+ A - چهارشنبه 24 اسفند 1390 - 12:01:00 چاپ
امتیاز به مطلب 0 نفر

انصراف از دریافت یارانه نقدی کاملا اختیاری است

اقتصاد > اقتصاد کلان - خبرگزاری فارس نوشت:

بهروز مرادی مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها در برنامه 20:30 در مورد پیامک‌های انصراف یارانه گفت: از ابتدای انجام کار بزرگ هدفمندی یارانه‌ها مبنای و عنصر اختیار و انتخاب مردم قرار داده شد.

وی افزود: فردی که فرم اقتصادی تکمیل می‌کند، با اختیار و حق انتخاب است و در زمان دریافت شماره حساب نیز از مردم درخواست شد، کسانی که متقاضی‌ هستند، هر گونه شمار حسابی که مد نظر دارند، اعم از بانک‌های خصوصی، دولتی و یا موسس مالی و اعتباری مورد تایید بانک مرکزی ارائه کنند.

مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد: پیامک‌های که برای مردم ارسال شد، در واقع به آنها گفته شد به سامانه www.refahi.ir مراجعه کرده و در آنجا نیز گزینه خود انصرافی وجود دارد که ظرف یک دقیقه وارد این سامانه می‌شوند و در آنجا خواسته شده است، چنانجه موافقید این گزینه را انتخاب کنید و اصولا این امر اختیاری است.

مرادی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که بسیاری از مردم می‌گویند این پیامک کلام اختیار ندارد و آیا اجباری است، گفت: در ارسال متن پیام محدودیت فنی وجود دارد و نمی‌توان بیشتر از 70 شناسه یا کاراکتر را پیامک نمود و پیام اصلی این است که به مردم می‌گوید به سامانه رفاهی مراجعه کنند.

مرادی در مورد سؤال مجری برنامه که اعلام کرده بود این پیامک در مردم التهاب ایجاد کرده، گفت: هیچ التهابی وجود نداشته که در این لحظه مجری گفت: تماس‌های زیادی از جانب مردم دریافت کرده‌ایم.

مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد: سازمان هدفمندی یارانه‌ها با مجموعه تشکیلات دولتی در 335 فرمانداری، 31 استانداری و هزار بخشداری کشور، تاکنون هزار پیامک دریافت کرده‌ایم که در هر استان حدود 35 پیامک دریافت شده است.

مرادی تاکید کرد: از ابتدای طرح هدفمندی یارانه‌ها بحث خود اظهاری وجود داشت و در زمان پرداخت نقدی یارانه به متقاضیان نیز بحث خود انصرافی برای کسانی که نیازی به یارانه ندارند، عنوان شد.

وقتی خبرنگار از مرادی پرسید ملاک اختیار افراد برای ارسال پیامک انصراف چه بود، گفت: رویکرد ما چیزی غیر از این نیست و بحث خود انصرافی از ابتدا وجود داشته و از یکی دو ماه بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها مراجعاتی وجود داشت. چون مردم به چشم دیدند برداشت‌های غلطی که عده‌ای عنوان می‌کردند و اعداد عجیب و غریب از تورم را بیان می‌کردند، اما مردم با اجرای قانون متوجه شدند چنین قصه‌ای وجود ندارد، لذا در خواست انصراف از دریافت یارانه ارائه کردند.

مرادی تاکید کرد: از ابتدا عده‌ای از مردم از طریق بانک‌های کشور که در 18 هزار شعبه سراسر کشور به پرداخت یارانه مشغول هستند، مراجعه می‌کردند و علت اینکه سیستم انصرافی سامانه‌ای نشده بود، به دلیل محدودیت فنی بود.

وی در مورد این پرسش که عده‌ای از مردم اوضاع مالی مناسبی ندارند، اما برای آنها پیامک انصراف ارسال شده است، گفت: کسانی که متقاضی انصراف هستند، می‌توانند وارد سامانه رفاهی شوند که در آنجا نیز مبتنی بر اختیار فرد و به صورت داوطلبانه است که دارای 4 گزینه است که گزینه اول انصراف از تمام یارانه‌ها، گزینه دوم انصراف از نیمی از یارانه‌ها، گزینه سوم عدم دریافت مابه تفاوت این مرحله و مرحله بعدی و گزینه چهارم عدم انصراف است که ظرف یک دقیقه می‌توان وارد سامانه شد و یکی از گزینه‌ها را انتخاب کرد.

وی تاکید کرد: انصراف از دریافت یارانه مبتنی بر اختیار است و هیچ اجباری نیست و مردم نگران نباشند.

30239

کلید واژه ها: هدفمندسازی یارانه​ها -
نظرات 22
  • نيك فلاح چهارشنبه 24 اسفند 1390 - 12:41:57
    35 4 پاسخ به این نظر
    درسايت refahi.ir گزينه ي 4 وجود ندارد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام چهارشنبه 24 اسفند 1390 - 12:44:32
    28 0 پاسخ به این نظر
    سلام مامراجعه كرديم به سايت ولي سه گزينه بيشترندارم گزينه 4كه مايل به انصراف نسيتم وجودندارد
  • سعيد چهارشنبه 24 اسفند 1390 - 14:07:25
    21 5 پاسخ به این نظر
    سلام آقا بريد خودتون توي سايت و ببينيد من رفتم توي سايت و 3 گزينه داشت گزينه آخر وجود نداشت و نمي توان انصراف كامل داد پس اينجوري هم نيست و نمي توان عدم انصراف داشت و اجباريه الان نمي دونم چي ميشه و رفتم توي سايت حتما خودشون منو حذف مي كنند من درآمدم ماهيانه 550 تومن بيشتر نيست آقا بريم به كي بگيم؟!!!!!!!!
    • بدون نام جمعه 26 اسفند 1390 - 21:20:45
      12 0
      ماهم مراجعه کردیم ولی گزینه عدم انصراف ندیدیم درآمدی هم نداریم تکلیف ما چیست زندگی روزمره ما بایارانه می گذرد
  • رضا چهارشنبه 24 اسفند 1390 - 17:33:21
    19 2 پاسخ به این نظر
    اگر به سایت ذکر شده مراجعه شود فقط سه تا گزینه اول وجود دارد ، گزینه چهارم که عدم انصراف است وجود ندارد جناب رئیس محترم سازمان هدفمند سازی یارانه ها ابتدا به سایت سازمان مراجعه کرده و از صحت و صقم موضوع مطلع باشند بعد با سیما و روزنامه ها مصاحبه داشته باشند. متشکرم
  • بدون نام چهارشنبه 24 اسفند 1390 - 20:14:34
    19 3 پاسخ به این نظر
    اقای مرادی پس کجاست گزینه عدم انصراف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • حوریا چهارشنبه 24 اسفند 1390 - 22:42:31
    5 1 پاسخ به این نظر
    من یه مشکلی دارم باید وارد سایت رفاهی دات آی آر بشیم بعد روی انصراف کلیلک کنیم؟ یا جای دیگه ای باید بریم؟
  • ایران چهارشنبه 24 اسفند 1390 - 23:24:06
    6 1 پاسخ به این نظر
    وقتی اطلاعاتی وارد نشود یعنی عدم انصراف از این تابلو تر !
  • بدون نام چهارشنبه 24 اسفند 1390 - 23:38:51
    2 0 پاسخ به این نظر
    قابل توجه مراجعین محترم : این سیستم اتوماتیک توسط خود سیستم بصورت سریالی همگی شما ها را حذف میکنه شما نیازی به مراجعه ندارید . سازمان سازماندهی یارانه های در حال گردش
  • بدون نام جمعه 26 اسفند 1390 - 00:26:23
    13 2 پاسخ به این نظر
    حتی اگر میلياردر هم باشم .. از يک ريال يارانه صرف نظر نمی کنم .
  • محمد رضا یحیی زاده جمعه 26 اسفند 1390 - 03:01:58
    7 0 پاسخ به این نظر
    یارانه من و خانواده مرا این ماه قطع کرده اند بدون اینکه به من حتی اطلاع بدهند بعد می گویند اختباری است هیچ شماره تلفنی هم نیست که من بتوانم این موضوع را پیگیری نمایم من بدینوسیله از سایت خبر آنلاین درخواست می نمایم به من یاری کنید تا بتوانم شماره تلفنی پیدا کنم که کسی پاسخ گو باشد
  • محمد طرهاني از كرمانشاه شنبه 27 اسفند 1390 - 02:09:23
    9 0 پاسخ به این نظر
    چه سلامي چه عليكي بنده يه شخص حقيقي با درامد زير 700 هزار هميشه هشتم گره نه جنابعالي روچه حساب كتابي اصلا روت شد براي امثال قشر ماچنين تصميمي بگيري اون ده مليون نفرروبهتره ازدور وبرخودتون انتخاب كنيد.
  • حسین شنبه 27 اسفند 1390 - 16:59:00
    12 0 پاسخ به این نظر
    ایشان گفتند هیچگونه التهابی در جامعه پس از ارسال پیامک انصراف وجود نداشته است !!!درحالیکه نه تنها الهتاب بوجود امد بلکه مصداق عینی " برهم زدن نظم و امنیت جامعه بمنظور تشویش اذهان عمومی " تعبیر می شود !!!
  • علی یکشنبه 28 اسفند 1390 - 23:03:14
    10 0 پاسخ به این نظر
    واقعا تا کی با ما بازی می کنند مشخص نیست . چگونه ما از تمکن مالی خود بی خبریم ولی آقایان از آن مطلع هستند آیا از مشکلات ما هم خبر دارند ما دارای دو فرزند معلول هستیم با این سیستم ناقص چه باید کرد؟
  • محمدرضا دوشنبه 7 فروردین 1391 - 21:57:17
    8 0 پاسخ به این نظر
    ما 10 نفر همکار هستیم همه هم یکجور وضعیت مالی داریم برای 5نفر ما به التفاوت ریخته شده برای 5نفر ریخته نشده
  • مریم پنجشنبه 17 فروردین 1391 - 22:04:33
    1 0 پاسخ به این نظر
    سلام میشه بگید گزینه 4دقیقا کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟واینکه رو چه حسابی مابه التفاوت رو به حساب بعضی ها واریز نکردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه نمیگید اختیاریه ما اجباری بالاتراز این ندیدیم تابحال!!؟؟!!!!!!!!!!؟؟
  • محسن جمعه 18 فروردین 1391 - 16:18:36
    1 0 پاسخ به این نظر
    سلام محسن هستم از تهران من در تاریخ 17 فروردین 91 اشتباهی از دریافت نیمی از یارانه خودم انصراف دادم یعنی بجای اینکه گزینه عدم تایید را بزنم گزینه تایید را زدم و پیام آمد که از اینکه از نیمی یارانه خود انصراف دادید متشکریم حالا باید چکار کنم که یارانه کامل را دریافت کنم چون درآمد من خیلی کم است لطفآ مرا راهنمایی کنید.با تشکر
  • ali شنبه 19 فروردین 1391 - 02:36:56
    0 1 پاسخ به این نظر
    بنده گزینه عدم انصرافو زدم ولی هنوز خبری از دریافت کد ارسالی از طریق اس ام اس به گوشیم نیست.
  • بدون نام شنبه 19 فروردین 1391 - 03:01:06
    3 0 پاسخ به این نظر
    ما که گزینه 4 ندیدیم!!!!!!!!!!!!!ااگه گزینه 4 وجود داره بی زحمت برای ماهم بزنید!!!دستتون درد نکن!!خدا خیرتون بده!!!
  • مهتاب یکشنبه 20 فروردین 1391 - 01:11:26
    0 0 پاسخ به این نظر
    ما که به اشتباه از دریافت یارانه انصراف دادیم باید چکار کنیم یعنی گزینه ها را به اشتباه زدیم و ثبت شد خبرآنلاین لطفا پیگیری کنید تا مشکل ما حل بشه با تشکر
  • حمید یکشنبه 20 فروردین 1391 - 11:29:05
    0 0 پاسخ به این نظر
    من نمیدونم ملاک فرستادن این پیامک چیه ، من با 450 هزار تومان برام پیامک اومده ؟؟؟؟
  • همایون یکشنبه 20 فروردین 1391 - 14:00:16
    0 0 پاسخ به این نظر
    سلام راستش من میترسم بزنم همین یه مقدار یارانه هم قطع بشه خدا رحم کنه.نمیدونم اخرش چی میشه .ایا این رسمشه
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.