ایسنا نوشت:

رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از عدم پايبندي شركت‌هاي واردكننده خودرو به تعهدات خود در زمينه تحويل محصولات پيش فروش شده خبر داد.

حسين اردوخاني  اظهار كرد: در يكي دو ماه اخير حجم تعهدات عقب افتاده شركتهاي واردكننده در زمينه تحويل خودروهاي پيش فروش شده به شدت افزايش يافته است.

وي با بيان اين‌كه به عنوان مثال خودروي كره‌يي كه در آبان ماه با تعهد تحويل حداكثر دو ماه پيش فروش شده، تاكنون تحويل خريداران نشده است، خاطرنشان كرد: دليل اصلي شكل‌گيري چنين وضعيتي، انتظار شركت‌هاي واردكننده براي افزايش قيمت محصولات و پس از آن تحويل خودرو به خريداران با قيمت‌هاي جديد است.

رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: طبق قرارداد پيش فروش خودروهاي واراداتي، قيمت نهايي اين محصولات بر اساس نرخ زمان تحويل محاسبه خواهد شد كه همين موضوع نيز موجب عقب افتادن زمان تحويل خودروهاي وارداتي پيش فروش شده به اميد افزايش بيشتر قيمتها شده است.

وي افزود: ‌علاوه بر تاخيرات رخ داده در تحويل خودرو ديده شده كه شركت‌هاي واردكننده به جاي تحويل خودرو پيش فروش شده خودروي ديگري را با مشخصات فني متفاوت تحويل خريداران مي‌دهند.

اردوخاني با بيان اين‌كه اخيرا اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو به ناچار به تمام اعضاي خود ابلاغ كرده كه از هرگونه پيش فروش خودروهاي وارداتي به دليل تخلفات عديده واردكنندگان در اين حوزه خودداري كنند، تصريح كرد: اميدواريم سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان به اين حوزه ورود كرده و نسبت به اجبار واردكنندگان به انجام تعهدات خود در زمينه تحويل خودروهاي پيش فروش شده اقدام كند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    5 0
    وزیر گرانی یعنی اقای غضنفری که فوری گرون می کنه براشون می بینی خودروسازام محصولاتشون از نمونه خارجی با کیفیتتر گرون تر شده اند و همه دنبال این قاعده تعداد فروش کمتر سود بیشتر که در این میان خودروسازا برنده اند چون تولید کمتر یعنی فروش گرونتر و از ان طرف هزینه تولید کمتر
  • بدون نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    7 0
    یعنی بی عرضگی در حد بوندس لیگا!
  • بدون نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    2 0
    پس رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان اینجا چه کاره است شركتهاي واردكننده که وقفه ایجاد میکنند واسه مردم مجوز را باطل کند مردم باید به کدام مرجع شکایت کنند
  • بدون نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    6 1
    ببین چه خبره که نمایندگان کمپانی های خارجی در مملکت خودمون برایمان شاخ و شانه میکشند !!
  • بدون نام US ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    6 0
    دزدا