فارس نوشت:

بررسی ابعاد اقتصادی، فنی و حقوقی بلوک بندی قیمت و اجاره مسکن در تهران نهایی شده و طبق قراردادی که با شرکت پست امضا شده است، فایل 31 هزار بلوک در تهران به وزارت راه و شهرسازی ارائه شد و تا پایان سال جاری نیز این بلوک بندی اعلام عمومی می شود.
یکی از این سیاست های اخیر وزارت راه و شهرسازی ، بلوک بندی قیمت و اجاره مسکن در تهران بوده است که مراحل کارشناسی خود در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فنی و حقوقی را گذرانده است.

بنابراین گزارش، در این راستا تجارب کشورهای منتخب که سیاست های کنترلی در بخش مسکن داشته اند نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و شواهد حاکی از آن است که در شرایط خاص، سیاست های تحدیدی اتخاذ شده است؛ بر این اساس و با لحاظ جمیع جهات، طرحهای نظارت و بلوک بندی مسکن به عنوان یکی از گزینه ها، مد نظر هستند.

برای این طرح نیز با شرکت پست قراردادی به امضا رسیده است تا از سامانه آنها استفاده شود.

* بلوک بندی قیمت و اجاره مسکن در تهران یعنی چه؟

در این طرح به عنوان مثال وقتی کد پستی یک فرد را وارد می کنید محل زندگی آن فرد مشخص می شود و وقتی که محل زندگی مشخص شد به سامانه املاک و مستغلات می رسیم بعد متوجه می شویم که چند واحد مسکونی در این محله به اجاره یا خرید و فروش با چه مبلغی رسیده است.

سپس اتحادیه املاک به ما اعلام می کنند که در این محله در سال 90 چه تعداد واحد مسکونی خرید و فروش شده است و از روی این یک بلوک بندی وسیعی را در حد 200 هزار واحد مسکونی انجام می دهیم و از روی این فایل یک اطلاع رسانی مطلوب انجام می دهیم.

*شرکت پست فایل این بلوک بندی را ارائه کرده است

 شرکت پست فایل این بلوک بندی را به وزارت راه و شهرسازی داده است و این وزارتخانه نیز قیمت ها را به صورت واقعی برای مردم اطلاع رسانی خواهد کرد تا هر فردی که خواست یک واحد مسکونی را اجاره کند بتواند به راحتی با دسترسی به این فایل واحد مسکونی خود را اجاره کند.

*هدف از بلوک بندی اطلاع رسانی مناسب و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت است

بر اساس این گزارش،با این کار که اطلاع رسانی مناسب هدف آن است مطمئنا از افزایش بی رویه و کاذب قیمت ها نیز جلوگیری خواهد شد، و وزارت راه و شهرسازی تلاش می کند تا پایان سال جاری این فایل ها را آماده و اعلام عمومی کند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
    1 1
    خب خونه رو مي فروشيم پولشو مي ذاريم تو حساب بيست در صد 800 ميليون قيمت خونه گير ما مياد 14 ميليون در سال .ماليات و تعميرات و پول ندادن مستاجر و خالي ماندن خونه هنگام انتقالات هم هست. اينجوري ميكنه به عبارتي سال 160 ميليون تومان. دست دولت درد نكنه ما رو به راه راست هدايت كرد. از زير خط فقر هم مي افتيم بالا.
  • abadan IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    0 0
    یه سر به آبادان بزنید اینجا اجاره حساب کتاب نداره