مهر نوشت:

افزایش بی ضابطه اجاره بها و تعیین قیمت اجاره بدون اینکه مالکان، توجیه مناسبی برای آن داشته باشند از مشکلاتی است که در روزهای پایان سال گریباگیر مستاجران شده است.
یکی از مشکلاتی که این روزها به دلیل گرانی اجاره بها بیش از گذشته مستاجران را با نگرانی مواجه کرده است، نبود چارچوب مشخص برای تعیین اجاره بها است و با وجودی که سازمان تعزیرات با مبنا قرار دادن تعیین قیمت براساس اجاره نامه قبلی قصد داشت تا افزایش افسار گسیخته اجاره بها را کنترل کند اما همچنان مستاجران با مراجعه به بنگاه های مسکن با قیمت های متفاوتی مواجه می شوند.

در واقع برخی از مالکان، بدون ضابطه و حتی بیش از نرخ تورم، اجاره بها را تعیین می کنند و در ماههایی که بازار اجاره رونق بیشتری دارد، قیمتها را بیش از ماههای دیگر تعیین می کنند، این در حالی است که حتی برخی از آپارتمانها شرایط مناسبی هم به نسبت قیمت تعیین شده ندارند.

اجاره بها در برخی از محله های تهران
هم اکنون اجاره بها برای یک واحد 40 متری در جمهوری اسکندری، یک خوابه و طبقه 4 و عمر 5 ساله با 10 میلیون رهن و 300 هزار تومان، اجاره داده می شود، همچنین برای 40 متری و یک خوابه در خیابان آذربایجان 22 میلیون تومان رهن کامل در نظر گرفته شده است.

سوئیت 37 متری حوالی دانشگاه شریف زیرهمکف هم با 12 میلیون تومان رهن و 320 هزار تومان اجاره داده می شود. یک دستگاه آپارتمان 50 متری در جمالزاده شمالی یک خوابه هم با 7 میلیون رهن و 550 هزار تومان به اجاره گذاشته شده است.

واحدی 50 متری و نوساز در خیابان جیحون مالک اشتر هم 23 میلیون تومان رهن کامل برای واحد خود تعیین کرده است و همین متراژ در خیابان زرگنده، یک خوابه با 35 میلیون رهن کامل اجاره داده می شود.

آپارتمان 50 متری دیگری در بنی هاشم شمالی زیرهمکف هم قیمت 20 میلیون رهن کامل تعیین شده است و برای یکخوابه جنب اکباتان به مساحت 50 متر هم 5 میلیون رهن و 700 هزار تومان اجاره تعیین شده است.
3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
    9 6
    ببخشيد افزايش قيمت بقيه چيزها حتما توجيه پذير است. صاحب خانه سرمايه گذاري كرده ماليات مي دهد خرج تعميرات مي دهد .براي عده اي هم بازنشستگي است بيمه است و بقيه موارد
  • بدون نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
    16 4
    فکر نمی کنید خود شما با این شکل خبررسانی، هیزم به اتش گرانی اضافه می کنید؟
  • بدون نام IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
    17 2
    قرار است آب خوش از گلوی ما مستاجران پایین نرود. کوچکترین اتفاقی در اقتصاد کشور بازار اجاره بها را زیر رو می کند،وصاحبخانه ها کسرخرجشان راازجیب "پرازخالی" مستاجران تامین می کنند اجاره نشینان نگون بخت هر روز به نوعی گربه رقصان، صاحب خانه ها، بنگاه داران، دولت و اقتصاددرهم ریخته کشور می شوند. افزایش اجاره بها دمارازروزگارما مستاجران درآورده این است داستان غم انگیز اجاره نشینی دراین سرزمین قصه پرغصه ای است دیگرکسی برای آن آهی هم نمی کشد خجالت بکشند بی عرضه ها ......
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    2 3
    خبر الاین هم صاحب خونه است .چون نظر ما مستاجر ها را نمی گذارد .