جمعی از بازیگران سینمای ایران روزهای آغاز بهار را فرصت خوبی برای مطالعه می​دانند و لیستی از بهترین آثاری که خود مطالعه کرده​اند و یا آن را دوست دارند به مردم پیشنهاد داده​اند.

به گزارش خبرآنلاین، در پیشنهادهای متنوع بازیگران سینما، اغلب کتاب های دنیای ترجمه دیده می شود. کتاب هایی که با عنوان «عیدانه ستاره ها برای کتاب خوان های سال نهنگ» در ویژه نامه نوروزی چلچراغ منتشر شده است. در این ویژه نامه اکبر عبدی کتابی معرفی نکرده و از مردم خواسته است در نوروز مثل کودکی هایشان، صادق باشند و دروغ نگویند.

 

محمدرضا فروتن در یادداشت خود نوشته است:«پیشنهاد من برای روزهای آغاز بهار، یک کتاب قدیمی است که شاید قبلا هم خوانده باشیدش. «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» ترجمه گیتی خوشدل. این کتاب را نشر پیکان منتشر کرده است.


رضا عطاران که امسال نخستین فیلم خود را ساخت و از سوی جشنواره فجر نیز تقدیر شد، در یادداشتش به کتابی اشاره کرده در برهه‌ای برایش تاثیرگذار بوده است:« «بیگانه» آلبر کامو کتابی بود که در برهه‌ای از زندگی من تاثیرگذار بود و توانست جهان بینی تازه ای برایم بسازد. اصل داستان و نگاه شخصیت اصلی اش به دنیا برایم بسییار تازه و بکر بود. پیشنهاد دیگرم نیز «موش و گربه» عبید زاکانی است کتابی کلاسیک که از روایتی بسیار خوب برخوردار است.


بیگانه را انتشارات نشانه و نشر مرکز منتشر کرده‌اند، «موش و گربه» را نیز انتشارات ققنوس و مروارید.


بنابراین گزارش، رویا تیموریان نیز که هم اکنون تئاتر «شرق، شرق است» به کارگردانی همسرش مسعود رایگان را روی صحنه دارد، در یادداشتش نوشته است:«کتاب «اسفار کاتبان» و «کتاب ویران» ابوتراب خسروی همچنین کتاب «ماشالله خان در دربار هارون الرشید» اثر ایرج پزشکزاد که تصویر تازه‌ای از دربار یک امپراطور ارائه می دهد و «زمستان 62» به قلم اسماعیل فصیح که ادبیات و شخصیت پردازی اش درجه یک است، را پیشنهاد می‌کنم.

اسفار کاتبان را نشر قصه و نشر آگه منتشر کرده‌اند، کتاب ویران را نشر چشمه و «ماشالله خان ...» انتشارات صفی علیشاه منتشر کرده است. زمستان 62 را نیز انتشارات بهنامی، نشر پیکان و نشر نو منتشر کرده‌اند.
 

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ها (در صورت موجود بودن در بازار نشر) می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =