پس از دو روز جنجال رسانه‌ای درمورد حضور ساشا بارون کوهن بازیگر فیلم «دیکتاتور» روی فرش قرمز جوایز اسکار، او با انتشار عکسی از پیروزی خود بر آکادمی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، جنجال‌ها درباره ساشا بارون کوهن اواخر هفته پیش از زمانی آغاز شد که این کمدین بریتانیایی اعلام کرد قصد دارد با لباس و گریم شخصیت خود در فیلم «دیکتاتور» روی فرش قرمز مراسم هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار ظاهر شود.

او در این فیلم که 11 مه اکران می‌شود نقش شخصیتی خیالی به نام ژنرال علا‌الدین را بازی می‌کند.

در خلاصه داستان این فیلم به کارگردانی لری چارلز آمده است: «دیکتاتور» داستانی قهرمانی از دیکتاتوری است که زندگی خود را به خطر می‌اندازد تا مطمئن شود دموکراسی هیچ وقت به کشوری که عاشقانه سرکوبش کرد، نیاید!

جمعه صبح به دنبال انتشار اخباری مبنی بر اینکه تهیه‌کنندگان پخش تلویزیونی جوایز اسکار دوست ندارند بارون کوهن در قالب شخصیت ژنرال علاالدین روی فرش قرمز مراسم بیاید، او پیامی ویدیویی منتشر کرد و گفت: «آکادمی را به خاطر گرفتن حق آزادی بیان از من تحسین می‌کنم، با این حال به شما هشدار می‌دهم اگر تحریم‌ها علیه من را لغو نکنید و تا ساعت 12 شب روز یکشنبه بلیت‌های من را ندهید، با عواقب غیر قابل باور روبرو خواهید شد!»  

به دنبال انتشار این پیام ویدیویی، برایان گریزر یکی از تهیه‌کنندگان پخش تلویزیونی هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار، گفت: «ما از اینکه او را روی فرش قرمز ببینیم هیجان‌زده هستیم و او با لباس دیکتاتور ظاهر خواهد شد.»



بازیگر 40 ساله فیلم‌های «بورات» و «برونو» که پیش از این هم به دفعات جنجال به پا کرده، جمعه غروب وقتی از حضور خود در مراسم اسکار مطمئن شد، عکسی از خود با لباس و گریم ژنرال علا‌الدین در توئیتر منتشر کرد، در حالی که دو بلیت اسکار در یک دست و اسلحه‌ای در دست دیگر دارد!

او پایین عکس خود نوشت: «پیروزی!»

گفته شده فیلم «دیکتاتور» اقتباسی آزاد از کتاب «زبیبه و پادشاه» نوشته صدام حسین دیکتاتور سابق عراق است که سال 2000 منتشر شد.
این فیلم از جهاتی به «دیکتاتور بزرگ» فیلم کلاسیک چارلی چاپلین شباهت دارد که سال 1940 ساخته شد و هجو نازی‌ها در آلمان بود.

بن کینگزلی، جان سی. رایلی، مگان فاکس و آنا فریس دیگر بازیگران «دیکتاتور» هستند.

«شب‌های تالادگا: ترانه ریکی بابی» و «سوئینی تاد: آرایشگر شیطان صفت خیابان فلیت» از دیگر فیلم‌های بارون کوهن است.

هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 26 فوریه (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود.

هالیوود ریپورتر / 24 فوریه / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =