۰ نفر
۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵

فارس نوشت:

عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو گفت:در جدیدترین تصمیم کمیته قیمت‌گذاری خودرو ال 90 و پژو 207 آی قیمت‌گذاری مجدد شده و مابقی خودروها تا سقف 9 درصد افزایش قیمت خواهند داشت.

 شهرام میرآخرلو در خصوص تصمیمات اخذ شده در جلسه شب گذشته کمیته خودرو اظهار داشت: تمام خودروسازان موظف شده‌اند تا خودروهای خود را به صورت گسترده عرضه کنند و همچنین از ابزارهایی نظیر فروش فوری و پیش‌فروش برای توزیع گسترده بهره ببرند.

وی با تاکید بر اینکه خودروسازان موظف شده‌اند تا اردیبهشت 91 قیمت سطح بازار و قیمت درب کارخانه یکسان شود،اظهار داشت: تمام خودروسازان باید تمام مهلت تحویل خودرو را از 60 روز و 45 روز به کمتر از 30 روز برسانند.

میرآخرلو گفت: مشکلات خدمات پس از فروش خودرو نیز باید در جلسه‌ قبل از عید نهایی شود.

عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو اظهار داشت: خودروسازانی که پیش از این قیمت‌های خود را تغییر داده‌اند،افزایش قیمت جلسه شب گذشته شامل حال آنها نمی‌شود.

وی افزود: که از آن جمله می‌توان به مدیران خودرو و زامیاد اشاره کرد که دو ماه پیش قیمت‌های خود را دریافت کرده‌اند و افزایش قیمت فعلی شامل حال آنها نمی‌شود.

میرآخرلو گفت: در جلسه شب گذشته تصمیم‌گیری شد تا خودروسازانی که تقاضای افزایش قیمت داده‌اند و پرونده آنها در حال بررسی است به طور متوسط 6 درصد افزایش قیمت داشته باشند و سقف 9 درصد نیز از الزاماتی است که باید رعایت شود.

وی افزود: خودروهای تولید شده در شرکت‌ پارس خودرو به دلیل آنکه پیش از این تغییر قیمت داشته‌اند مشمول افزایش قیمت فعلی نمی‌شود و تنها خودروی L90  مدل E2 فول که بین ایران خودرو و پارس خودرو مشترک است قیمت‌گذاری شده و قیمت آن 16 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده که به هیچ وجه قابل تغییر نیست.

عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو گفت: قیمت 206 نیز تنها 6 درصد افزایش قیمت پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تمام خودروسازها موظف به درج قیمت در سامانه 124 هستند اظهار داشت: تمام محصولات ایران خودرو باید متوسط افزایش قیمت 6 درصد و سقف 9 درصد را رعایت کنند و تنها خودروی 207i استثناء است.

 میرآخرلو گفت: قیمت 207i با دنده اتوماتیک 22 میلیون و 400 هزار تومان و قیمت با دنده دستی 19 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است.

/3131

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    156 9
    پس این سازمان حمایت از مصرف کنندگان چی کار میکنه؟
  • بهنام 64 CA ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    109 3
    ماشین های وارداتی 15 درصد به بالا گران شدند این 15 همون اختلاف دلار هست 1226 که پارسال بود 1116
  • بدون نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    17 0
    پس سی ای کاش دو سه سال اجازه رقابت با اتومبیل های خارجی رامی داند در حالی که سود این صعنت جیب چچند نفر میره میلیون هانفر محکوم به خرید اتومییل ها ی هستن که بجای اینکه سوار ماشین بشن ماشین صفر تولید داخل سوار اونا شدن وا تاسف ا