بیمه زنان خانه دار از جکله طرح های حمایتی است که هنوز به اجرا نرسیده است.

مظفر کریمی، مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که برای پرداخت حق بیمه زنان خانه‌دار موانعی وجود دارد که اجرای آن را با مشکل مواجه کرده‌است: "برای اجرای بیمه زنان خانه‌دار اول باید خانه‌داری شغل محسوب شود و پس از آن بیمه شکل بگیرد."

در آخرین نسخه ای که مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، به وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی ارائه کرده بود قرار بود که مردان از زمان عقد ازدواج ملزم شوند که حق بیمه زنان‌شان را به صندوق بیمه گر پرداخت کنند، به این ترتیب تمام نوعروسان بیمه می‌شوند. پس از آن هم می‌توان برای بیمه گروه‌های دیگر زنان نیز راه حلی پیدا کرد.

اما مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دراین باره به مهر گفته است: "مشکل این طرح این است که مشخص نیست حق بیمه کارفرما را چه کسی باید پرداخت کند؛ اگر شوهر قرار است این کار را انجام دهد و از جیب خانواده پرداخت شود در این صورت پرداخت حق بیمه از جیب زن و مرد فرقی با یکدیگر ندارد و این نوع بیمه فقط در خانواده‌ها باعث اختلاف می‌شود. به همین دلیل در برابر اجرای آن مقاومت می‌کنیم اما اگر راهی برای حل این مشکل پیدا کنیم حتما برای اجرای طرح بیمه زنان خانه دار و پرداخت مبلغ حق بیمه اقدام خواهیم کرد."
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    15 27
    اخه این انصافه؟!از اون طرف هی تو گوش زنها میخونید که تو خونه شوهر دست به سیاه و سفید نزنید و کارهای خونه وظیفه زن نیست انجام بده و مرد هم باید همراه زن کارهای خونه رو انجام بده و زنها باید برای شیر دادن به بچشون هم پول شیر رو از شوهرانشون بگیرند اونوقت از این طرف هم غیر از مهریه و نفقه و عسر و حرج و هزار تا کوفت و زهر مار دیگه که از مرد بیچاره میگیرند حالا میخواید حق بیمه رو بندازید تو دهنشون؟!اصلا اگه کار خونه وظیفه زن نیست و مرد هم باید پا به پای زن کار خونه رو انجام بده چرا زنها نباید حق بیمه واسه مردها پرداخت کنند؟!!
    • بدون نام DE ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
      11 1
      فعلا که اکثر مردها نه مهریه میدند ونه پول شیر دادن به بچه ونفقه و هزار تا کوفت وزهرماری که فقط اسمش سند خورده برای زنها! و شما بنویس روی یخ. خدایا بداد زنان با حجب وحیایی که در تنگنای زندگی دم بر نمی آورند برس.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    37 13
    كاش مي شد همه زنان خانه دار فقط يك روز اعتصاب كنند و كاري در خانه انجام ندهند تا معلوم شود كه آيا خانه داري شغل هست يا نه؟
    • بدون نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
      5 11
      آنوقت تو اين وانفساي بي شوهري بايد بدوند دنبال شوهر . جان چه كيفي داره.
  • بدون نام IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    5 4
    حق زنان فراموش شده و بازهم به فراموشی خواهند سپرد حالا میبینید....
  • پای ثابت IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    3 1
    مگر همیشه باید سهم کارفرما باشه ؟قانون رو اصلا ح کنید سهم کارفرما دیگه مشکل آفرین نمیشه
  • بدون نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    3 12
    زن سالاری.دوره آخرت زمون رسیده .از این طرف میگن چون زن به دستور شوهر در خانه کار کرده باید اجرت المثل بگیره و و و و و... و الان هم که چون در خانه کار میکند باید او را بیمه کرد . اصلا بیائید شخصیت و حرمت مردان را زیر پا بگذارید و سرپرست خانه را بدست زنان بسپارید.خدا بیامرزد اجداد ما را