۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۷

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی گفت: در حوزه سیاستگذاری اجتماعی به صورت جدی و در تمام ابعاد به کنترل این آسیب ها پرداخته نشده است.

حسن موسوی چلک در گفتگو با خبرآنلاین، گفت: "متاسفانه هنوز آسیب های اجتماعی دغدغه جدی در جامعه بشمار نمی رود و برخوردها با این آسیبها به صورت ضربتی صورت می گیرد در حالیکه آسیب های موجود ضربتی به وجود نیامده است که بخواهیم با رویکرد ضربتی به آنها بپردازیم و باید در سیاستگذاری اجتماعی، آسیب ها را به عنوان یک واقعیت اجتماعی پذیرفت.

به عقیده او در جامعه ما سلامت جسم مورد توجه قرار گرفته و همه امکانات بسیج مدیریت و کنترل سلامت جسم است: "برای آن یارانه اختصاص یافته در حالی که باید رویکرد ما به سوی رویکرد سلامت فکری باشد زیرا جامعه ای که مردم از سلامت اجتماعی و روانی برخوردار نباشد، آن جامعه، جامعه سالمی نخواهد بود."

موسوی چلک گفت: "به نظر من تنوع پذیری آسیب ها به گونه ای است که باید رویکردی آینده نگر در سیاستگذاری اجتماعی به موضوع آسیب ها داشته باشیم.اگر رویکرد پیشگیری از جرم را تقویت کنیم و مداخلات روانی و اجتماعی قبل از مداخلات قضایی صورت پذیرد، دیگر نیازی به مداخلات قضایی نخواهد بود.از طرفی در سیاستگذاری اجتماعی باید به سمت تقویت هویت فرهنگی، قومی، ملی و دینی حرکت کرد. در بحث ناتوی فرهنگی نمی توان با جمع کردن دستگاه های گیرنده امواج ماهواره پیشگیری از جرم کرد، به اندازه کافی با این مسایل رویکرد قضایی صورت گرفته اما جوابگو نبوده اند. باید به فکر کنترل این آسیب ها باشیم، چرا که کاهش آن در شرایط کنونی ممکن نیست و برای مدیریت و کنترل آن باید شفاف سازی صورت پذیرد.

او با بیان اینکه تمام برنامه‌ریزی‌ها باید حول محور کنترل رشد آسیب‌ها باشد گفت: "این به عزم ملی و باور مشکل نیاز دارد. آسیب‌های اجتماعی با رویکرد سیاسی، قضایی و انتظامی حل نمی‌شود، البته نمی‌توان نقش این دستگاه‌ها را بی‌اهمیت شمرد اما باید مشکلات اجتماعی را به دستگاه‌های اجتماعی سپرد."
متن کامل این گفت وگو را می توانید اینجا بخوانید.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م ب US ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    6 0
    سلام باتشکر از نویسنده محترم که به مسائل اسیب های اجتماعی پرداختند واقعا یکی ازمشکلات جدی جامعه ماست که کمتر به ان توجه میشود و مثل مقوله سلامت جامعه در اولویتهای غیر اورژانسی دولت قرار دارد در صورتی که اگر ما جامعه سالمی چه ازنظر جسم وچه از نظر روح داشته باشیم مطمئآ راه توسعه و پیشرفت را بهتر طی میکنیم و هنوز دولتمردان ما به این باور نرسیده اند که پیشگیری بهتر از درمان است و موضوع در حد شعار در جامعه ما وجود دارد . به امید داشتن جامعه ای سالم و پویا