کتاب «حج در افلاک» را شاید بتوان اولین سفرنامه در قالب شکلی کاروان راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس نامید.

به گزارش خبرآنلاین، «حج در افلاک» نوشته حسن طاهری برگرفته از یادداشت های روزانه اعضای کاروانی متشکل از دانشجویان، طلاب، دانش آموزان و برخی بازماندگان جبهه و جنگ با نام گروه فرهنگی هنری «ثارالله قم» اعزامی به مناطق جنگی جنوب است. در این سفرنامه تلفیقی از سبک احساسی و توصیفی برای روایت آنچه در این مناطق انجام می شود، به نگارش درآمده است به طوری که در بخش‌هایی از آن خواننده نخست در فضایی احساسی قرار گرفته و سپس به فضایی کاملاً توصیفی و گزارشی وارد می‌شود.

 

کتاب حج در افلاک شامل پنج فصل جداگانه با عناوین «میقات در پادگان، طواف شهیدان، از نماز بر مقام هویزه تاسعی طلائیه، عرفه در شلمچه و قربانگاه نفس است که روایت پنج روز سفر ما به سرزمین های نور است.


این مجموعه با عنوان مجموعه یادداشت های «بر کرانه های افلاک» بعد از نگارش اولیه توسط نویسنده و ارائه نظرات و اصلاحات برخی همراهان سفر بر آن و بازنویسی نهایی در فروردین و اردیبهشت 1377 در روزنامه جمهوری اسلامی نیز در چندین شماره منتشر شده بود.


همچنین در سال 78 نیز با حمایت موسسه فرهنگی هنری راویان فتح قم، از این سفرنامه فیلم مستندی با نام «سفر به خطه خورشید» توسط سید محمد علی سید ابراهیمی تهیه شد.


حسن طاهری، نویسنده این کتاب در مورد نحوه تدوین و نگارش کتاب به خبرنگار ما گفت: «تقریباً سال 1376 بود که به فکر نگارش این کتاب افتادم. استدلال من این بود که در مورد واقعه کربلا کتاب های بسیار زیادی نوشته شده است، اما کربلای ایران و مظلومیت برپاکنندگان این واقعه عظیم به نوعی سهواً در حال فراموشی و از بین رفتن است. در این کتاب سعی کردم روایت اخلاص و علاقه جوان هایی را روی کاغذ بیاورم که سالها بعد از جنگ تحمیلی قدم بر خاکریزهای خونین و خاطره انگیز شهدا و جانبازان و رزمندگان جان بر کف کشورشان می گذارند.»

 

این کتاب با قیمت 4500 تومان از سوی انتشارات شب چراغ در قم منتشر و توزیع شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =