این کتاب در هر فصل با طرح سوالاتی، به ذکر پاسخ​های کلیدی می‌پردازد و در پایان هر فصل در بخشی با عنوان «اگر می خواهید موفق شوید» نکاتی مرتبط و کاربردی را به مخاطب یادآوری می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، «موفقیت واقعی در نظام اداری ایران» با تیتر دوم 42 درس کاربردی کسب موفقیت نوشته محمد عباسی از سوی انتشارات عباسی روانه بازار نشر شد. در پشت جلد این کتاب عنوان شده است که «انتخاب مسیر درست برای کسب موفقیت واقعی در نظام اداری ایران دغدغه بسیاری از کارشناسان و مدیران در بخشهای مختلف اداری است. انتخاب شاخص ها و الگوهای رفتاری نادرست در بسیاری از موارد باعث شده افراد پس از سالها فعالیت و تلاش، به نتایج مطلوب نرسیده با چالش های زیادی مواجه شوند. این کتاب مجموعه‌ای از تجربیات کسب شده ناشی از فعالیت در بخش های مختلف نظام اداری ایران در کنار بررسی های میدانی این موضوعات است.»


نویسنده که گویا تجربه حضور در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارتخانه‌های نفت و نیرو و امور اقتصادی را داشته معتقد است این کتاب برداشتی تحقیقی از تجربیات و بررسی های میدانی در این فضاهای اداری بوده است.

 

«صادق باشید اول با خودتان، بیشتر از یک حقوق می‌ارزید...؟، پله ها را بشمارید، تعطیلی دو سه روزه کار...، امروز آخرین روز کاری شماست، رفیق باز یا مردم دار؛ سرگرمی یا سرمایه، کفش تنگ یا پای برهنه؟، بجای پله بودن ترقی کنید، روز خود را طولانی کنید و....» از جمله سرفصلهای 42 گانه این کتاب را تشکیل می‌دهد.


 

در پیشگفتار کتاب می‌خوانیم:
اگر به سبک و سیاق سنتی درصدد یافتن معنی یا مفهوم «موفقیت» باشید کافی است فرهنگ ­لغت یا کتابی دیگری را در این حوزه باز کنید. در توصیف این عبارت ممکن است به مجموعه­ای از لغات برخورد کنید مثل: «اسم مصدر جعلی از صفت مفعولی موفق. که به نارسایی، توفیق داده شدن، پیروزی یافته شدن معنی می‌دهد و به ناشیوایی به جای پیروزی، کامیابی، چیرگی به قلم و زبان افتاده است.


به منظور پیدا کردن تعاریف مختلف «موفقیت» می‌توان از روش­های سنتی و کتابخانه­ای استفاده کرد اما اگر بخواهید کمی از ابزارهای روز استفاده کنید کافی است در فضای مجازی (اینترنت) عبارت «تعریف موفقیت» را جستجو کنید تا در کمتر از چند ثانیه، در حوزه زبان فارسی بیش از چهار میلیون عبارت یا متن مرتبط با موفقیت در اختیار شما قرار گیرد.

البته اطلاعات مختلفی در نتایج حاصله دیده می‌شود که شامل مفاهیم و ابعاد مختلف «موفقیت» از نظر نویسندگان است ولی همه آنها این خصوصیت مشترک را دارند که هر کدام به نوعی تلاش کرده‌اند تا تعریفشان بالاترین سطح از جامعیت در گروه مخاطب باشد و بیشترین سطح پوشش و کاربری را داشته باشد.
یکی از دلایل عمده تعدد تعاریف موفقیت، برداشت‌های گوناگونی بوده که از این مفهوم شده است. چه بسا افرادی که به دلیل دستیابی به خواسته‌هایشان، خود را موفق وکامیاب می‌پندارند اما این موفقیت‌ از نظر دیگران چندان ارزش و اعتباری ندارد. افرادی هستند که احساس می‌کنند، موفق شده‌اند ولی با بررسی بیشتر، حس می­کنند شرایطی که اکنون دارند برای آنها مصداق موفقیت نیست. بنابراین موفقیت امری نسبی بوده و در یک تعریف واحد نمی گنجد. نکته قابل توجه اینکه این تعاریف اغلب دارای یک بعد مشترک یعنی مفهوم «حرکت مستتر» هستند به گونه‌ای که موفقیت یک فرآیند تعریف شده است. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که در مواردی مشاهده می‌شود در تعریف این عبارت به صورت معکوس استفاده شده است:
- آرامش و اطمینان، بهترین موفقیت است. موفقیت یعنی انتخاب درست.
- موفقیت، ساختن زندگی خود است برپایه آنچه می‌خواهیم.
- موفقیت بالفعل کردن استعداد نهانی است.
- موفقیت همان شکست است که پشت‏رو نشسته است.
- موفقیت همیشه با ذهنیت‌های مثبت ایجاد می‌گردد و زاییده آن است.
- موفقیت یعنی دستیابى به هدف‌هاى با ارزش زندگى در یک چارچوب زمانى معین.
- موفقیت یعنی هرگاه دیدی فردی جایگاه بالاتری از نظر معنوی و مادی نسبت به تو دارد، به همان اندازه خوشحال شوی که اگر خودت در آن جایگاه بودی خوشحال می‌شدی.
 

بر اساس این گزارش، چند جمله از بخش پایانی فصل پنجم و ششم کتاب بدین شرح است:

اگر می خواهید موفق شوید...

* هیچگاه به ضرایط عادت نکنید.

* پول را تنها دستمزد خود برای کار ندانید.

* کار و شغل خود را از سطح یک «هدف» به سطح یک «وسیله» تقلیل دهید...

نکته: اگر الزام به کار کردن برای تامین معاش برای شما یک هدف شد به معنای آن است ه شما تسلیم شده اید و تصمیم شما برای موفق شدن عوض شده است...بارها شنیده ایم که کار مثل گندم است و پول مثل کاه. اگر دنبال گندم باشید، کاه هم بدست می آید اما اگر دنبال کاه باشید هیچ چیز به دست نمی آورید.

نکته: هیچکس بیشتر از خود شما نم تواند درباره اولویت های زندگی به شما دروغ بگوید...به هر کسی که دروغ می گویید، با خودتان صادق باشید...

 

این کتاب با قیمت 5200تومان منتشر شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

6060
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =