انتخابات مجلس نهم در شهرهای سبزوار، گرگان و اهواز به مرحله دوم کشیده شد.

مهر نوشت:
استاندار گلستان گفت: تعیین یک نماینده نهمین دوره انتخابات در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا به دور دوم کشیده شد.
جواد قناعت ظهر شنبه در حاشیه ستاد انتخابات شهرستان افزود: در این حوزه انتخابیه حجت الاسلام سید علی طاهری با کسب 74 هزار رای به مجلس نهم راه یافت.
 
وی اظهار داشت: عبدالحسین ناصری با کسب 50 هزار و 23 رای و عیسی امامی با کسب 43 هزار و 312 رای نتواستند حد نصاب رای را کسب کنند و به دور دوم راه یافتند.
 
وی عنوان کرد: در حوزه کردکوی، گمیشان، بندرگز و ترکمن از کل آرای 147 هزار و 283 رای، محمد جواد نظری مهر با 38 هزار و 924 رای به خانه ملت راه یافت.
 
قناعت بیان داشت: در حوزه علی آبادکتول نیز از کل 78 هزار و 482 رای رحمت الله نوروزی با کسب 38 هزار و 520 رای روانه بهارستان شد.
 
استاندار گلستان افزود: در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر نیز از کل 94 هزار و 726 رای ماخوذه رضا صابری با 32 هزار و 513 رای نماینده مردم منطقه تعیین شد.
 
وی یادآورشد: در حوزه گنبدکاووس سلیمان عباسی با کسب 47 هزار و 402 رای از کل 153 هزار و 109 رای و در حوزه مینودشت، کلاله، مراوه تپه عبدالکریم رجبی با کسب 47 هزار و 500 رای از کل 162 هزار و 210 رای راهی خانه ملت شد.
 
اسستاندار گلستان میزان مشارکت مردم استان در انتخابات را بیش از 82 درصد اعلام و از حماسه آفرینی مردم قدردانی کرد.
 
وی بیان داشت: با این حساب شش نماینده استان در مجلس در دور اول تعیین شدند و یک نماینده در دور دوم انتخابات مشخص می شود.
 
گلستان شش حوزه انتخابیه و هفت نماینده در مجلس دارد. 
 
انتخاب دومین نماینده مجلس در سبزوار به دور دوم کشیده شد
بعد از راه یافتن محمدرضا محسنی ‌ثانی به عنوان اولین نماینده از حوزه انتخابی سبزوار، آرای شمارش شده از صندوقهای 337 شعبه اخذ رای نشان می دهد رقابت نامزدها برای کسب دومین کرسی مجلس در این حوزه به دور دوم کشیده می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، شمارش آرای مردم در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب که برای انتخاب دو نماینده از بین 23 کاندیدای حضور در نهمین دوره مجلس به صندوق ها ریخته شد، نتوانست دومین نماینده این حوزه را به صورت قطعی معرفی کند.
 
مردم این منطقه برای انتخاب دومین نماینده خود باید ‌ماه آینده پای صندوق های رای بیایند.
 
گفتنی است، 193 صندوق در سبزوار، 51 صندوق در جغتای، 45 صندوق در جوین و 48 صندوق در خوشاب آرای مردم را در این حوزه انتخابی اخذ کردند.
 
لازم به ذکر است، انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز به دور دوم کشیده شده است. 
 
چهار نامزد جبهه متحد در مرحله دوم انتخابات اهواز
آخرین نتایج شمارش آرا در حوزه انتخابیه شهرستان اهواز اعلام شد که در آن نماینده شدن سید شریف حسینی نماینده فعلی اهواز قطعی شده است.
آخرین شمارش آرا که تقریبا نتایج قطعی حوزه انتخابیه اهواز است و تنها 90 صندوق شمارش نشده باقی مانده است سید شریف حسینی با کسب 210هزار رای به عنوان نماینده اهواز وارد بهارستان شد. این نماینده اهواز شامگاه سه شنبه و درجریان تبلیغات تائید صلاحیت خود از شورای نگهبان را دریافت کرد.
همچنین سید شکر خدا موسوی با 77هزار رای، شبیب جویجری با 71 هزار رای، محمد جعفر فلسفی با 66 هزار و ناصر سودانی با 65 هزار رای رده های دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند و باید برای تعیین دو نماینده دیگر اهواز با هم رقابت کنند.
نکته جالب راه یافتگان به مرحله دوم انتخابات اهواز این است که هر چهار نفر از لیست جبهه متحد اصولگرایان هستند. به عبارتی دیگر دو نماینده از اهواز قطعا از اعضای جبهه متحد هستند.
همچنین سید احمد موسوی که از بخت فراوانی برای راهیابی به مجلس برخوردار بود با کسب 42 هزار رای و تکیه بر جایگاه ششم موفق نشد به عنوان نماینده اهواز برگزیده شود.
همچنین منوچهر شمس با 15 هزار رای و حسین حیدری با 13 هزار رای رده های هفتم و هشتم را در اختیار دارند.

/

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اميد IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
    1 0
    البته نفر دوم اقاي جلالي در حال اعتراض هستن چون فاصلشون طوري بود كه با بيشتر از اون در دور قبل به دور دوم كشيده شد ولي حالا به دور دوم كشيده نشد..... اگه ميخوايي چاپ كن اگرم نميخوايي .....