مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری از تولید جامع ترین نرم افزار کتابخانه ای حج و زیارت با عنوان «کتابخانه جامع حج(ویراست2)» خبر داد.<BR> <BR>

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام روزبه برکت رضایی، هدف از تولید این لوح فشرده را زنده نگه داشتن یاد و نام فقیهان و احیای میراث گرانسنگ آنان، ایجاد بستری مناسب برای تحقیق و پژوهش در حوزه دین و بویژه مباحث مربوط به حج و زیارت عنوان کرد و افزود: دسترسی سریع و آسان به منابع دست اول علمی و تحقیقی، دستیابی به منابع اصیل و عرضه یکجای تالیفات حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و راه اندازی جامع ترین کتابخانه تخصصی و غنی پیرامون مسائل حج و زیارت از دیگر اهداف تولید این لوح فشرده می باشد.

 

مدیر پایگاه اطلاع رسانی حج با بیان اینکه این لوح فشرده با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شده و 962 عنوان کتاب با موضوع حج و زیارت در آن جای گرفته، خاطرنشان کرد: در این لوح فشرده 700 اثر به چاپ رسیده حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، تا شهریور 1390 گردآوری و به جامعه پژوهشی تقدیم شده است.

 

در حال حاضر بیش از 5 هزار روحانی حج و عمره و 10 هزار روحانی عتبات در شبکه روحانیون حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت مشغول به فعالیت هستند که این نرم افزار امکانات ویژه پژوهشی برای کارگزاران حج و عموم علاقمندان به حوزه حج و زیارت را فراهم آورده است.

 

شایان ذکر است این لوح در 10 موضوع «احکام ومناسک، اسرار و معارف، اعتقادات و پاسخ به شبهات، تاریخ مکه و مدینه، سفرنامه و خاطرات، مباحث اجتماعی و سیاسی حج، عتبات عالیات و سوریه، ادعیه وحدیث، نشریات و...» تولید شده است.

 

ارائه بیش از 60 قطعه فیلم، صوت و 200 قطعه تصویر از اماکن مذهبی جهان اسلام از دیگر محتویات این لوح فشرده است. همچنین در نرم افزار پژوهشی«کتابخانه جامع حج2»، کلیه ابواب فقهی و حدیثی کتب حج فقها و محدثین به تفکیک ارائه شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =