ماه­نامه «نسیم بیداری» در شماره نوروزی خود در پرونده­ای با عنوان رازهای سرزمین من، اعیاد ۱۰۰ سال گذشته وحوادث مهم آن ایام را روایت کرده است.

 به گزارش خبرآنلاین این نشریه در بخشی از روایت سال 1356 خود آورده است:
*بسیاری از خبرنگاران براین باور هستند که [حضور فرح پهلوی در مجلس هنگام ارائه بودجه سبب خواهد شد که وی را مهم‌ترین بازیگر سیاسی روزهای پایانی سال 55 به‌شمار آورد. با این همه رویدادی بی‌سابقه در آن سوی دنیا این عنوان را از شه‌بانو می‌رباید. بنا بر اخبار رسانه‌ها در هفته آخر اسفندماه یک گروه تروریست بیش از 134 نفر از شهروندان ایالات متحده را در ساختمان شهرداری واشنگتن به گروگان می‌گیرند. این حادثه سبب اعلام وضعیت فوق‌العاده توسط جیمی‌کار‌تر رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌شود. و ضعیت بغرنجی به وجود می‌آید. احتمال می‌رود که بعضی از گروگان‌گیران مسلمان باشند. همین امر نیز سبب می‌شود سفرای ایران، مصر وپاکستان برای پادرمیانی ومذاکره به محل گروگان‌گیری مراجعه کنند. در این حادثه اردشیر زاهدی سفیر ایران بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد. پس از ساعاتی مذاکره مستقیم بین سفرای این سه کشور وسردسته آدم ربا‌ها، این ماجرا بدون خونریزی پایان می‌یابد. رسانه‌ها از ریز مذاکرات اطلاعی به دست نمی‌آورند. با این همه این سه سفیر به شدت مورد تقدیر رسانه‌های ایالات متحده قرار می‌گیرند.
ساعاتی پس از پایان این گروگانگیری رئیس‌جمهور ایالات متحده شخصا طی تلگرافی مراتب تشکر وامتنان خود را به سفیرایران ابلاغ می‌کند. در این تلگراف آمده‌است: جناب آقای اردشیرزاهدی، سفیر ایران در واشنگتن:
بیشترین حق‌شناسی خود را به جناب‌عالی به خاطر اینکه از هواپیمایی که در آخرین ساعات چهارشنبه شب از اروپا آمده بود، پیاده شدید وبلافاصله به محض شنیدن وقوع شرایط اضطراری در واشنگتن خدمت داوطلبانه خود را نثار کردید، تقدیم می‌کنم. شور وهیجان وصمیمت جناب‌عالی، عواملی عملی در بر قراری ارتباط با رهبر گروه مورد نظر بودوبه حصول نتیحه موفقیت­آمیز کمکی بسزا کرد. من خصوصا روح سلیم وخونسردی شایان تحسینی را که آن جناب ابراز کردید وبا این رفتار باعث تقویت روحیه کسانی شدید که با جنابعالی همکاری می‌کردند ستایش می‌کنم. از مجاهدت جنابعالی سپاسگذارم.
روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های ایران در روزهای مانده به عید ‌با تیتر‌های بزرگ وجنجالی این موفقیت سفیر ایران را مورد توجه قرار می‌دهند. در این میان روایت ویژه‌نامه نوروز «خواندنی‌ها» از همه جالب‌تر است. این نشریه با شرح ماجرای گروگان‌گیری به بخشی از مذاکرات اردشیر زاهدی وسردسته گروگان‌گیران اشاره می‌کند. خواندنی‌ها در این باره می‌نویسد پس از مذاکرات جناب سفیر آیه شریفه «تَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ» را قرائت می‌کند. قرائت این آیه تاثیر زیادی بر نرم شدن دل رئیس گروگان‌گیر‌ها وپایان مسالمت آمیز این بحران داشت. خواندنی‌ها در ادامه مطلب به تاثیر آیات قرآن بر قلوب مردم می‌پردازد وآن را یکی از راه‌ها نزدیکی ملت‌ها به هم ارزیابی می‌کند.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    3 0
    مگه مسولین زمان شاه هم قرآن می خواندند