جمعی از بازیگران زن سینمای ایران نوروز را بهترین فرصت مطالعه می​دانند و لیستی از بهترین آثاری که خود مطالعه کرده​اند و یا آن را دوست دارند به مردم پیشنهاد داده​اند.

به گزارش خبرآنلاین، در پیشنهادهای متنوع بازیگران سینما، اغلب کتاب های دنیای ترجمه دیده می شود. کتاب هایی که با عنوان «عیدانه ستاره ها برای کتاب خوان های سال نهنگ» در جدیدترین شماره هفته نامه چلچراغ منتشر شده است.

 

ساره بیات، بازیگر فیلم موفق «جدایی نادر از سیمین» علاوه بر پیشنهاد مطالعه تمام آثار باربارا دی. آنجلس مینویسد: کتابهای او درس زندگی هستند و شما با خواندن آنها به خود و هستیتان شناخت تازهای پیدا خواهید کرد.» او در ادامه می‌نویسد: کتاب مورد علاقه خودم «سلام، خداحافظ» نوشته حسین پناهی است که شاید وصف حال همه ما باشد.

این اثر را انتشارات دارینوش منتشر کرده است.


بنابراین گزارش، هانیه توسلی نیز در یادداشتش، مطالعه را به نوروز محدود نمی‌ داند و معتقد است که کتابخوان هرجا باشد کتابش را می‌خواند. وی با اشاره به آثار هاروکی موراکامی به عنوان نویسنده محبوبش، می‌نویسد: «کافکا در کرانه» را بخوانید! وی همچنین کتابهای «مرشد و مارگاریتا» میخائیل بولگاکف، «عقاید یک دلقک» هانریش بل و «خداحافظ گری کوپر» رومن گاری را پیشنهاد میکند.

 

کافکا در کرانه را نشر نیلوفر، مرشد و مارگاریتا را انتشارات فرهنگ و نشر نو، عقاید یک دلقک را انتشارات امیرکبیر و خداحافظ گری کوپر را نشر نیلوفر منتشر کرده است.


یکتا ناصر که سیمرغ بهترین بازیگر مکمل زن در سی‌امین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده، نیز پیشنهادات خود را با معرفی میلان کوندرا به عنوان نویسنده محبوب خود ارائه می‌دهد: «بار هستی»، «جاودانگی» و «جهالت» این نویسنده را پیشنهاد می‌کنم. وی همچنین «شب ممکن» محمد حسن شهسواری و «هیس» محمدرضا کاتب را پیشنهاد می‌کند.

بار هستی را انتشارات روشنگران و قطره، جاودانگی را نشر گفتار و جهالت را نشر کاروان منتشر کرده است. شب ممکن را نشر چشمه و هیس را نشر ققنوس منتشر کرده است.

 

 

پگاه آهنگرانی نیز کتاب «لب بر تیغ» حسین سناپور، «ینگه دنیا» نوشته جان دوس پاسوس و «طبل حلبی» گونترگراس را پیشنهاد می‌دهد.

لب بر تیغ را نشر چشمه، ینگه دنیا را انتشارات هاشمی، و طبل حلبی را انتشارات نیلوفر منتشر کرده است.

 

 

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ها (در صورت موجود بودن در بازار نشر) می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    7 2
    آیا اظهار نظر و پیشنهادات افراد یاد شده مبنا و معیار مناسبی بر تامین خواسته ها و گرایشات فرهنگی جامعه است ؟