۰ نفر
۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۰

کیهان نوشت:

یک عضو اخراجی صدای آمریکا فضای این شبکه را مانند دوران شوروی استالین دانست.
چالنگی که جمعه هفته گذشته حکم اخراج خود را از مسئولان شبکه صدای آمریکا دریافت کرده بود در صفحه فیس بوک خود مدیران این شبکه را تهدید به افشاگری کرد تا اینکه در یک مقاله تمامی پشت پرده اخراج خود از صدای آمریکا را برملا کرد.
چالنگی در این مقاله با اشاره به برنامه تفسیر خبر که زمانی اجرای آن را بر عهده داشت عنوان می کند: یکی از دلایل تعلیق و سپس اخراج من ازVOA سوال از مدیران این شبکه به خاطر کم کردن زمان برنامه و سپس گرفتن این برنامه از من بوده است.
فضای حاکم بر شبکه صدای آمریکا آکنده از تبعیض و فساد اداری بود و من در یک جلسه که با مسئولان ارشد صدای آمریکا داشتم این مورد را به آنها گفتم. سوءمدیریت در بخش فارسی صدای آمریکا سبب شده است تا وضعیت کنونی این شبکه مانند فضای حاکم بر ادارات شوروی سابق شود.
چالنگی در ادامه به کیفیت پایین برنامه های صدای آمریکا اشاره می کند و دلیل دیگر اخراج خود از این شبکه را انتقال انتقادات خود به سطوح بالای مدیریتی در شبکه صدای آمریکا عنوان می کند و می گوید: مدیران سطوح بالای مدیریتی در صدای آمریکا به من قول دادند که به خاطر اظهارات من هیچ انتقام جویی از من صورت نگیرد اما مدیران بخش فارسی از جمله رامین عسگرد تحمل این انتقادات را نداشتند.
مجری با سابقه و اخراجی صدای آمریکا در مقاله خود چندین بار به تامین منابع مالی شبکه وابسته به سازمان سیا توسط مالیات دهندگان آمریکایی نیز اشاره کرده و معتقد است بخش فارسی شبکه صدای آمریکا پول مالیات دهندگان را حیف و میل می کند.
در همین حال موسسه بین المللی هریتیج آمریکا نیز با انتشار یک گزارش تفصیلی تاکید کرد اگر دولت آمریکا می خواهد بفهمد چرا در ارتباط با ایرانیان دچار مشکل است باید به وضعیت شکست خورده و ورشکسته صدای آمریکا نگاهی بیندازد.
هریتیج دراین گزارش با اشاره به اینکه «اختلافات فراوانی درون کارکنان شبکه صدای آمریکا وجود دارد» می نویسد که تبعیض های مالی فراوانی در بین کارکنان این شبکه وجود دارد.
/27217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    مسخره کردن این دلقکا خودشونو. واقعا شبکه درپیتیه این صدای آمریکا. فقط بی بی سی ! D: (خوشحال شدی خبرآنلاین؟ خوشحال نباش! ) ولی بی شوخی سطح صدای آمریکا از نظر اصول حرفه ای خیلی خیلی پایینه و اصلا با بی بی سی قابل مقایسه نیست