معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کالاهای عرضه شده در نمایشگاههای بهاره بین 15 تا 25 درصد پایین‌تر از قیمت‌های فروش در سطح بازار می‌باشد.

به گزارش خبرآنلاین محمدعلي ضيغمي در مراسم افتتاحيه نمايشگاههاي فروش بهاره در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه برگزاري اين نمايشگاهها تاكنون از استقبال خوبي برخوردار شده است چرا كه علاوه بر اينكه مردم مي‌توانند به راحتي مايحتاج خود را تأمين كنند توليدكنندگان نيز مي‌توانند به صورت مستقيم به عرضه كالاهاي خود بپردازند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه نمايشگاههاي فروش بهاره از امروز در تهران آغاز و به مرور در ساير شهرستانهاي كشور برپا خواهد شد تصريح كرد: در اين نمايشگاهها علاوه بر كالاهاي مورد نياز مردم شامل پوشاك، كيف و كفش، آجيل و خشكبار، كالاهاي اساسي نيز مثل مرغ، گوشت، برنج، روغن و شكر نيز در اين نمايشگاهها بدون محدوديت و با قيمت‌هاي مصوب عرضه خواهد شد.

ضيغمي در ادامه همچنين به فروش‌هاي فوق‌العاده واحدهاي صنفي در قالب جشنواره‌هاي فروش اشاره كرد و گفت: اين اقدام تحت نظارت اتحاديه‌هاي صنفي و شوراي اصناف صورت مي‌گيرد.

وي ادامه داد: علاوه بر آن فروشگاههاي زنجيره‌اي اتكا، شهروند، رفاه و سپه نيز از جمله فروشگاههايي هستند كه از اسفندماه جشنواره‌ فروش خود را آغاز و به مردم خدمت‌رساني مي‌كنند.

معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت علاوه بر برنامه‌هاي فوق به تشديد نظارت و بازرسي بر روي كالاها اشاره كرد و افزود: مجموعه بازرسي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان نظارت و كنترل دقيقي را بر تأمين و توزيع كالا خواهند داشت كه همزمان با اجراي برنامه‌هاي تنظيم بازار مديريت بازرسي را به خوبي اجرا خواهند كرد.

وي همچنين با بيان اينكه مصرف‌كنندگان و مردم مي‌توانند از طريق شماره تلفن 124 به صورت شبانه‌روزي گزارشات و شكايات احتمالي خود را با اين سامانه تلفني مطرح كنند افزود: اپراتورهاي در نظر گرفته شده تا ساعت فعاليت بازار پاسخگوي رسيدگي به مسايل و مشكلات خواهند بود و پس از آن به صورت ضبطي نقطه‌نظرات و ديدگاههاي آنها دريافت خواهد شد.

وي در ادامه با بيان اينكه حضور بخش خصوصي در برنامه‌هاي تنظيم بازار بسيار چشمگير است اظهار كرد: در راستاي اجراي نمايشگاههاي فروش بهاره حضور بخش خصوصي بسيار پررنگ بوده به طوري كه مديريت و اجراي اين نمايشگاهها با حضور موفق بخش خصوصي همراه بوده است.

ضيغمي تاكيد كرد: هم‌اكنون به هيچ‌وجه كمبودي در راستاي تأمين و عرضه كالا وجود ندارد و كالا به فور موجود است.

ضيغمي همچنين استقبال مردم از برگزاري نمايشگاههاي فروش بهاره را ناشي از قيمت مناسب و موجود بودن كالا در بازار دانست و ابراز اميدواري كرد: اين استقبال تا پايان برگزاري نمايشگاه ادامه داشته باشد.


3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =