها را آب پز کرده باشید روغن زیادی مورد استفاده نخواهد بود اما اگر سیب زمینی ها را یک راست به خرد کن سپرده اید حتما به فکر روغن باشید!

حالا اگر زرشک در خانه دارید به مخلوط سیبزمینی و تخم مرغ اضافه کنید. اگر هم ندارید سریع تهیه کنید چون به غذای طعم ویژه ای می دهد. یک قاشق مرباخوری برای هم نفر زیاد هم هست. حتما ذائقه میهمانان عزیزتان را مدنظر داشته باشید. یادتان باشد خانم ها ترشی بیشتر دوس دارند و طعم ملس غذا مورد پسند همه نیست.

مخلوط سیبزمینی، تخم مرغ و زرشک را به خوبی هم بزنید.می خواهید کوکو شیرین باشد یا با نمک؟!

اگر می خواهید کوکوی شیرین درست کنید حتما مقدار خیلی خیلی کمی نمک هم به مخلوطتان اضافه کنید و بعد از آنکه مایه کوکو را در ماهیتابه آغشته به روغن پهن کردید و پشت و روی آن را پختید، مقداری شیره شکر که قبلا درست کرده اید روی کوکو بمالید تا به خورد کوکوی اسفنجی شما برود.

کوکوی با نمک شما، هم به روش بالا اما بدون شکر طبخ خواهد شد.

راستی! معجزه خارق العاده شما برای انگشت به دهان نگه داشتن میهمانانتان تا اطلاع ثانوی، یک چاشنی سحر انگیز است. نصف استکان «زعفران» دم کرده، اکسیری است که هم مزه کوکوی شیرین شما را زیر دندان میهمانان ماندگار می کند و هم رنگ و لعابی افسونگر به ضیافت ساده شما می دهد.

دورچینی و سفره آرایی زحمت شما.

نوش جان شما و میهمانان ناخوانده تان!

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    6 0
    من شوید خشک می زنم فوق العاده است.