کیهان نوشت:

پایگاه اینترنتی «جرس» (جنبش راه سبز) که به عنوان ارگان حلقه لندن فعالیت می کند، گزارش داد: تلویزیون رسا(رسانه سبز ایران) به دلیل مشکل مالی از روز چهارشنبه 17 اسفند تا اطلاع ثانوی تعطیل شده. این تلویزیون از اواخر مرداد 1389 آغاز به کار کرده بود اما نتوانسته هزینه اش را پرداخت کند.
یادآور می شود تلویزیون یاد شده به استثنای چند ماهه اول فعالیت، پس از شکست کامل فتنه سبز در دی ماه و بهمن ماه 1389 در حالت نیمه تعطیل به سر می برد. بنابراین مشکل مالی بهانه ای بود تا پس از یک سال فعالیت نیم بند، به فعالیت این تلویزیون سردرگم و بی هدف پایان داده شود. سایت جرس نیز چند ماه پیش اعلام کرده بود تعطیل خواهد شد اما بعداً مدعی شد مشکل مالی آن حل شده و فعلا تا اطلاع ثانوی به فعالیت خود ادامه می دهد.
تعطیلی شبکه ای مانند رسا در حالی است که شبکه های معروف تری نظیر صدای آمریکا و بی بی سی فارسی نیز هم اکنون در وضعیتی بحرانی به سر می برند و مخاطبان اندک آنها طبق برآوردهای مختلف دچار ریزش شدید شده است. شکست سنگین پروژه تحریم انتخابات مجلس، آزمونی مهم برای ناکارآمدی رسانه های جبهه اپوزیسیون بود.
گفتنی است که علت اصلی در تعطیلی و توقف فعالیت رسانه های یاد شده را باید در شوک بزرگ و خردکننده ای جستجو کرد که از حماسه حضور مردم در انتخابات 12 اسفند دریافت کرده و شرکت خاتمی در این انتخابات نیز بر شدت این شوک افزوده است. معمولا اینگونه رسانه ها وقتی از پاسخگویی و تحلیل شرایط عاجز می شوند، توقف فعالیت را بهترین گزینه تلقی می کنند.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    266 5
    آخه چاه نفت پشتشون نيست!!
  • 4168 IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    106 3
    میشود به جای رسا از برنامه های مفرح صدا و سیما لذت برد و به جای جرس هم صبح تا شب کیهان خوند
  • بدون نام IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    مشخص است هیچ کس این شبکه ها را نکاه نمیکنه پس با اطمینان میتوانیم ماهواره را ازاد کنیم مطمینا کسی دنبال این شبکه ها نمیزه چون بی ارزشی خود را ثابت کردند
  • بدون نام IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    170 5
    کیهان بسیار به خبرآنلاین مدیون است چون مدتهاست که کسی کیهان نمی‌خواند و ما از طریق خبرآنلاین با تحلیلهای صادقانه و درخشان کیهان آشنا می‌شویم.
  • امید SE ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    192 3
    مگه نمیگید سران فتنه از آمریکا و غرب پول میگیرند؟ یعنی غرب توان تامین هزینه یک تلویزیون رو نداشت؟ کدام حرف شما رو باور کنیم آقای شریعتمداری؟
  • بدون نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    151 4
    پس از امریکا و اسرائیل پول نگرفتن؟