ایرنا نوشت:

سرگئی ریابكوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاكره كننده ارشد هسته ای این كشور با اشاره به اهمیت مذاكره با ایران گفت: در انتظار آغاز مذاكرات ایران و گروه 1+5 هستیم.
به گزارش ریانوستی، ریابكوف گفت:هرچند تاریخ دقیق دیدار ایران و گروه 1+5 هنوز مشخص نشده است، اما این دیدار در ماه آوریل انجام می گیرد. اطلاعات مربوط به مكان برگزاری دیدار كمتر از زمان آن است و هنوز شهری كه دیدار در آن انجام می گیرد، مشخص نشده است.
ریابكوف گفت: اگر به اظهاراتی كه پس از دیدار'كاترین اشتون' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مدیران سیاسی وزارتخانه های خارجه گروه 1+5 صورت گرفت، دقت كنید، همگی حاكی ازانتظار برای آغاز مذاكرات با ایران است. اما هنوز درباره آن توافقی صورت نگرفته است.
روسیه خواهان آغاز مذاكرات ایران و گروه 1+5 می باشد و برای این منظور تلاش های دیپلماتیك گسترده ای را در ماه های اخیر به عمل آورده است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به تازگی اعلام كردكه كشورش به از سرگیری مذاكرات میان گروه 1+5 و ایران و ادامه تلاش های بین المللی در این زمینه امیدوار است.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت كه كشورش متبوعش فعالانه در روند گفت وگوهای مربوط به موضوع هسته ای ایران شركت می كند. هونگ لی در كنفرانس خبری روزانه خود به تلاش چین برای ایفای نقش 'سازنده ' در حل مناسب موضوع هسته ای ایران اشاره كرد.
وی در پاسخ به سوالی در مورد زمان برگزاری گفت وگوهای گروه پنج بعلاوه یك با ایران، تاكید كرد: چین مایل است همراه با طرف های دیگر و به منظور حل همه جانبه، پایدار و مناسب موضوع هسته ای ایران نقش سازنده ای ایفا كند. این شش كشور و جمهوری اسلامی ایران موافقت كرده اند كه به زودی به گفت و گو بپردازند.
وانگ مین  معاون نماینده دایم چین در سازمان ملل متحد نیز در نشست اخیر شورای امنیت گفت: همه طرف های ذی ربط باید تدابیر سازنده ای برای آغاز فوری گفت و گو با ایران اتخاذ كنند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =