بیش از 60 نفر از نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی از کاندیداتوری وی از حوزه انتخابیه قم اعلام حمایت کردند.

در این دیدار که شامگاه یکشنبه در منزل پدری علی لاریجانی و با حضور حجت‌الاسلام جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران انجام شد، حجت‌الاسلام داود نمازی نماینده طلاب و فضلای استان قم به بیان چگونگی کاندیداتوری لاریجانی از قم پرداخت و گفت: در دوره هشتم انتخابات مجلس جریان‌های اصولگرای قم به این نتیجه رسیده بودند که برای رشد و توسعه و آبادانی این استان نیاز به حضور یک شخصیت ملی در جایگاه نمایندگی مردم قم است. این جریان‌ها با بررسی شخصیت‌‌های مختلف، لاریجانی را به مراجع تقلید و اعضای جامعه مدرسین پیشنهاد دادند و برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی مراجع عظام اقدام به دعوت از لاریجانی برای کاندیداتوری از قم کردند و لاریجانی هم به لحاظ احترام به نظر مراجع و جامعه مدرسین و گروه های اصولگرای استان از حوزه انتخابیه قم کاندیدا شد.
گزیده سخنان وی به نقل از مهر از این قرار است:
·         انتقال حوزه انتخابیه لاریجانی از تهران به قم، در آستانه انتخابات مجلس هشتم کار قابل تقدیری بود. تخریب‌ها علیه آقای لاریجانی را قبل از آنکه متوجه لاریجانی بدانم تخریب حوزه و مرجعیت و جامعه مدرسین می‌دانم.
·         به نظر می‌رسد گروهی بی‌هویت درصدد هستند که استوانه‌های علمی و سیاسی حوزه را از بین ببرند. کسانی که ادعا می‌کنند مراجع تقلید تحت فشار، از لاریجانی حمایت کردند به مراجع و جامعه مدرسین توهین می‌کنند و عدالت آنها را زیرسئوال می‌برند که در پاسخ به این افراد باید گفت ما هر چه گروه فشار در چنته داشتیم دو دستی تحویل مخالفان داده‌ایم.
·         البته مراجع بصیر، آگاه و عادل و نیز اعضای جامعه مدرسین تحت تاثیر این حرف‌ها قرار نگرفتند.
·         تندروی بین طلاب محکوم است. اینها برخلاف نظر مقام معظم رهبری که فرمودند "هر کسی که سوار قطار انقلاب است، انقلابی است مگر خودش بخواهد به اصرار پیاده شود" می‌خواهند افراد انقلابی را با زور و اصرار از قطار انقلاب پیاده کنند.
·         برخی نامه‌های نوشته شده به نام طلبه‌ها که در آن به یکی از نامه‌های حضرت امام در مورد اعضای جامعه مدرسین اشاره شده است؛ برای یک مقطع خاص زمانی بوده و ملاک، نامه بعدی حضرت امام است که در آن خواستار جذب طلبه‌ها به جامعه مدرسین شدند و فرمودند که اگر جذب آقایان نشوید جذب اسلام آمریکایی خواهید شد. این کارها مثل اقدام جریانات دوم خردادی در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 76 است که آنها نیز همین نامه را در شب آخر تبلیغات انتخاباتی آن سال برای تخریب جایگاه جامعه مدرسین منتشر کردند و اکنون سئوال ما این است که چطور این آقایان هم مشرب و همفکر اصلاح طلبان شدند!
علی لاریجانی در این جلسه واردات بی‌رویه را از جدی‌ترین مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: نقطه ضعف اقتصاد در ضعف مدیریت کلان اقتصادی است و بی ثباتی در قیمت‌ها نتیجه همین بی‌تدبیری‌هاست. در زمینه حل مشکلات اقتصادی باید آگاهانه و حساب شده حرکت کرد چراکه در مسائل اقتصادی جای آزمون و خطا نیست.
نماینده قم برخی از نابسامانی‌های اقتصادی را نتیجه اجرای نادرست طرح هدفمندی یارانه‌ها دانست و گفت: ما این مسئله را در مجلس پیش بینی کرده بودیم از این رو گفتیم که این طرح باید در مدت زمان 5 سال اجرا شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت: پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های علمی، فناوری هسته‌ای و... مرهون پایداری و همت مقام معظم رهبری است.
وی حل مسائل فرهنگی را در گرو همکاری بیشتر اسلام شناسانی که از طریق حوزه علمیه رشد یافته‌اند دانست و در مورد سیاست خارجی کشور گفت: ما در سیاست خارجی نسبتا موفق بوده‌ایم. البته شاید در تاکتیک‌ها اشکالاتی وجود داشته باشد.
 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یکی از مسائل روز که دشمنان به آن دامن می‌زنند را اختلاف بین شیعه و سنی عنوان کرد و در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دشمنان به دنبال این هستند که انتخابات مجلس کم فروغ برگزار شود.
 وی با بیان اینکه در مجلس هشتم تلاش زیادی برای رشد زمینه دینی در جامعه انجام شده است، تصریح کرد: در این راستا بیش از 200 میلیارد تومان به توسعه حوزه‌های علمیه اختصاص پیدا کرد
 /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =