غذای روز اول سال نو، سبزی پلو ماهی است. احتمالا ناهار سبزی پلو ماهی داشته اید. پس پیشنهاد شام را از ما بگیرید؛ پاستا میگو.

مود لازم:

پاستا پیچ رنگی:  300گرم

میگو: 5 عدد

کلم بروکلی: یک دسته

پنیر مازارلا: نصف پیمانه

روغن مایع: دو قاشق غذا خوری

نمک، فلفل و پودر سیر

 

موادی لازم برای سُس سفید

کره: سه قاشق غذا خوری

آرد سفید: سه قاشق غذا خوری:

شیر: یک و نیم پیمانه 

فلفل دلمه ای قرمز: یک عدد (نیمی را خلال کنید) 

 

روش تهیه:

ابتدا باید سُس را درست کنید؛ یک قابلمه کوچک و ترجیحا استیل را روی حرارت متوسط بگذارید، کره را داخلش بریزید و سپس آرد را اضافه کنید؛ خوب هم بزنید تا حسابی یکدست شوند. حالا کم کم شیر را اضافه کنید. مواد را هم بزنید. خلال فلفل دلمه ای را اضافه کنید و به سُس فرصت بدهید تا کمی غلیظ شود. کناری بگذارید و بروید سراغ پاستا؛

مقداری آب و نمک و روغن را در یک قابلمه بریزید و روی اجاق قرار دهید تا جوش بیاید؛ وقتی که آب جوش آمد پاستا را داخل قابلمه بریزید و مطابق دستور روی پاکت بپزید؛ اما اجازه ندهید که نرم شود و به هم بچسبد چون در این صورت عملا خمیر دارید نه پاستا. پیش از اینکه پاستا کاملا آماده شود، کلم بروکلی را که پیش از این خرد کرده اید، داخل قابلمه بریزید و هم بزنید. دو سه دقیقه بعد، محتویات داخل قابلمه را داخل آبکش بریزید. مثل پلوی ایرانی، پاستا را نباید آبکشی کنید. یعنی ایتالیایی ها این کار را نمی کنند. چون مزه اش را از دست می دهد.

سراغ میگو بروید. در یک قابلمه آب، نمک، پودر سیر بریزید و و بگذارید تا بجوش بیاید. سپس میگو ها را بریزید، میگوهای کوچک 5-6 دقیقه ای آماده می شوند، اما میگوی بزرگ 10 دقیقه برای آب پز شدن نیاز دارند. بعد از این زمان آبکش کنید.

در یک ظرف بزرگ پاستا و بروکلی را با میگو ها مخلوط کنید. سُس سفید را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. در همین حین پنیر را هم اضافه کنید. و باز هم مخلوط کنید.

این غذا را باید بلافاصله بخورید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۲
    1 0
    آخه این چیه؟؟ تو سایت خبری دیگه آموزش آشپزی ندیده بودیم.