رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت گفت: سهمیه بنزین فروردین 91 بدون تغییر نسبت به اسفند 90 واریز می‌شود.

محمد رویانیان درباره سهمیه بنزین نوروزی گفت: چیزی در خصوص سهمیه بنزین نوروزی تصویب نشده چرا که توجیه اقتصادی نیز ندارد.
به گزارش خبرآنلاین، وی با اشاره به اینکه توزیع بنزین آزاد در همه جایگاه‌های سوخت در نوروز انجام می‌شود درباره قیمت بنزین در سال آینده گفت: هنوز هیچ رقمی برای قیمت بنزین در سال آینده مصوب نشده اما قطعا قیمت بنزین سال آینده تغییر می‌کند که در این باره سناریوهای مختلفی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه مجلس به دولت اجازه داده است تا مطابق قانون هدفمندی یارانه‌ها قیمت حامل‌های انرژی را در سال 91، 20 درصد افزایش دهد گفت: ممکن است این میزان افزایش برای تک تک حامل‌ها اعمال شود و یا آنکه کل سبد حامل‌های انرژی‌ سرجمع تا سقف مصوب افزایش قیمت داشته باشد.
رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت تصریح کرد: سناریوهای قیمت و سهمیه بنزین در سال آینده متفاوت است اما هیچ رقمی درباره قیمت بنزین در سال آینده تصویب نشده و تایید نمی‌شود.


سهمیه سوخت آژانس‌هایی که ثبت‌نام نکنند قطع می‌شود
رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت در ادامه با هشدار به وانت بارها و آژانس‌ها گفت: از یک میلیون و 800 هزار وانت بار کشور یک میلیون و 200 هزار وانت بار ساماندهی شدند و 650 هزار وانت بار نیز با کاهش 25 درصدی سهمیه سوخت مواجه شدند که سال آینده این رقم بیشتر خواهد شد تا تکلیف آنها مشخص شود.
وی به وضعیت آژانس ها اشاره و تصریح کرد: از 220 هزار آژانس در کشور تنها 160 هزار آژانس در سامانه مربوط به وزارت بازرگانی ثبت نام کرده‌اند که همینجا هشدار می‌دهیم اگر آژانس‌های کشور هرچه سریعتر به ادارات بازرگانی استانها مراجعه نکرده و مشخصات خود را در سامانه ثبت نکنند قطعا سهمیه بنزین آنها قطع خواهد شد و در اختیار سایر بخشها قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه پیش از آغاز هدفمندی یارانه‌ها میزان مصرف روزانه بنزین در کشور 64/6 میلیون لیتر با 10 میلیون خودروی بنزینی بود، افزود: این رقم هم اکنون با 12/3 میلیون خودرو به 59/5 میلیون لیتر کاهش یافته است.
رویانیان با اشاره به اینکه روزانه 48 میلیون لیتر بنزین سهمیه‌ای در کشور توزیع شده و 11/5 میلیون لیتر نیز به صورت آزاد عرضه می‌شود گفت: رانندگان خودروها هم‌اکنون یک میلیارد و 400 میلیون لیتر ذخیره بنزین 400 تومانی و 100 میلیون لیتر ذخیره بنزین 100 تومانی در کارت‌های سوخت خود دارند؛ از سوی دیگر راکبان موتورسیکلت نیز 511 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی و 160 میلیون لیتر بنزین 100 تومانی در کارت‌های سوخت خود ذخیره دارند.


 تعرفه واردات خودروهای خارجی باید کاهش یابد
رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت از ارسال نامه‌ای به رییس جمهور برای کاهش تعرفه واردات خودروهای خارجی خبر داد و گفت: از دولت و مجلس می‌خواهیم تعرفه واردات خودرو را از 90 درصد کنونی به 60 درصد حداقل کاهش دهد و اجازه دهیم تا خودروهای کم مصرف خارجی با توجه به شرایط تحریم و سایر مسایل مرتبط وارد کشور شوند چرا که حق مردم است تا خودروهای ایمن و با کیفیت استفاده کنند از سوی دیگر این امر می‌تواند موجب ایجاد رقابت در تولیدکنندگان داخلی نیز شود.
وی تاکید کرد: نظر رییس جمهوری نیز ایجاد رقابت در این زمینه است که امیدواریم پیشنهاد ستاد حمل و نقل و سوخت کشور به تصویب برسد.
رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت تاکید کرد: همچنین پیشنهاد کرده‌ایم تعرفه واردات خودروهای کم‌مصرف به عنوان مثال خودروهای زیر 5 لیتر مصرف سوخت در هر100 کیلومتر با توجه به قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی به صفر کاهش یابد.
وی از افزایش 20 درصدی ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفرهای نوروزی خبر داد و در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در سال جاری گفت: یکهزار دستگاه اتوبوس، یکهزار و 500 دستگاه مینی‌بوس و 920 دستگاه تاکسی ون به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور امسال افزوده شده است. از سوی دیگر در بخش مترو نیز 57 واگن امسال در مشهد بر روی ریل رفته است از سوی دیگر 147 واگن نیز برای متروی تهران وارد گمرک شده که 120 دستگاه از آنها عملیاتی و به کارگیری شده است.
رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت خاطرنشان کرد: بدین ترتیب باید گفت تا کنون 200 دستگاه واگن مترو وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور شده و تا پایان فروردین ماه سال اینده نیز 200 دستگاه واگن دیگر وارد ناوگان متروی کشور خواهد شد.
به گفته وی 340 دستگاه از این واگن‌ها مربوط به تهران است که نیمی از آنها هم اکنون وارد ریل شده و مابقی تا پایان فروردین ماه سال آینده به ناوگان افزوده می‌شود.


افزایش 20 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها هنوز تصویب نشده
وی درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال آینده نیز گفت: شهرداری‌ها و شوراهای شهر در ای خصوص تصمیم گیر هستند که این تصمیمات باید نهایتا به تایید فرمانداری برسد که در این زمینه شهرداری و شورای شهر تهران به افزایش 20 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها رسیده‌اند که این امر هنوز مصوب نشده و پس از تایید فرمانداری قابل اجرا خواهد بود.
به گفته رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت شهرداری‌ها و شوراهای شهر باید مصالح مردم را در تعیین نرخ کرایه تاکسی‌ها رعایت کنند.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نيما IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    4 1
    رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت تاکید کرد: همچنین پیشنهاد کرده‌ایم تعرفه واردات خودروهای کم‌مصرف به عنوان مثال خودروهای زیر 5 لیتر مصرف سوخت در هر100 کیلومتر با توجه به قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی به صفر کاهش یابد. بابا اگه رديفش كني من خودم كه استقلالي هستم ميشم عاشق پرسپوليس و طرفدار دو آتيشه سردار رويانيان
  • بدون نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    7 1
    پيشنهادش براي كاهش تعرفه عاليه مخصوصا زير 5 ليتري ها...سردار بشدت پيگير قضيه باش..كه گام مهمي در جهت هدفمنديه ...
  • بدون نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    9 0
    شما که از اول مسئول پلیس راه بودی و فجایع خودروهای داخلی را در جاده میدیدی و بعد که مسئول سوخت کشور شدی و میدانستی اینها حتی یورو 2 را هم پاس نمیکنند چرا از همان اول به مسئولیت شرعی و قانونی و اخلاقیت عمل نکردی و این مطلب را عنوان نکردی ؟ بنزین به قیمت جهانی = خودرو به کیفیت و قیمت جهانی .
  • بدون نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    4 1
    بالاخره یکی گفت باید رقابتی بشه بازار خودرو تا پراید رو 10 میلیون توی یقه مردم نکنن دوستان. آقا بزن دست قشنگه رو به افتخار سردار...
  • بیزی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    6 2
    تو که ماشینت با هوا کار میکنه ، بگذار ماشین ما با بنزین کار بکنه
  • احسان IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    5 0
    خدا به داد برسد با افزايش حاملهاي انرژي ، پفك هم گرون ميشه چون كرايه ها رفته بالا
  • داريو IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    1 1
    جالبه....,
  • حسين IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    4 2
    جناب آقاي رونيانيان اگه ايده شما عملياتي شود (درارتباط با خودروهاي وارداتي كم مصرف ) كمك بسيار بزرگي به استفاده صحيح ازسرمايه هاي ملي و كاهش آلودگيهاي هوا خواهيد نمود كه به تبع آن كاهش آنواع بيماريها كه دراثرآلودگيهاي ايجاد ميشود خواهدشد.
  • جواد کوچولو IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    3 0
    تفلکی من.به نظرتون من با این اوظاع میتونم ماشینمو برا مصرف خانواده هم اونم بعضی وقتا بیرون ببرم؟ البته اول باید قبلش یه سمینار و یه همایش بذارم تو خونه ببینم اصلا توجیه اقتصادی داره یا نه!!! جان من یه ذره به فکر این یارانه های همه کاره ی ما هم باشین.شما یارانه بنزین بدین تمام مغازه های ایران جنساشونو دوست دارن 20 یا 40 درصدی گرون کنن. حالا ما که نوکر این ملت و نظام هستیم.ما که گلایه زیاد نمیکنیم اما خداییش گناه کردیم یه چند صد متری زبر خط فقر هستیم؟مثلا قرار هست رو قشر آسیب پزیر زیادتر دیگه فشار نیاد ها!!!
  • بدون نام US ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    2 2
    من بعنوان یک استقلالی از این حرف مدیر عامل پرسپولیس و رئیس ستاد سوخت و .... خوشم اومد ، ولی فقط در حد حرف نباشه *****پیگیری سریع تا رسیدن به جواب *******
  • مهيار IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
    4 0
    ايشان بفرمايند چند مدل خوردو وجود دارد كه واردات آن در اين شرايط امكانپذير بوده و زير 5 ليتر مصرف ميكند.چرا به واردات خودرو كه ميرسند شروطي را ميگذارند كه قيمت خوردوي وارداتي در حدي بماند كه باز هم مجبور به خريد پرايد شويم.
  • فرشاد IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
    2 0
    آقا بكن ليتري 2000 تومن مردمو راهت كن خسته شديم بخدا از بنزين زيادي
  • سید محمد IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    4 0
    راستی سردار اگه ما از اون ماشینای کم مصرف که علی القاعده ساخت چین هم هستن خریدیم و مثل بعضیا بعلتی شماره گذاری نشد چی مشیه ؟من میدونم بعدش میگن مثلا آرم اون شرکت رو بردارید و یه اسم ایرانی اصیل بذارید اینجوری هم مشکل سوخت حل میشه هم بحث تهاجم فرهنگی حل میشه هم یه ماشین ساخت داخل هم داریم و هزار تا حسن دیگه ..........
  • محمد IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    1 0
    ايول ايول ايول ..... ما كه يك پرايد داريم مسافركش نيستم از كار هم بيرون كردن ما چيكار كنيم... شب و روز نداريم همش غصه اينو ميخوريم كه نكنه بنزين بالا شه همين پرايد هم بفرشيم بابا بسته ... خسته شديم///////
  • ایمان IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    1 0
    حالا که هر کی هر کی اصلا بنزین لیتری 100هزار تومان هیچ کس حرفی نداره ظاهرا از کجا معلوم هزار تا فاز نداشته باشه این برداشتن یارانه ها حالا کاش بنزین تنها بود