ایرنا نوشت:

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به وضعیت مطلوب اقتصاد ایران گفت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات منتشر شده، اقتصاد ایران جزو 20 اقتصاد برتر دنیاست.
الدین حسینی' در گردهمایی سراسری روسای سازمان های امور اقتصادی و دارایی استانها و مدیران كل امور مالیاتی سراسر كشور اظهار داشت: بر اساس آمار بانك مركزی رشد اقتصادی ایران در سال 1389، 6.1 درصد بوده كه این رقم بر اساس اعلام مركز آمار 7.3 درصد استخراج شده است.

وی رشد بورس، صادرات غیرنفتی و كاهش بیكاری به عدد زیر 12 درصد را از دیگر نتایج رشد اقتصادی ایران ذكر كرد.

وزیر اقتصاد تأكید كرد: در سال گذشته به رغم قطعنامه 1929 كه قطعنامه فلج كننده ای از باب تحریم ها بود، اقتصاد ایران توانست رشد خوبی را داشته و تحریم را پشت سر بگذارد.

حسینی ادامه داد: در عین حال كه روز به روز تحریم ها علیه ایران شدیدتر می شود وظیفه روسای سازمان های امور اقتصادی و دارایی استانها و مدیران مالیاتی برجسته تر می شود و باید تلاش كنیم منابع را بهتر از گذشته جذب و تخصیص دهیم.

وی تأكید كرد: روسای سازمان های امور اقتصادی و دارایی استان ها باید بیشتر به جای خرج كردن منابع به دنبال ایجاد و خلق منابع باشند.

سخنگوی اقتصادی دولت تأكید كرد: ایجاد منابع جدید باعث تحقق یكی از جلوه های جهاد اقتصادی است.

وی كلید حل مشكلات جامعه و مملكت را قطع امید از بودجه های عمومی و توجه به سرمایه های مردمی دانست و تأكید كرد: ما همچنان به ظرفیت های مطمئنی كه در سرمایه گذاری وجود دارد اعتقاد داریم.

حسینی با مثبت ارزیابی كردن عملكرد اقتصادی دولت در سال ها 89 و 90 خاطر نشان كرد: به رغم همه پیشرفتهای صورت گرفته هنوز با ظرفیتهای اقتصادی ایران فاصله زیادی داریم.

وی با بی تأثیر خواندن تحریم ها در جهت بازداشتن از مسیر رشد و تعالی اقتصاد ایران تصریح كرد: در هدفمندسازی یارانه ها به رغم همه پیش بینی ها بسیار موفق بودیم و امروز برای اجرای مرحله دوم این قانون آماده می شویم.

وی با اشاره به نقش گمرك و مالیات در اقتصاد كشور اظهار داشت: در حوزه مالیات و گمرك باید تعاملات و ارتباطات بسیار قوی تر شود.

حسینی افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی به رغم این كه نیروهای برجسته و توانمند دارد باید به فكر پرورش و تربیت نیروهای توانمند جهت جایگزینی نیز باشد.

وی همچنین بر تقویت ستاد بودجه استانها تأكید كرد و افزود: در هیچ دستگاه دیگری چنین نقشی وجود ندارد.

وی یكپارچه كردن مدیریت اطلاعات اقتصادی كشور را یكی از مهمترین وظایفی دانست كه بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی گذاشته شد كه این كار باید در سطح استانها نیز مورد توجه قرار گیرد.

حسینی خطاب به روسای سازمان های امور اقتصادی و دارایی استانها از آنان خواست با تقویت معاونتهای اقتصادی، خزانه و حوزه های سرمایه گذاری در انعكاس بازخورد سیاستهای كلان بیش از گذشته تلاش كنند كه این امور موجب تصریح سیاستهای در حال انعقاد یا تصمیم گیری می باشد.

وی ادامه داد: هر تصمیمی كه در سطح كلان گرفته می شود، موضع اجرای آن استانهای كشور است.

وی در پایان ضمن تشكر و قدردانی از زحمات كاركنان سازمان امور اقتصادی و دارایی استانها، كاركنان وزارت اقتصاد را افرادی پر تلاش، مسئول و كم ادعا توصیف كرد.

3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    11 1
    بیاید از مردم به پرسید ما حتی اولم بشیم تو دنیا وقتی مردم ناراضی باشند چه فایده
  • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    10 1
    ايران تشريف دارند ايشون؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    9 1
    همون اقتصادی که قیمتها با دلار دلال بازار سیاه حساب میشه و از تک نرخی تابعیت نمیکنه ؟ اقای وزیر اقتصاد که میگویی اگر دلار 10000 تومان هم شود تاثیری ندارد زمانی تاثیر ندارد که قیمتها تک نرخی حساب شوند و نیازمند واقعی به ارز در خود بانک تامین شود که الانه خود صنف طلا و بانک مرکزی قیمتها را با دلار دلال میزنه * اقای وزیر به اصطلاح اقتصاد اول فکر کن بعد ابلاغ کن .