۰ نفر
۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۱

امید کریمی

دیروز جمعه، 12 اسفند 90، انتخابات دوره نهم مجلس برگزار شد. این یک جمله تکراری است.

اما نتیجه این انتخابات، هر چه که باشد، یک پیامد خوب برای مردم تهران داشت؛ ترافیک اول صبح روز اول هفته پایتخت، به یمن تعطیلی مدارس، تا 60 درصد سبک تر از هر روز بود. خیابان های نسبتا خلوت، سر و صدای کم و البته یک باران بهاری که گرد و غبار دو روز گذشته را شست و آسمان تهران، آبی شد.

همه اینها به کنار، موضوع تازه تری برای حرف زدن در این شهر خاکستری پیدا شد؛ کمتر کسی از گرانی آه و ناله کرد (هرچند که هست) کمتر کسی گفت که فلان بیچاره بی نوا، دستش به دهنش نمی رسد (هرچند که هنوز هم نمی رسد). کمتر کسی از سختی شرایط زندگی گفت (هرچند که تغییر نکرده است) و مواردی مانند این که حداقل امروز فراموش شده اند. موضوع عمده بحث های جمع های دوستانه و کاری، درباره رای آوردن و نیاوردن کاندیداها و لیست ها بود.

این اتفاق هرچند در روزهای تبلیغات برای بسیاری قابل پیش بینی نبود، اما امروز حداقل فضای مناسب تر و خوش آب و رنگ تری برای زندگی در روزهای گران آخر سال بوجود آورد.

همه این ظواهر خوش زندگی احتمالا تا پایان روز یک شنبه بیشتر ادامه ندارد. اما همین هم غنیمت است.

پس کودکانه باید از دوستان حکمران بخواهیم، هر چند وقت یکبار بساط انتخاباتی به راه بیندازند، شاید دو سه روزی کمی حال و روزمان تغییر کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک همشهری IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
    7 0
    سلام. جای بسی تعجب است که با اینکه همه کارشناسان اذعان دارند که با تعطیلی مدارس در روز شنبه ، بار ترافیکی به میزان 60درصد کاهش یافته است ، چرا نمیتوانند بنشینند و این مهم را دقیقن تحلیل کنند تا ببیند چه راهکاری میشود بکار گرفت که باز بودن مدارس نتواند بار ترافیکی 60 درصدی را به ترافیک شهرمان تحمیل کند . یعنی این تحلیل و ارائه راهکار برای مدارس تهران اینقدر سخت است ؟؟!!!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
    1 0
    اگر کار کارشانسی بکنند!!!! اینهمه درامد جریمه و طرح ترافیک که تو جیب دولت میره تکلیفشه چی میشه؟!!!
  • صبا IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
    3 0
    به نظر من كلا مديران ما تيزهوش و كاري نيستند يه جورايي درباره ترافيك تهران به بن بست رسيده اند... تازگي ها هم خيلي بي خيالند ...ديگه روزهاي بحراني الودگي هوا را اعلام نمي كنند ...آمار سكته ها و سقط جنين و.... هم كه هيچي .....كلا همه چي تعطيله خداكنه وجدانشون راحت باشه...چون ما كه نمي بخشيمشون
  • بدون نام US ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    0 0
    دمت گرم