۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۲

سرانجام نمایندگان مجلس دربررسی لایحه حمایت از خانواده ثبت ازدواج موقت را در سه مورد باردار شدن زوجه، توافق طرفین و شرط ضمن عقد الزامی کردند.

زهرا تالانی: رای گیری این ماده باعث جنجال در مجلس شد و مخالفان و موافقان بیشماری پیدا کرد.در همین باره فاطمه آلیا عضو فراکسیون زنان معتقد است که قانونمند شدن ازدواج موقت از حقوق زنان حمایت می کند .
گفت وگوی خبرآنلاین با نماینده تهران و عضو فراکسیون زنان را بخوانید:


لایحه حمایت از خانواده از زمانی که به مجلس آمد تا کنون جنجالهای زیادی داشته است و همانطور که می دانید در بررسی ماده مربوط به ثبت ازدواج هم بحثهای زیادی شد. شما هم موافق ثبت ازدواج موقت هستید؟
لایحه حمایت از خانواده در بسیاری از موارد از حقوق زنان حمایت می کند، اما اینکه نمایندگان شرایطی را برای ثبت ازدواج موقت تعیین کردند بسیار به جا است چون ثبت ازدواج موقت در صورت توافق طرفین و تولد فرزند، ضروری است.


اما مخالفان معتقدند ثبت ازدواج موقت موجب قانونمند شدن و ترویج آن می شود.
قانونمند شدن ازدواج موقت از حقوق زنان حمایت می کند و تصور برخی از زنان که برای دریافت نفقه از مرد اقدام به ازدواج موقت می کنند، غلط است زیرا در ازدواج موقت نفقه بر مرد واجب نیست مگر اینکه زن و مرد از ابتدا آن را شرط کرده باشند. به نظر من مجلس به دنبال ترویج و توصیه ازدواج موقت نیست و اگر قانونگذار در این زمینه سکوت کند، کمکی به جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از ازدواج‌های موقت پنهانی نمی‌کند.


پس شما موافق ثبت ازدواج موقت هستید؟
بله، ازدواج موقت باید ثبت بشود. ببینید ازدواج دائم را ترویج می کنیم و ازدواج موقت را ترویج نمی کنیم اما در مواردی که به هر دلیلی ازدواج موقت صورت می گیرد می بایست زن مدرکی داشته باشد که بتواند از حق خودش و فرزندش دفاع کند. در پیشنهاد این ماده آمده بود ،در صورت بارداری زن ازدواج موقت ثبت بشود اما به نظر من باید « درهرحال» ازدواج موقت ثبت بشود.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    31 23
    ممنون واقعا چقدر به فكرزنان هستيد خلاصه يه جوري طي كنيد كه مردها مشكلي نداشته باشن
    • بدون نام IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
      4 0
      خود زن می تونه انتخاب کنه با کدام مرد موقتا رابطه داشته باشه.......
    • بدون نام IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
      3 2
      بیچاره شوهرت احتمالیت!!
  • بدون نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    39 12
    به نظر من اینکار باید خیلی زودتر از اینها اتفاق می افتاد تا جلوی خیلی از تجاوزها و قتلها گرفته میشد از تجاوز به کودکان گرفته تا .... باید آزادی عمل بیشتر در این مورد باشه تا جامعه به سمت تجاوز و قتل پیش نره
  • بدون نام US ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
    2 3
    چرا یک حداقل مبلغی برای زنان در نظر نمیگیرند یعنی توافق بر سر مبلغی برای گذران زندگی شرط شود وگرنه مردی که از سر هوسبازی نیاتش باشد با زندگی زنان بازی میکند ضمن اینکه آقایان مهریه زیادی هم در نظر نمیگیرند.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
    17 8
    ازدواج دوم خوب است ولی مهریه بالا بد است. ازدواج موقت خوب است ولی نفقه خوب نیست. آقایون فرمایش دیگه ای ندارید؟
    • بدون نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
      2 0
      اشتباهی منفی زدم
    • خیر IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      2 4
      ازدواج دوم خوب نیست ولی مهریه بالا خوب است. ازدواج موقت خوب نیست ولی نفقه خوب است. خانوما فرمایش دیگه ای ندارید؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
    1 10
    من یه چیز میگم میخوام همه دقت کنند. می فرمائید بعد از باردار شدن زوجه باید ازدواج موقت ثبت رسمی بشه. اوکی. خانم و آقا تشریف می برن محضر و برگه ساده ای که قبلا داشتن تبدیلش میکنن به یک سند رسمی. حالا بعدش رو در نظر نمیگیرید آخه. اسم بچه باید در شناسنامه ایندو ثبت بشه. فرض کنید مرد همسر دائم هم داره و اصولا ازدواج موقتش مخفی بوده. خب حالا که اسم بچه از زن موقت میاد تو شناسنامه اش و زن دائمش روزی اون رو می بینه باید چه خاکی بذاره سرش که زندگی اصلیش هم از هم نپاشه؟ خب بجای اینجور رای دادنها بیائید یه فکری برای ایجور مردها بکنید که هم زندگی خودشون رو دوست دارن و هم زندگیی که با زن موقت دارند ضمن اینکه بچه هم باید ثبت بشه و هردو هم این رو میخوان. راه این رو پیدا کنید
  • امیر IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
    11 5
    به نطر من به جای شعار دادن بهتر ازدواج موقت سهل بشود هرکس خواست عقل دارد و شعور دارد کسی کسی را مجبور نمیکند وگرنه بنشینید و این همه تجاوز . قتل را ببینید و هی شعار بدید
    • بدون نام IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
      3 3
      کسی که قتل می کنه یا پشت سر هم تجاوز می کنه دلیلش اصلا آزادی نداشتن یا انواع بهانه های خانواده و محیط و ..نیست ... چون از قتل و تجاوز و کلآ مخالف جریان شنا کردن لذت می بره.... دقیقا مانند سلول های سرطانی در بدن...که هیچ طوری آدم نمیشن!
  • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
    7 6
    عجيبه كه نماينده هاي خانم اينقدر به فكر آقايون هستند!!!!!
    • بدون نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
      3 1
      نه آی کیو تا آخر بخون نوشته که به نظر من در هر صورت ازدواج موقت ثبت شود نه فقط در صورت بارداری
    • بدون نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
      2 0
      توجه نکردی به فکر آقایون نیست گفته که باید در هر صورت ازدواج موقت ثبت شود
  • reza RU ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
    4 1
    این قانون کاملا بر خلاف موازین عقلی و شرعی است.پس چه چیزی بر مرد واجب است،اینکه هرگاه فیلش یاد هندوستان کرد، با بهانه اینکه دارم دچار گناه میشوم برود دنبال زنی،بابا کجای مسلمانی اینرا گفته است.ضمنا خانمهائی که اظهار نظر کرده اند،شنیده بودیم سن خانمها خیلی براشون مهمه و هیچگاه بدرستی آنرا بیان نیمکنند،اما ندیده ونشینده ایم که خانمها نامشان را هم استتار کنند.
  • بدون نام IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    6 7
    تجربه کشورهای غربی نشون داده هر چه مردم رو آزادتر بزاریم بد و بدتر میشه آخرین نمونه آن آزاد شدن رابطه جنسی با حیوانات و برداشتن مجازات اعدام حتی برای قتل 200 نفر... این خاصیت انسان هست که در خوب بودن یا بد بودن سیری ناپذیر هست.....و انتهایی نداره و اگر جلوی آن گرفته نشه...تا نابودی نسل خودش پیش میره...
  • بدون نام US ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    1 1
    دین اسلام کامل ترین دین هست وبرای همه مسایل برنامه داره اگرازدواج موقت درکشورماهمایت شده بودالان این همه فسادتوکشوروجودنداشت