رئیس سازمان حج و زیارت: در حال حاضر مجموعا حدود 8.5 میلیون نفر در نوبت اعزام به "عمره مفرده" قرار دارند، که تمام ثبت‌نام‌شدگان را ظرف 5 سال به عمره اعزام می‌کنیم.

مطابق آمارها ما می‌توانیم اعزام زائران را از سال 92 آغاز کنیم و همچنین سایر ثبت نام شدگان را جایگزین کسانی کنیم که فعلا قصد سفر ندارند زیرا مطابق تجربه بیست‌‌و‌چند ساله‌ در هر سال 25 تا 30 درصد ریزش داشته‌ایم لذا در آخرین سال اعزام‌ها، تعدادی زائر برای اعزام کم می‌آوریم.
علی لیالی رئیس سازمان حج و زیارت درباره اعزام تمام ثبت نام شدگان در 5 سال گفت: باید توجه داشت که در اعزام‌های هر سال و براساس اولویت‌هایی که برای اعزام اعلام می‌شود حدود 25 تا 30 درصد پِرت و ریزش وجود دارد؛ به طور مثال گفته می‌شود که در سال جاری قصد اعزام 800 هزار زائر را داریم و اولویت آنها اعلام می‌شود اما از مجموع این تعداد حدود 200 هزار نفر بنا به دلایل مختلف از اعزام امتناع می‌کنند و البته کسی هم نمی‌تواند آنها را مجبور به تشرف به عمره کند.
وی در گفت وگو با فارس  دلایل مختلف خانوادگی، تحصیلی، مالی و ... را از جمله دلایل عدم تمایل دارندگان اولویت تشرف برای اعزام عنوان کرد و گفت: حدود 2 میلیون نفر از ثبت‌نام‌شدگان قبلی بانک ملی و ملت باقی مانده‌اند و ریزش سالیانه دارندگان اولویت تشرف به حدی است که حتی برخی از دارندگان فیش عمره سال 63 هنوز هم تمایل به اعزام ندارند و باقی مانده‌اند و این امر در اعزام‌های هر سال وجود داشته و خواهد داشت.

تلاش برای افزایش اعزام به یک میلیون زائر در سال
وی افزود: اگر بر فرض سالیانه 800 هزار زائر را نیز به عمره اعزام کنیم، می‌توانیم در 5 سال، 4 میلیون نفر را اعزام کنیم و از سویی اعزام زائران براساس توضیحی که داده شد از سال 93 به 92 جلو افتاده و بر این اساس مابقی 500 هزار نفر باقیمانده از رقم 4 میلیون و 500 هزار نفر نیز از این طریق جبران می‌شود لذا می‌توان گفت تمام ثبت‌نام شدگان اخیر طی مدت 5 سال آتی اعزام خواهند شد.
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه و در بیان سایر مکانیزم‌هایی که می‌تواند بر روند اعزام زائران عمره تاثیر بگذارد، گفت:‌ این محاسبات بر مبنای اعزام سالیانه 800 هزار نفر به عمره بود اما درنظر داریم که این رقم که در سال گذشته محقق شد را در سال جاری افزایش دهیم.
100 هزار نفر سپرده خود را بازپس گرفته‌اند
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین از زمان ثبت‌نام‌های جدید عمره که در سال جاری انجام شد و پس از اعلام اولویت‌ها تا به امروز، حدود 100 هزار نفر با مراجعه به بانک‌ها اصل پول و سود سپرده خود را باز پس گرفتند و اگر این روند ادامه یابد عده زیادی با مراجعه به بانک‌ها و به دلایل مختلف سپرده‌ خود را باز‌پس خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: بر این اساس، ظرف 3 تا4 سال‌ آینده حدود 500 تا 600 هزار نفر نیز سپرده خود را از بانک‌ها پس می‌گیرند و این تعداد از مجموع ثبت‌نام‌شدگان کسر می‌شود و این امر نیز می‌تواند زمان اعزام را کاهش دهد.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    17 3
    حج دانشجویی وادارات وغیره راحذف کنید تا نوبت همه به نوبت بروند
  • بدون نام US ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    23 1
    برادری را میشناسم چهار بار رفته مکه . برادردیگرش گرسنه بوده میدانست ولی کمک نکرد با وجود سه بچه و زن .ترو خدا اول دورو برتونرا نگاه کنید تا خدا هم از شما خشنود شود
    • بدون نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      3 7
      چه ربطی به این خبر داشت دوما اگه همه ثبت نام کنندگان پولهایشان را بدهند بازم فقر وگرسنه داریم این مساله توسط نماینده ها باید حل شود واسه اقتصادمون...