رسالت در یادداشتی با عنوان«چند نکته درباره انتخاب نهم» نوشت:

*مجلس نهم سومین مجلسی است که مردم دادن رای خود را به اصولگرایان تجدید می‌کنند. به طوری که در مرحله اول 160 نماینده اصولگرا توانستند ازمردم رای اعتماد بگیرند. در حقیقت این رای، رای اعتماد به گفتمان اصولگرایی در کشور است.
*اضلاع رقابت نشان دادند که می‌شود یک انتخابات با مشارکت بالا داشت، بدون اردوکشی خیابانی و بدون نفی رقیب و بداخلاقی‌های انتخاباتی. می‌شود رقابت را به میدان مسابقه خدمت بیشتر به مردم برد تا به تحکیم نظام منجر شود.
* آقای خاتمی با آنکه انتخابات را تحریم کرده بود در دقیقه 90 تصمیم می‌گیرد در انتخابات شرکت کند و رای خود را به صندوق بریزد و دلیل این اقدام خود را هم رعایت منافع و مصالح ملی اعلام کند!خاتمی با شروطی که گذاشته بود به سمت تحریم رفت و با صدای دشمن همگرایی کرد اما پشیمان شد و به صف مردم پیوست. می‌شود به این رویکرد هم نگاه بدبینانه داشت و هم نگاه خوشبینانه.بدبینانه از این باب که این یک فریب و دروغ است. خوشبینانه از این باب که به هر حال عقلانیت سیاسی حکم می‌کرد که وی صف خود را از "تحریمی‌ها" که مرکزیت تصمیم آنها در لندن و واشنگتن بود، جدا کند.
*در منطق جنگ نرم این حقیقت وجود دارد که هر کس یک قدم از خیمه دشمن دور و به خیمه دوست نزدیک شود ، باید آن را به فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد. بنابراین باید عینک بدبینی را برداشت و این رویکرد را نشانه صحت و تسلیم وی به حرکت مردم و انقلاب دانست. قرار بود آقای خاتمی و دوستانش فرایند تبدیل معاندین انقلاب به منتقدین و تبدیل منتقدین به موافقان نظام را عملیاتی کنند اما در 18 تیر 78 و حوادث تلخ پس از انتخابات سال 88 نشان دادند این فرایند را به طور معکوس طی کردند. حالا که او از منزل معاندت به منزل انتقاد آمده است باید او را در این منزل تحویل گرفت تا شاید به جمع مردم و موافقان نظام و انقلاب بپیوندد.
*آزاد کردن حتی یک اسیر در اسارتگاه‌های جنگ نرم یک غنیمت بزرگ است و آن را باید یک فرصت دانست. باید قاعده میزان حال فعلی افراد را که امام فرمودند در همه حال رعایت کرد.
/17217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
    84 1
    مگر به جز اصولگرا طیف دیگری هم بود که ملت رای بدهند ...