تمام مشمولین وظیفه به جای سن 18 سالگی در ماه تولد سالی که به سن 19 سالگی (18 سال تمام) می‌رسند برای خدمت فراخوانی می‌شوند و افراد زیر دیپلم 6 ماه فرصت دارند خود را معرفی کنند تا غیبت نخورند.

به گزارش خبرآنلاین ،سردار موسی کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قانون جدید خدمت وظیفه عمومی پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام در تاریخ 22 آبان امسال تصویب و دوم آذر به تایید شورای نگهبان رسید. ریاست جمهوری نیز در تاریخ 22 آذر آن را به نیروهای مسلح ابلاغ کرد. همان زمان ما قول دادیم به زودی این قانون را اجرایی کنیم که بعد از بررسی‌های لازم 10 بهمن ماه امسال برای اجرا ابلاغ شد. براساس ماده 53، این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجرا شده بود که ستاد کل نیروهای مسلح نیز از آن تاریخ آن را لازم‌الاجرا دانست. وی افزود: نظریه‌های مختلفی درباره قانون جدید مطرح شد که برخی افراد بدون توجه به مزایای این قانون نسبت به قانون قبلی فقط به مشکلات موجود در آن پرداختند. در قانون جدید اگر مشمولی تا سه ماه غیبت داشته باشد سه ماه اضافه خدمت و اگر تا یک سال غیبت داشته باشد 6 ماه اضافه خدمت خواهد داشت. افرادی که بالاتر از یکسال غیبت داشته باشند علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند. البته پیش از این اعلام کردیم مشمولان غایبی که تا سوم خرداد سال 91 خودشان را برای خدمت معرفی کنند از هر مجازاتی معاف بوده و نه تنها اضافه خدمت نخواهند داشت بلکه به دادگاه نیز معرفی نمی‌شوند. به همین دلیل به جوانان توصیه می‌کنیم از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند.
سردار کمالی ادامه داد: با قانون جدید دو سوم اضافه خدمت انضباطی تمام کارکنان وظیفه شاغل در نیروهای مسلح که تا تاریخ 22 بهمن سال 90 تنبیه شده‌اند بخشیده شده است. همچنین شرط پذیرش دانشجو و صدور معافیت از طریق کنکور در این قانون برداشته شد و برای دانشگاه‌هایی که بدون کنکور دانشجو پذیرش می‌کنند مانند دانشگاه پیام نور و دانشگاههای آزاد مناطق کیش و قشم معافیت تحصیلی صادر می‌شود.


معافیتهای جدید
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از فرزندان مادران فاقد شوهر که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند از خدمت سربازی معاف شدند. خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که سه دختر و یک پسر دارند پسر از خدمت سربازی معاف می‌شود.
وی افزود: مشمولان دارای فرزند معلول از خدمت سربازی معاف شدند. معلولیت فرزند را سازمان بهزیستی باید تایید کند. مشمولانی که با زنان معلول ازدواج کنند 5 سال معافیت موقت دریافت می‌کنند. بعد از 5 سال اگر ازدواج آنها استمرار داشته باشد معافیت 5 ساله به معافیت دایم تغییر پیدا می‌کند. مشمولی که همسرش فوت کرده و فرزند صغیر دارد در صورتی که ازدواج نکرده باشد از خدمت سربازی معاف است. البته او بعد از گرفتن معافیت می‌تواند ازدواج کند.
سردار کمالی ادامه داد: یگانه مراقب و نگه دار پدر نیازمند مراقبت با هر سنی از خدمت سربازی معاف است. شرط تعیین تکلیف خدمت سربازی برای ثبت اموال نیز در دفاتر اسناد رسمی برداشته شد. همچنین یکی از فرزندان پسر سربازی که در طول خدمت سربازی فوت کرده است یا در صورت نداشتن فرزند یکی از برادرانش از خدمت معاف می‌شود.
وی تاکید کرد: تمام فرزندان شهدا و مفقودالاثرا از خدمت سربازی معاف شدند. همچنین به ازای هر شهید، آزاده با 14 ماه اسارت، جانباز با 25 درصد و مفقودالاثر فاقد فرزند یک برادر معاف می‌شود. یک فرزندخوانده قانونی جانبازی که برابر گواهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به واسطه جانبازی صاحب فرزند نمی‌شود از خدمت معاف می‌شود.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سن جدید مشمولان در قانون جدید گفت: همچنین تمام مشمولین دیپلم و بالاتر یک سال فرصت دارند تا خود را برای انجام خدمت معرفی کنند. همچنین به دانشجویان انصرافی دانشگاه‌‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برای یک بار قبل از انجام خدمت سربازی اجازه ادامه تحصیل داده شده است.
وی افزود: به مشمولین متعهد دستگاه‌های غیرنظامی که تاکنون بعد از انجام تعهد کارت معافیت دریافت می‌کردند از این به بعد کارت پایان خدمت داده می‌شود. هزینه دریافت کارت معافیت برای این افراد از 75 هزار تا یک میلیون تومان بود.


راه اندازی دفاتر مشاوره
سردار کمالی با اشاره به راه اندازی دفتر مشاوره در تمام مراکز و پادگان‌های آموزشی و یگان‌ها خاطرنشان کرد: این دفاتر برای مشاوره و کمک به سربازان و ارتباط با خانواده آنان تشکیل شده است. همچنین به منظور ارتقاء منزلت و بهینه سازی اوقات فراغت کارکنان وظیفه باید زمینه های استمرار ‌آموزش‌های نظامی، عقیدتی، سیاسی، خدماتی، فنی و حرفه‌ای و سوادآموزی همزمان با خدمت فراهم شود. سربازان باید در دولت دوره آموزش نظامی و تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرند و متناسب با تحصیلات، آموزش، مهارت و توانایی رسته بندی و به کارگیری شوند.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به شرایط جدید معافیت‌های پزشکی نیز گفت: برخی خانواده‌ها اعلام می‌کردند که فرزندشان دارای بیماری است که این موضوع از سوی شورای پزشکی رد می‌شد به همین خاطر براساس قانون جدید نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی شورایی از پزشکان متخصص را تشکیل می‌دهند تا به این درخواست‌ها به صورت تخصصی رسیدگی شود. همچنین در قانون قبلی برای نظر شورای پزشکی حق اعتراض وجود نداشت اما در این قانون به مشمولان حق اعتراض داده شده است.
23245
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 79
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    90 29
    پس قانون معافیت دوبرادری چی شد؟
    • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
      82 80
      من که دو یا سه برادر برگتر ندارم چه کنم؟ تو رو خدا این قوانین تبعیض آمیز رو لغو کنید. یا همه برن یا هیشکی نره.
  • بدون نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    60 34
    یعنی الآن فرزند 18 ساله من دیگر مشمول نیست تا سال آینده؟
    • امینی IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
      47 9
      در قانون قبلی فردی که سنش 18سال تمام می شد بعد از 6 ماه مهلت داشت که خود را معرفی کند در قانون جدیدمدت فوق الذکر آیا یکسال شده
    • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
      سلام من ۱۷ سالمه و میخوام به طور داوطلبانه برم سربازی میتونم؟؟؟؟؟؟؟
  • جواد IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    47 9
    من بچه استان فارس هستم ولی هر وقت به حوزه نظام وظیفه مراجعه میکنم میگن قانون جدید هنوز اجرایی نشده در صورتی که سردار موسی کمالی میگه از بهمن ماه اجرایی شده!!!! یکی به من بگه من بد حالیم میشه و مسئولان استان فارس کوتاهی میکنن؟؟
  • mmam IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    10 7
    اووووو عیال!!!!
  • مجید IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    46 10
    قانون دو برادری از همه مهم تر بود اما اصلا به ان اشاره نشد
  • همایون IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    17 23
    منظور اینه که 19 سال تمام بشه و وارد 20 سال بشه ؟
    • بدون نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
      37 11
      نه ۱۸ سال تمام!
  • موسوی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    11 4
    باز هم مطرح نشد که چه افرادی امریه میشن
  • کاوه IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    20 1
    آخه خدا خیرتون بده خبرنگاران خبر آنلاین ، یه کلمه هم در مورد سربازان فراری سوال می کردین که بدونیم تکلیف سربازان فراری بعد از معرفی چیه و سربازان غایب فراری ها هم شامل میشه ؟
  • تعجب IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    11 21
    این قسمت مربوط به نظرات شماست نه سوال هاتون...تیترش هم که هست نظرات؟!نه سوالات
  • مشمول IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    43 37
    باید خدمت سربازی برای همه بدون استثنا ولی با زمان کمتر مثلا یک سال یا حداکثر 15 ماه وبا پرداخت حقوق مناسب اچباری باشد وهیچکس با هیچ شرایطی معاف نشود ،وخانواده های نیازمند کمیته امداد وبدون سرپرست ویا شهید وجانباز از طریق دیگری حمایت شوند که می شوند وفرزندان آنها هم به سربازی بروند ، اگر جنگی اتفاق بیفتد مگر این افراد که معاف می شوند می خواهند بشینند ونظاره کنند که بقیه دفاع کنند . متاسفانه الان با این وضعیت هرکسی به فکر این است که چگونه از زیر بار این امر مهم شانه خالی نماید.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    24 11
    آقا قانون دو برادری چی شد؟ چرا اینقدر ما رو بازی میدید!!!!؟ خواهشا دو برادری رو هم پیگیری کنید!
  • ایرانی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    11 4
    کسی می دونه که رتبه کنکور تاثیری در معافیت داره یا نه ؟ مثلا نفرات برتر کنکور ؟ لطفا کسانی که اطلاع دارن مارو هم بی نصیب نزارن
    • elchin IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      28 4
      نفرات زیر 100 کشوری در کنکور سراسری از خدمت سربازی معاف هستند
    • محمد IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
      6 11
      در رشته ریاضی و فیزیک رتبه ی 1 تا 100 معاف است و همین طور در رشته علوم تجربی رتبه ی 1 تا 50 و در رشته ی انسانی رتبه ی 1 تا 25 و سایر رشته های فنی و حرفه ای رتبه ی 1 تا 3 معاف می شوند.
  • soheil IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    7 4
    من یک ماهه که کارت معافیتم را برای تعویض دادم , یه رسید دادن که یه ماه اعتبار داره , زیرش یه شماره و یه سایت دادن واسه پیگیری که شماره وجود نداره (09680) و سایت هم که قربونش برم جایی واسه پیگیری نداره , به پلیس 10 هم که مراجعه می کنم می گه صبر کنید تا بیاد و معلوم نیست کی بیاد , چیکار باید کرد ؟
  • بدون نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    8 3
    (یگانه مراقب و نگه دار پدر نیازمند مراقبت با هر سنی از خدمت سربازی معاف است) من 23سال دارم و دانشجو هستم.مادرم فوت شدن و پدرم 65 ساله هستند ،من و خواهرم که 31ساله و مجرد هستند با پدرم زندگی میکنیم. حالا من به عنوان مراقب ایشون به حساب میام؟ آخه قبلا میگفتن 2برادرم که ازدواج کردن و در شهر دیگری زندگی میکنن به عنوان مراقب محسوب میشن و نمیتونم معافیت بگیرم!
  • بدون نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    29 5
    آقای کمالی معافیت سنی باید اجرا شود چرا کسی که چند ماه از من کوچکتر است 9 سال پیش معاف شده ولی من هنوز مشمولم و باید به خدمت بروم از طرفی بعد از 10 سال انواع محرومیتهای اجتماعی با 35 سال خدمت بروم که چی بشه ؟ که کار آزادم از هم بپاشه ؟ آیا میتونم با این سن جایی استخدام شم؟در طول خدمت هزینه یک زندگی کامل بازن و بچه رو کی میده؟ ماهی 50 تومن؟ شما که انقدر طرفدار عدالت هستید چرا در این مورد بی عدالتی میکنید؟ معافیت سنی یک حق و یک عرف در کشور بوده و باید ادامه داشته باشد
  • مرتضی NL ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    75 9
    پس کفالت 59 سال چی؟ چرا با زندگی ما اینقد راحت بازی میکنید؟ من پارسال به این امید که فروردین 91 معافیت بگیرم کنکور ارشد شرکت کردم و الان ترم 2 ارشدم، واقعا یه آدم منصف به من بگه این عدالته که 22 آبان تصویب، 22 آذر توسط ریاست جمهور ابلاغ و از 10 بهمن اجرا بشه؟ این تصمیم گیری ها اگه یه شبه نیست و از مدتها داره روش کار میشه پس چرا از پارسال اعلام نکردین که میخواید امسال کفالت 59 سال رو بردارید!واقعا فکر کردین من 3ماهه واسه ادامه تحصیل تصمیم گرفتم؟ ماهم خدایی داریم مطمئن باشین آه دل ما یه روز کار خودشو میکنه
  • علی IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    47 11
    پس کفالت 59 سال چی؟ بابا من از 2 سال پیش برنامه ریزی کرده بودم که بتونم اردیبهشت سال بعد ازین قانون استفاده کنم چرا اینقد سریع باید این قانون اجرا بشه؟؟!!! خبریه؟؟؟ چطور واسه معافیت 3برادری که کلا عمر 3-4 ساله داره و هر سال تمدیدش میکنید (و کسی که میخواست ازین قانون استفاده کند مطمئن نبوده که سال بعد خواهد توانست ازین قانون استفاده کند یا خیر)آخر سال 90 رو به عنوان مهلت اعلام کردین ولی برای کفالت 59 سال که 30سال یا بیشتر سابقه داره هیچ مهلتی مشخص نکردین و به سرعت ابلاغ و اجرا میکنید؟!!! اگرم میخواید اجرا کنید باید برای متولدین 72 به بعد که هیچ برنامه ریزی واسه کار و زندگی نکردن اجرا بشه نه منه 27 ساله که کلی هم هزینه کردم برای کارم. این ناعادلانه ترین قانون کشوره که تا الان تصویب شده
    • بدون نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
      13 11
      یعنی 72 به بعد آدم نیستن؟
    • علی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      11 6
      من همچین جسارتی نکردم و اونا هم واقعا حقشونه، ولی کسی که تازه به سن 18 میرسه و تازه اول راهه و تصمیمی واسه کار و درس و زندگیش نگرفته اگه بدونه 2سال دیگه نمیتونه از معافی استفاده کنه مطمئنا تصمیم گیریش بر همین اساسه، نه کسی مثل من که درسمو تا فوق ادامه دادم و حداقل 8 میلیون واسه کارم هزینه کردم به یکباره بیان و اعلام کنن باید برید خدمت،اگه حداقل از پارسال میدونستم خوب حرفی نبود اما نه اینکه 3ماه پیش این خبر به ما برسه. مسئولینی که برای ما تصمیم میگیرن اگه یک لحظه خودشون رو جای ما میذاشتن دیگه اینقد راحت با زندگی و اعصاب ما بازی نمیکردن.
  • بدون نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    109 4
    هیچ راهی برام نمونده جز اینکه یه زن معلول بگیرم.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    21 6
    الان چی شد؟یکی به من توضیح بده.الان معافیت کفالت برای پدر 59 سالگی حذف شد یا نه این که پدر بیمار در هر سنی هم اضافه شد؟
  • کم شانس IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    16 5
    چرا نظرات منو منتشر نمی کنید؟ من نه توهینی به کسی کردم و نه حرف بی ربطی زدم. خبرآنلاین تاسف تاسف.......
  • وزیری وزیری DE ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    18 4
    سلام خسته نباشید من 2 تا سوال داشتم یکی اینکه کسانی که تک فرزند هستند و پدر آن ها 59 سال دارد معاف می شوند یا نه ؟ و دومی هم اینکه کسانی که تک پسر هستند و پدر آن ها 59 سال دارد نیز چی آن ها معاف می شوند یا نه ؟
  • محمد IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    6 10
    پس قانون جدید فرزندان آزادگان و جانبازان چی شد؟؟ مگه ت ااصلاحیه آیین نامه قانون خدمت آبان 90 نیومده چرا اینجا ذکر نشده؟؟؟
  • فقط خدا IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    20 5
    ای خدا
  • خاله IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    10 4
    معافيت نوه خانواده اي كه پسرندارند وكفالت پدربزرگ رابه عهده مي گيرد چه مي شود0
  • حق جو IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    20 1
    دارید نظراتی رو سانسور می کنید که هیچ توهینی هم نداره این کار مغایر با رسالتتونه! شاید هم رسالتتون چیز دیگه ایه ما خبر نداریم؟! نکنه می خواین نارضایتی از نظام وظیفه کمتر به نظر بیاد؟! شرم آوره
  • روزبه A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    8 3
    خوب مگه قبلا چند بود؟ قبلا هم 18 سال تمام بود دیگه! نبود؟
  • mohsen IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    3 2
    سلام معافیت تحصیلی برای فارغ التحصلان بهن 90 شده یک سال یا همان 6ماه است.
  • حامد IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    8 1
    تو قانون جدید تصویب شده نوشته شده که مدت خدمت 24 ماه و به ازای مدارج تحصیلی مختلف کسر خدمت اعلام کردن که برای لیسانس میشه 18 برای ارشد میشه 16 و برای دکترا میشه 14؛ حالا چجور اعلام میکنن که همه 21؟؟؟؟ مگه قانون جدید اجرا نمیشه؟
  • بدون نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
    13 3
    من امسال پیش دانش گاهی هستم و نیمه ی دوم اذر 1391 19 ساله میشوم ایا میتوانم یک سال دیگر دوباره کنکور بدهم
  • سینا IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    22 3
    سلام من متولدشهریور73 هستم .خرداد امسال فارغ التحصیل شدم و تجدید هم نشدم.امسال کنکور دادم ولی انتخاب رشته نکردم.میشه من سال بعد یعنی 92 دوباره کنکور بدم؟ حوزه نظام وظیفه گفت که تا یک سال بعد از فارغ التحصیل شدن دوباره می تونم کنکور بدم ولی هنوز قانع نشدم چون هر کی یه چی میگه.لطفا راهنماییم کنید.با تشکر
    • جواد IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      21 3
      با سلام من متولد 15/7/72هستم آیا بنا براین قانون مشمول هستم؟ با تشکر
  • نگار IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    15 0
    با سلام برادر من متولد 04/06/72 می باشد . درسال خرداد91 مدرک پیشدانشگاهی را گرفت و امتحان کنکور هم داد آزاد قبول شد اما میخواهد بماند و سال دیگر سراسری شرکت کند آیا مس توند از معافیت تحصیلی استفاده کند و یک سال دیگر بماند تا کنکور شرکت کند اگر می تواند باید چه کار های باید انجام دهد
  • afshin IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    2 5
    با سلام من متولد 71.11.13 هستم وتا خرداد 91 درس مي خواندم اما ديپلم رو نتونستم بگيرم واين ترم انتخاب واحد نكردم يعني تقريبا 4 ماه فاصله افتاده سوالم اينكه الان اضافه خدمت خوردم ؟ با تشكر
  • علی IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    4 2
    سلام من متولد71هستم ینی 18دی میرم تو20سالگی.تو انتخاب رشته سراسری قبول نشدم ک مجبور شدم برم فراگیر ثبتنام کنم . حالا موندم چیکار کنم چون بیشتر دلم میخواد برم دانشگاه فعلا سربازی نرم.سال 89_90 مدرک پیدانشگاهیمو گرفتم. پس خواهشن جواب منو بدین . میتونم برم دانشگاه یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • نوری IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
      4 3
      بله
  • دانیال IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    8 3
    سلام من متولد 1/8/1373 هستم آیا میتوانم الان به سربازی برم؟؟؟؟ لطفا زود جوابم را بدهید
  • بدون نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
    6 2
    دانشگاه ها هم کارت بایان خدمت میخوان؟
  • ARYAN IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
    7 10
    من تاریخ تولدم هفتم شهریور 1373 است خرداد 91 فارغ التحصیل شدم میتونم یک سال پشت کنکوری باشم ؟؟؟؟؟ کی باید دفترچه بفرستم؟؟؟؟
  • سعيد ميرزاييان IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
    8 3
    با سلام بنده متولد 23/03/1374 هستم ومي خواستم بپرسم نياز هست كه چند واحدو پاس نكنم تا سال اينده دوباره بتونم كنكور بدم?????? .با تشكر
  • بی نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    6 2
    وضعیت 2ساله های کنکور چه شد
  • سعید IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    7 2
    قبل از اعضام امپول هم باید زد ؟
  • محمد IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    1 2
    سلام من متولد دهمین ماه 73 هستم سال پیش از سال سوم یک واحد داشتم نتونستم برم پیش دانشگاهی تو دی ماه پاسش کردم ونیم سال دوم هم بیکار بودم امسال هم میخوام پیش ثبت نام کنم سربازی منکه مشکلی نداره؟
  • مهدی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    4 3
    چیز میشه زود تر رفت مثلا من متولد 75 میشه ؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    22 5
    سلام خسته نباشیدپس من دیبلم گرفتم هنوز۱۸سالم نشده میتونم ۱۸سالگی برم سربازی؟
  • بهرام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    2 1
    سلام شمارو به خدا جواب منو بدین ؛من متولد ۱۳۷۴/۱/۱۹هستم و میخوام دانشگاه ثبت نام کنم؛ و آیا میتونم گواهی معافیت تحصیلی بگیرم ؟ شمارو به خدا جوابمو بدین
  • محمد داوودی A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    3 3
    با سلام وعرض خدا قوت میخواستم سوال کنم منی که متولد 10/10/73 هستم وسال93 هم کنکور دادم دقیقا چه شرایطی برای وضعیت نظام وظیفم هستدر صورتی که انتخاب رشته دانشگاه دولتی ازاد یا بیام نور بکنم یا نکنم درضمن دقیقا چه قدر وقت دارم غیبت خوردم یا نه؟ممنون
    • بی نام A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
      2 0
      بله غیبت
  • توحید IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    32 9
    خسته نباشید من متولد سال 1376/3/28 میخاستم ببینم سال سربازی من کیه
  • هادی A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    5 0
    سال 94
  • حسین A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    5 0
    با سلام و خسته نباشید من متولد ۱۳۷۶هستم می توانم معافیعت پزشکی بگیرم
  • رضا A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    17 8
    با عرض سلام و خسته نباشید من متولد شهریور 75 هستم میخواستم بدونم میتوانم در کنکور 95 شرکت کنم برای سومین بار از نظر نظام وظیفه به مشکل بر نمی خورم یا اگر مشکلی دارد تاریخ اعزام کی هست لطفا راهنماییم کنید باتشکر
  • امير A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    16 10
    من هفتادو شيشم ميشه زودتر رفت
  • عباس A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    6 0
    چقدر زمان برای کنکوری های دوسالهی امسال برای سربازیوجود دارد.
  • حسین A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    9 3
    سلام منم متولد 1378/8/23هستم باید 95یا96برم سربازی هرکی یه چیز میگ
  • بی نام A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    پدر60 سال برادر دو هستیم یک خانواده یک هم مجرد هسته باید معافیت بخره کی مفروش آمده 23سال
  • قاسم A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    15 2
    من 1377 /8/24میخام برم سربازی میشه برم
  • علیرضا A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    10 0
    سلام من یک مشکل دارم که میتونم معافی خودمو بگیرم ولی تا سه ماه دیگه میرم تو ۱۷ سال ببخشید تو ۱۷ سالگی هم میتونم دنبال پست دفترچه یا معافی برم؟؟؟
  • بابک س A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    2 2
    سلام من متولد76/2/14هستم مهلت ثبت نام سربازیم چقدره؟
  • عباس A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    سلام من متولد 1376/7/15هستم مهلت ثبت نام سربازیم کی هست ؟؟؟
  • سیروس US ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    2 2
    کسایی که پدرشون فوط کرده ومادرازدواج مجددداشته اگرخواهرزیر18سال دارندمعاف هستند
  • هدایت مکرم DE ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    6 0
    سلام خسته نباشید سنم ۱۳۷۷/۱۱/۱۶هستم میتونم به خدمت برم
  • مهدی.............. DE ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    4 6
    با سلام من متولد ۱۳۷۷/۶/۲۱ هستم من کی اماده به خدمت بگیریم سال ۹۵ میشه بگیریم باتشکر
  • رضاربیعی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    7 5
    من 18سالمه یعنی اگه الان نمیرم اضاف میخورم
  • بی نام A1 ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    8 1
    سلام من متولد 1377/1/21هستم ایا میتونم کمتر از 19سالگی اعزام بشم
  • علی A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    10 0
    سلام من متولد.۷۷.۳ هستم امسال کنکور قبول نشدم ایا میتونم سال دیگه کنکور امتحان بدم
  • مهرداد A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    3 0
    سلام خسته نباشید من متولد1378/07/19هستم الان یعنی من باید سال1396/07/19آماده به خدمت بگیرم
  • علی رضا A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    7 0
    سلام,تو رو خدا یه نفر کمکم کنه,متولد 23/8/76هستم,سال95 کنکور دادم میتونم سال 96 هم کنکور بدم.
  • مسعود IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
    9 0
    آیا متولدین ۷۷ میتوانند پشت کنکور بمونن
  • امیر A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    2 1
    من 18 سالمه متولد 1378 میشه پست کنم یا باید 18 تموم شه
  • موسی A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    1 0
    سلام من متولد ۷۹/۷/۲۱هستم من کی میتونم برم سربازی ؟؟؟
  • محمد A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    3 2
    ببخشید من متولد 11/1/79هستم و دیپلممو شهریور 96گرفتم میخواستم بدونم کی مشمول میشم ک ی موقع اضاف نخورم