هرچه به روز حضور رئیس جمهور به مجلس برای پاسخ به سوالات نمایندگان نزدیک تر می​شویم، مخالفت با آن نیز بیشتر می​شود.

به گزارش خبرآنلاین، پس از مخالفت​های دولتمردان و حامیانشان در مجلس؛ امروز برخی نمایندگانی که تا کنون بعضا از منتقدان دولت بودند نیز به صف مخالفان طرح سوال از رئیس​جمهور پرداختند.
الیاس نادران نماینده تهران در نطق امروز خود با اشاره به اینکه طرح سوال از رئیس​جمهور با 79 امضا در دستور کار مجلس است، ادامه داد: این سوال حکم قانون اساسی و حق نمایندگان است و نباید آن را به تابو تبدیل کرد. چرا که به شفافیت مسائل کمک می کند. اما نگرانی ما از این است که چنین نشود و از حاشیه​ها و اغراض متعارف سیاسی آلوده شود. که در این صورت هیچ دستاوردی برای ملت نداشته و به تعامل دو قوه نیز آسیب می​زند. بویژه با وقت نامتوازن میان رئیس جمهور و سوال کنندگان.
به گفته وی، ممکن است با اجرای طرح سوال از رئیس​جمهور، دشمنان که از حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس ضربه خورده​اند، تیر کینه خود را به سمت این موضوع نشانه روند و این کار مستمسکی برای آنها جهت تخریب نظام شود.
نادران بر این اساس پیشنهاد کرد تا  به جای سوال از رئیس جمهور، هیات رئیسه او و دیگر دولتمردان دعوت کند تا نمایندگان با دولتمردان به گفت و گو بنشینند و با تعامل با یکدیگر، به چاره جویی برای مشکلات موجود بپردازند تا از تکرار پرونده​های اعتماد سوز 3 هزار میلیارد تومانی جلوگیری شود و مشکلات مردم کلان شهرها بویژه تهران –اعم از مترو و حاشیه نشینی و ...- نیز مرتفع شود.
نماینده اصولگرای تهران ادامه داد: تحقق این پیشنهاد، عزم مجلس برای پیگیری مطالبات مردم را به منصه ظهور گذاشاته و دولت را به تعامل دو سویه تشویق و خواب دشمنان را پریشان و کام مردم را شیرین می​کند.
او گفت که این پیشنهاد را او، نجابت، توکلی، زاکانی، فدایی، الهیان و فاطمه رهبر نیز امضا کرده اند. نادران از دیگر نمایندگان نیز خواست تا این درخواست را امضا کنند.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در ابتدای نطق امروز خود از مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس نهم به عنوان مهر تایید ملت بر استواری نظام بر اساس آرای ملت، یاد کرد و افزود: بصیرت مردم آنگونه بود که دشمن قادر به انکار آن نیست.
وی انتخابات 12 اسفند را پشتوانه مردمی دوباره​ای برای مسئولان کشور خواند و ادامه داد: اگرچه با مشکلات زیادی دست به گریبانیم و مردم از قصور مسئولان گلایه مندند اما در انتخابات شرکت کردند و اکنون نوبت ما است که ضمانت اجرای قوانین را فراهم کرده و در تعامل با دیگر قوا به فکر مردم باشیم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    71 4
    تقوای سیاسی اهمیتش را یواش یواش از دست میده
  • بدون نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    84 5
    کاش این نماینده ها این صفحه را می خوندند : آخه چرا می ترسید چرا می پیجونید اگه حسابتون پاکه بگذارید همه مردم از شما سوال و پرسش کنند. با این حرفا دارین غیر مستقیم میگین که ((پاک ترین هستید))
  • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    97 6
    مجلس جا زد!!! :))))))
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    87 9
    به نظر من از یه جایی داره به نماینده ها فشار وارد میکنن
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    95 6
    کاش میدانستیم چرا بعضی ها انقدر از سوال کردن می ترسند؟
  • رضا IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    90 6
    بعضی وقتا نمایندگان مجلس یادشون میره که اونا نماینده مردم هستند نه نماینده دولت و بهتره اسم مجلس عوض بشه و اسمشو بزاریم خانه دولت به سلامتی و اشتی کنان
  • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    77 6
    حضرات راه به حالشان نميبرند. اگر سئوال را قانوني و حق مجلس ميدانيد كه بپرسيد و پيگير باشيد، و گرنه اينهمه صغري و كبري ندارد.
  • سوسیس IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    1 2
    معلوم شد جریان سوال تبلیغات برای جمع کردن ارا بود .نه احقاق حقوق ملت!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    4 0
    اگه واقعا مجلس مستقل عمل میکنه باید تمامی گرفتاریهای مردم و وضع بد اقتصادی رو به زیر سوال ببره واز همه مهمتر جواب قانع کننده بگیره اگه بخواد مثل پرسش از وزیر اقتصاد باشه همون سوال نکنن بهتره!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    0 0
    جناب نادران!اگه میشد مسائل با تعامل وگفتگو حل شود تا کنون حل شده بود .واقعا با نشست میخواهید جلو تکرار پرونده میلیاردی رو بگیرید؟بهتر نیست شما هم با بقیه همراه بشین؟