در کنار تصویر نیما نوشته اند: زردها بیهوده قرمز نشدند...صبح پیدا شد اما آسمان پیدا نیست...می‌پرسم چرا غلط و ناموزون نوشته‌اید؟ می‌فرمایند: در ترانه‌ای که حبیب خوانده است اینطور می‌خواند!

به گزارش خبرآنلاین، دومین شماره «نگاه پنج‌شنبه»، به سردبیری سیدعلی میرفتاح روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها آمد. در این شماره آثاری از محمد صالح علاء، هوشنگ گلمکانی، محمدعلی بهمنی، بهروز غریب پور، محمدرضا زائری، کامبیز درم بخش، ابولحسن مختاباد و... منتشر شده است.

 

امینی در یادداشت خود به مصادیق جالبی اشاره می کند و می نویسد: از در و دیوار غلط می‌بارد، واقعا از در و دیوار غلط می‌بارد. این جمله را به مجاز و کنایه ننوشتم بر دیوار یک وزراتخانه تابلوی بزرگ و بسیار زیبایی است که ایه قرآن کریم را نوشته است. همه چجیز و مرتب و شیک و آراسته است. غیر از متن آیه که غلط است: «شهر الرمضان الذی انزلت فیه القرآن...» به مسئول آن اداره این کاستی را یادآوری می‌کنم می‌فرمایند: در اینترنت همین جوری نوشته بود! حالا شما هم زیاد سخت نگیرید ما می‌خواستیم کار فرهنگی فاخر انجام بدهیم مگر چند نفر مثل شما تابلو را با دقت می‌خوانند...»
*
یک مجمع مشهور شعر و ادب پوسترهای از بزرگان شعر امروز چاپ کرده است. در کنار هر شاعر شعری از او نیز آمده است. در کنار تصویر نیما نوشته اند: زردها بیهوده قرمز نشدند...صبح پیدا شد اما آسمان پیدا نیست
می‌پرسم چرا غلط و ناموزون نوشته‌اید؟ می‌فرمایند: در ترانه‌ای که حبیب خوانده است اینطور می‌خواند!
*
تابلوی چند خیابان را هم مثال می‌زنم تا باور کنید از درودیوار غلط می‌بارد.
خیابان ذکریای رازی...یعنی نویسندگان این تابلو معنای ذکر را با دو فتحه نمی‌دانند. خیابان عثنی عشری...لابد این نویسندگان هم شیعه دوازده امامی هستند و معنای اثنی را می‌دانند!
بن بسته حسینی...کسره میان مضاف و مضاف الیه و موصوف و صفت اخیرا ارتقای مقام یافته و به صورت «ه» در میان ترکیب‌ها ظاهر می‌شود؟!
 

 

متن کامل این یادداشت همراه با گفتگوها و نقدهایی خواندنی در شماره دوم هفته‌نامه «نگاه پنجشنبه» منتشر شده است. 

 

این هفته نامه جمع و جور و خواندنی با قیمت 2هزار تومان منتشر می شود و ساکنان پایتخت برای تهیه این نشریه می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    4 0
    حبیب نه... فرهاد!
  • بدون نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    3 0
    این ترانه رو حبیب نخونده. فرهاد خونده. خیلی هم معروفه.
  • بدون نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    1 0
    فرهاد اینجوری میخونه نه حبیب!
  • بدون نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    0 0
    شهرستاني‌ها چگونه تهيه كنند؟ در روزنامه فروشي‌ها كه هر چه گشتيم پيدا نشد.